Noen som kan hjelpe? *utdanning*

crispy

Elsker forumet
Noen som kan regler for utdanning på høyskolen uten studiekompetanse?
Foreksempel, kan jeg komme inn på real kompetanse? Jeg ble utdannet omsorgsarbeider i 2005 og har etter det jobbet hele tiden på forskjellige plasser. Men noen stillinger har vært 60 % men alltid jobbet ekstra vakter så tiilsvart 100%. men det har jeg jo ingen papirer på da.

Eller hva er denne 25-3 regelen? Jeg har prøvd å finne ut på nettet men jeg syntes det er veldig forvirrende...

Tenkte jeg skulle kontakte en skole veileder, men hvor får eg tak i de? Skal jeg snakke med høyskoler, eller er det hos nav eller hvor? Hehe

Mange (sikkert dumme) spørsmål av meg her nå, men jeg vil VIRKELIG utdanne meg på høyskole! [:)]
Blir veldig takknemlig for svar[:)]

er to stk som jeg jobber med som slapp unna generell studiokompetanse og gikk rett på høyskolen pga arbeiderfaring og alder tror jeg[8D] men husker ikke reglene lenger[;)] du skulle spurt for 3 år siden[8D][:D]

Okei. Fortsatt utsikker. Haha. Jeg er kanskje litt treeeeg. men altså:
Jeg er snart 26 år, har tatt
-helse og sosial, 1 år
- omsorgsarbeider faget, 1 år
- 2 år lære tid
- Jobbet 60% stilling i 1 år (+ekstravakter, men usikker på om jeg får det med på attesten)
- jobbet 70% i 6 mnd og 100% i 6 neste mnd (gikk opp i stilling)
- 60% i 6 mnd
- 90 % 8 måneder
- 100% (fortsatt i denne stillingen) fra 2009 og fram til jeg gikk i perm i januar 2010.
- og 1 barn

Tror dere jeg kommer inn på noe helsefag på høyskole med denne erfaringen, eller er det for lite? [&:] Grunnen til deltidsstillinger er fordi det er det man får i helsevesenet.. [&o] Har alltid jobbet ekstravakter tilsvarende over 100%, men tviler på at jeg får det dokumentert.

Ja... Uff jeg HATER å ringe på slike ting.. hehe.
Men jeg får ringe i morgen [:)]

Ja... håper eg kommer inn på noe med erfaringen.. Har veldig lite lyst å ta studiekompetansen først nå.. hehe

Ja jeg kjenner jeg angrer veldig på at jeg ikke tok studiekompetansen og gjerne gikk videre på skolen da.. Men egentlig mest på det at jeg ikke tok studiekompetansen... For har veldig lyst å gå på skolen nå.. Hehe. 

Ja... slik som ingeniør det.. det må være utvidet studiekompetanse eller noe slikt.. Ekstra matte og fysikk..
Hvis jeg MÅ ta studiekompetansen så tar jeg den utvidete når jeg først er i gang.. Så har jeg alle luker åpne.. hehe

Ja... men det er veldig vanskelig.. Men  nå tror jeg at jeg skal prøve å komme inn på noe med realkompetansen. Og hvis det ikke går, så får eg ta studiekompetansen... Jeg vil begynne nå, jeg vil ha en annerledes og høyskole utdannelse.. [:)]

Jepp får gjøre det! Med begge beina først, og se hvor eg lander [:D]

Back
Topp