Noen som kan hjelpe?.. tips til sprinkelseng

Tiril123

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei :)

Jeg er på leting etter ei sprinkelseng som for det første har nedfellbar side. Den må også ha flere nivåer der det høyeste nivået må være minst 65 cm høyt. Dette fordi senga vår er ganske høy, og fordi jeg ønsker at babyen skal ligge i ca samme høyde som vår madrass (ønsker ikke en av disse minste bedside cribene)

Noen som har noen tips å komme med? Jeg har lett en stund uten hell...:anyone

Hei!

Ja, Troll Lucas senga er perfekt. Vi har også 65 cm høg seng og det øverste stillet på Lucas senga går kant i kant med madrassa vår. Gull med denne senga er at han/ho kan ha den i mange år. :) Ofte tilbud på den på Barnas Hus.

http://www.barnashus.no/troll-lukas-sprinkelseng-hvit-7071854310181.html

Den så veldig fin ut, men kan verken se på bilder eller tekst at det står at det er dropside på den? Ser det går ann å ta av den ene siden på det laveste nivået, men jeg tenkte på det øverste.

Vi har også troll, kjempefornøyd :) kan justeres flere nivåer og tas av siden. Usikker på målene da vi samsover og bruker ikke sengen enda, men sånn på øyemål ser det ut til at det øverste nivået er på høyde med vår madrass. Barnas hus har ofte tilbud som nevnt ovenfor, så er bare å følge med.

Vi har Sundvik fra IKEA. Der kan du ta av ene siden, også på øverste nivå. I bruksanvisningen står det at du ikke skal gjøre det, men det må være pga faren for at barnet ramlet ned (om du skulle ta av siden, ha madrassen på øverste nivå og IKKE ha senga inntil egen seng). Sengebunnen festes helt på samme måte både oppe og nede, så lan ikke se at det skal være noen annen grunn til at de sier man ikke skal ta av siden og ha madrassen øverst på Sundvik i alle fall :-) har ikke målt høyden, men har en normalt høy rammemadrass den står inntil.

Signerer hun over. Vi har også Sundvik fra Ikea. Den har en veldig fin høyde i forhold til senga vår ihvertfall, og vi har vanlig rammemadrass med ben. Målet fra gulv opp til bunn på øverste hakk er 45cm, men det er uten madrass og overmadrass (har ikke kjøpt de enda :p ) Vet at det er mulig å kjøpe klosser til å ha på bena om du trenger den litt høyere :)
Feks slike:
http://lilleprinsen.no/epages/Lille...ops/Lilleprinsen/Products/562584&Locale=no_NO

Vi har Sundvik fra IKEA. Der kan du ta av ene siden, også på øverste nivå. I bruksanvisningen står det at du ikke skal gjøre det, men det må være pga faren for at barnet ramlet ned (om du skulle ta av siden, ha madrassen på øverste nivå og IKKE ha senga inntil egen seng). Sengebunnen festes helt på samme måte både oppe og nede, så lan ikke se at det skal være noen annen grunn til at de sier man ikke skal ta av siden og ha madrassen øverst på Sundvik i alle fall :) har ikke målt høyden, men har en normalt høy rammemadrass den står inntil.

Heisann!

Hvorfor mener du at man ikke skal ha babysenga inntil egen seng? Er ikke det hele poenget?

Heisann!

Hvorfor mener du at man ikke skal ha babysenga inntil egen seng? Er ikke det hele poenget?

Jeg tror ikke det er poenget fra IKEA sin side, i og med at det er en sprinkelseng som også kan brukes som juniorsebg, og ikke en bedside crib! Så de advarer nok mot å montere den uten side med madrass på øverste nivå på samme måte som det advares mot å la små barn leke med plastposen liksom. Jeg har selv montert den inntil senga mi, og ment absolutt det lar seg gjøre!:-) et veldig fint alternativ for den løsningen!

Back
Topp