Noen som kan hjelpe meg?

ellamelle*

Gift med forumet
Hva går aktiv sykemelding ut på?
Er det slik at man kan komme og gå litt sånn som man selv vil, og at man kan gjøre de arbeidsoppgavene man selv føler man klarer?
Takker for alt av svar[:)]

Ja du kan på en måte komme og gå sånn som du vil..
Orker du ikke mer, går du bare hjem.
Er du syk en dag, holder du deg hjemme.

Men gradert sykemelding pleier å være aktuelt før aktiv..

ORIGINAL: S@ra

Takk for svar[:)]
Men med gradert sykmelding er det vel sånn at du har faste dager og faste tider som man skal være på jobb, og i disse timene skal man da egentlig kunne fungere i jobben som normalt?

Da tenker jeg at aktiv er mer aktuelt for meg siden jeg ikke helt vet på forhånd hvordan jeg føler meg, og at formen kan gå fra helt fin til ikke så bra.. Som aktiv sykmeldt skal man vel bare være en som går "oppå"?

ORIGINAL: ellamelle*

Men med gradert sykmelding er det vel sånn at du har faste dager og faste tider som man skal være på jobb, og i disse timene skal man da egentlig kunne fungere i jobben som normalt?

Da tenker jeg at aktiv er mer aktuelt for meg siden jeg ikke helt vet på forhånd hvordan jeg føler meg, og at formen kan gå fra helt fin til ikke så bra.. Som aktiv sykmeldt skal man vel bare være en som går "oppå"?

Sambo har gradert sykemelding på 40 %, men han kan være mer hjemme fordet, må bare føre det på egenerklæringen til nav.. Men han har ingen faste arbeidstider. Han spurte legen om å få aktiv sykemelding, men legen hans sa at gradert
må prøves ut først. (han skal operere skulderen)
Snakk med legen du [;)]

ORIGINAL: Digamma

Når du har aktiv sykmelding, så kan du komme og gå som du klarer. MEN du skal ikke gjøre de vanlige arbeidsoppgavene dine. Du skal settes til å gjøre noe helt annet.  Det skal også lages en oppfølgingsplan, som må forhåndsgodkjennes av nav om du ikke jobber i en IA bedrift. Jobber du i en IA bedrift kan aktiv sykmelding starte før planen er godkjent.

Men jeg har jo egentlig ikke noen helt faste arbeidsoppgaver uansett da, jobber i barnehage liksom..

ORIGINAL: ellamelle*

Sambo har gradert sykemelding på 40 %, men han kan være mer hjemme fordet, må bare føre det på egenerklæringen til nav.. Men han har ingen faste arbeidstider. Han spurte legen om å få aktiv sykemelding, men legen hans sa at gradert
må prøves ut først. (han skal operere skulderen)
Snakk med legen du [;)]

Ok[:)] Da får jeg ta en telefon til legen og se hva vi kommer frem til.. Takk skal du ha[:)]

heia. sniker litt på deg jeg.. hehe

når jeg gikk me sigurd gikk jeg en stund aktiv sykmeldt. da jobba jeg i bhg. d funka helt topp!![:)]

Back
Topp