Noen som kan hjelpe ?

Chamal

Blir kjent med forumet
Skjønner meg ikke på de forskjellige terminkalkulatorene. Eller skjønner greie. Men alle jeg har tatt, viser jo forskjellige ? Hvilken skal jeg gå etter ? Eller er det noen her som har sin egen formel ? Noen av kalkulatorene som regner med noen dager ekstra som jeg har skjønt. Men hva er riktig ?

vet ikke..jeg gikk utifra babyverden sin jeg, men har da fått termin 9\12 også(1 dag før)

Rart det skal gå ann å bli forskjell på det. Men skjønner ikke helt babyverden sin heller. Selv om det er den jeg har gått etter nå. For om jeg går etter første dag i siste mens så er termin 13 desmeber og jeg er 4+4. Men går jeg etter EL /antatt dag for befruktning som det står på min side regner ut fra mens her inn, så har jeg termin 12 desember og er 4+5. Noe som ikke stemmer :p Står jo det ene her og det andre der. Men skal det ikke være sånn at den uke dagen den første dagen i siste mens var, er den dagen man bytter uke? Eller er det dagen før ?

Søkte litt på nettet og så noen som hadde skrevet dette:
"Eggløsning betyr 2+0, for da hadde liksom mensen starta for akkurat to uker siden, tatt i betraktning el på cd 14. Ikke alle har el på cd 14, og det spiller heller ingen rolle når mensen da egentlig begynte, men eggløsningsdatoen er alltid 2+0"

Jeg har ikke el på dag 14. For jeg har en syklus på 26 dager. Så da vil det jo stemme med 12 desember og 4+5 i dag. At jeg bytter uke hver mandag.  Æææh. Skjønner ingenting jeg. Beregning fra dit og datt og forskjell på dager:p Håper det ikke bare er jeg som er dum :p

Når du reiser til legen regner legen ut ifra første dag i siste mens og lengde på syklus.
Akkurat som er på bv. (ihvertfall gjør min lege det).
Fikk samme termin hos lege som jeg fikk her på bv sist.
Så jeg går etter bv sin terminkalkulator:)

I de fleste andre land så regner de termin på 40+0 mens vi regner det på 40+2, derfor vil du få 'feil' resultat på utlandske kalkulatorer. Babyverden sin er helt riktig i forhold til de norske 'reglene'.

Jeg fikk etter ultralyd nå termin med beregningen 40+3.

Fant ut av det :) Riktig termin, eller termin før UL i hvertfall. Er 12 Desember. 12.12.12 hadde vært gøy :) Så i dag er jeg 4+6 :D Lille spire, hold deg fast og gro deg frisk <3

Back
Topp