Noen som kan hjelpe meg?

Mamsen til 3..

Forumet er livet
Ved et uhell fikk vi med oss en gekko hjem fra Kreta..
Den har vært sporløst vekke i 1,5mnd nå,men min kjøre fant den på utsiden i dag..i live!
Vi har en i en boks nå..
Har snakket med politiet,dyreparken i kr.sand,dyrehagen på brokelandsheia og en park til..men er ingen som kan gi meg noe svar på hva vi skal gjøre med den................???
Er ikke så veldig gøy å ha noe slik i huset sitt!!

Gå på et eller annet reptilforum, er garantert noen som vil ha den der, bare sørg for at den får et godt hjem, tror ikke den kommer til å klare seg så lenge i Norge uten et menneskehjem, men det er hva jeg tror da. 

Rart at ingen av de dyreparkene vil ha den da! Noen må da vel kunne ta hånd om den!

har du bilde av den?
sånn at det går ann å artsbestemme den, slik at den får riktig mat frem til du får svar.

geckoer er kjent for å klatre på glatte flater.
temperaturen bør helst holdes på omtrent samme niva som der den ble fundet.
ikke lavere enn 17 grader iallefall.

om du ikke gir den noe mat, bør den iallefall ha tilgang på vann, slik at den ikke tørker ut.

kansje den vil være med dere siden den har holdt seg der i 1.5 mnd...!men kansje ikke ett egna kjæledyr...hehe[;)]

Hehe nei det var ikke mye artig skal jeg si!
Jeg har aldri skreket og løpt så fort i mitt liv som jeg gjore da jeg så den første gangen!

Ja er merkelig,men er visst veldig strenge regler..
I dyreparken i kr.sand må den være i karantene i 3mnd før de kan ta den,og er masse styr i forhold til mat tilsynet..

Akvariet i bergen ja..men er jo ganske langt unna her da... hmm..

ORIGINAL: HanneHM

Gå på et eller annet reptilforum, er garantert noen som vil ha den der, bare sørg for at den får et godt hjem, tror ikke den kommer til å klare seg så lenge i Norge uten et menneskehjem, men det er hva jeg tror da. 

siden HI alt har kontaktet politiet, vil det være en dårlig ide å sende den til privat-personer, da det ikke er tilatt å holde reptiler og amfibier som kjæledyr i norge.
ikke enda iallefall...

ps: har du kontaktet reptilparken i Oslo?

ORIGINAL: Rakosy

har du bilde av den?
sånn at det går ann å artsbestemme den, slik at den får riktig mat frem til du får svar.

om du ikke gir den noe mat, bør den iallefall ha tilgang på vann, slik at den ikke tørker ut.

Den har fått vann..
Han i dyreparken sa at de lever av innsekter og larver,men kunne klare seg i flere dager ute..
For øyeblikket står den inne på badet..

Nei.. jeg har kun kontaktet de i nærheten av her vi bor..
Men takk for tips[:)]

Har du mye peiling på slike dyr eller?
Virker som du kan en del[:)]

ORIGINAL: Mamsen til 2..

har du bilde av den?

Den har fått vann..
Han i dyreparken sa at de lever av innsekter og larver,men kunne klare seg i flere dager ute..

da har den det iallefall greit tempertur og fuktighets messig[:D]
masse lykke til ;)
gekkoer er forresten ikke farlige, så du trenger ikke være redd den.. men om du skulle håndtere den, må du vaske deg GODT på henda etterpå.. p.g.a faren for salmonella smitte.

dem biter sjelden, men om de skulle komme til å gjøre det, er det ikke mye tenner å være redd for, og ikke har de store kjevetrykket heller, så det vil ikke gjøre særlig vondt.

Nei.. jeg har kun kontaktet de i nærheten av her vi bor..
Men takk for tips[:)]

Har du mye peiling på slike dyr eller?
Virker som du kan en del[:)]

kan jo late som at jeg bare har vært nysgjerrig å derfor lest meg opp[8D]
men har en interrese for reptiler [:D]
og gleder meg til de blir lovlige kjæledyr her i landet[:)]

har du bilde av den?

Den har fått vann..

da har den det iallefall greit tempertur og fuktighets messig[:D]
masse lykke til ;)
gekkoer er forresten ikke farlige, så du trenger ikke være redd den.. men om du skulle håndtere den, må du vaske deg GODT på henda etterpå.. p.g.a faren for salmonella smitte.

dem biter sjelden, men om de skulle komme til å gjøre det, er det ikke mye tenner å være redd for, og ikke har de store kjevetrykket heller, så det vil ikke gjøre særlig vondt.

Jaha....[:)]
Men jeg vil helst ikke ha den da...
Jeg HATER sånne dyr..
Lokket står godt på og skal ikke av[:)]
Takk for info ihvertfall...

Og jeg gleder meg ikke til det er lov å ha slike dyr som hus dyr...

Men,det må jo være noen som vet hva vi skal gjøre med den da,siden det ikke er lov å ha liksom....

Back
Topp