Noen som kan hjelpe?

Junimor

Elsker forumet
♡Junigull 2016♡
Snøfnuggene 2018
Jobben min har nedbemanning, er ikke en av de som må gå, men i gjengjeld en av de som får bli så dobbelt så mye p gjøre å lange skift 10-14 timer ( servitør ). De ringte meg i dag å spurte hvor lenge jeg kom til å holde ut, men d sa jeg var litt vanskelig å svare på da jeg er i fin form i dag, men aner ikke hvordan jeg er om 3 uker ! Om jeg sier at jeg kan gå i stedet for noen andre, hva Jar jeg krav på av svangerskaps penger og hvordan regnes da pengene mine i permisjonen ?

Hjeeeelp

Ikke gå for å hjelpe noen andre til å bli. Da bør du heller kunne ha en gradert sykemelding hvis det blir for lange skift. De har ikke lov til å gi deg fyken pga sykemelding. Permisjonen er vel regnet ut fra gjennomsnittet de siste 6 mnd før fødselen hvis jeg husker riktig (men vet ikke). SÅ utrolig bra at formen din er fin forresten :)

Absolutt IKKE gå frivillig, helt sant at hvis du sier opp (som du gjør for å dra isteden for noen andre) da har du i hvertfall 8 ukers periode uten noen hjelp fra nav (etter oppsigelsesfristen!).

Bare si du jobber 100% (eller hva det er du har) og så ta det heller når det kommer! De har tror jeg ikke rett til å spørre sånt engang.

Håper du står på ditt :signs003

Takk for svar, men vi blir så få igjen at jeg ikke kan ta gradert sykmelding.. Lurer på å bare ta 100% sykmelding. Kommer til p presse meg for hardt for p bevise at jeg kan være i jobb:/

Takk for svar, men vi blir så få igjen at jeg ikke kan ta gradert sykmelding.. Lurer på å bare ta 100% sykmelding. Kommer til p presse meg for hardt for p bevise at jeg kan være i jobb:/
Må du ha sykemelding så må du, ikke ødelegg deg selv. Men behold jobben, som de andre over her sier.

Du må tenke på dg selv! Ikke jobben og ikke de andre. :) Det må vi jenter bli flinkere til!!!!! Om det så blir 100% sykemelding etterhvert, så har du iallfall rettigheter.

Ikkje finn på å gå.. For at du skal ha krav på svangerskaspenger må du ha jobba 6 av dei siste 10 mnd før du går ut i permisjon.(sjukemelding er likestilt med å jobbe) så heller sjukemelding enn arbeidsledig...

Verken i en nyansettelsesprosess (f.eks i et jobbintervju) eller i en nedbemanningsprosess er det lov å spørre om graviditeten har noe innvirkning på din arbeidskapasitet. Det er heller ikke lov å bruke graviditet eller sykemelding (uansett hva årsaken til sykemeldingen er, om det så er graviditet eller helt andre grunner) som avgjørende i en slik prosess. Stå på krava damer!

Back
Topp