Noen som kan hjelpe meg? :)

Johma

Flørter med forumet
Dette er heller praksisrelatert (førskolelærer i barnehage), enn graviditetsrelatert. Hehe :) :rolleyes: Men mange av dere her inne er mødre fra før av (?). Så om noen har tips, hadde jeg blitt kjempeglad:
Jeg skal ha tverrfagligprosjekt som går over 3 uker i barnehagen. Temaet i barnehagen fra før av er "helse", og de skal ha kunstutstilling. Derfor må jeg begrense mitt prosjekt INN mot disse temaene. Jeg synes det er vanskelig, og med en graviditetshjerne :smiley-ashamed004 (les: hjernen er grøt for øyeblikket) så er jeg helt tom for ideer. Noen kreative sjeler her ute? :D ALLE tips, uansett hva det er, mottas med et stort :Heartbigredtakk :Heartbigred om det finnes noen kreative sjeler der ute som fortsatt har kreativiteten og tankegangen i behold :wav
 
Hvilke fag ? Skal du få barna til å lage kunst med tema helse som skal stilles ut?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Nei, det MÅ barnehagen gjøre pga krav fra "høyere makter":) De holder på med et prosjekt om kunst og helse frem til påske, og skal stille ut dette på utstilling.
Jeg skulle egentlig lage mitt eget tverrfaglige prosjekt som går over 3 uker, men siden dette prosjektet om helse og kunstutstilling også kreves i barnehagen blir det ikke tid for meg til å finne opp et eget :(
Så jeg er nødt til å vinkle meg inn på temaet "helse og kunst", som de allerede har fra før, og gjøre noe opp i mot det.

I år har jeg samfunnsfag, pedagogikk, norsk, matte og naturfag. Kan bruke fagene fra fjor også, som er musikk, drama, forming, rle og fysisk fostring.

Problemet er at jeg ikke vet helt hva jeg kan gjøre siden jeg mååå rette alt mot kunstutstillinga og helse. Jeg kan enkelt flette inn faga, men har ingen ideer om hva vi skal finne på som et prosjekt :) Tenker barns medvirkning, at de får bestemme, men må finne meg en "rød tråd" for prosjektet på forhånd. Blir litt av et prosjekt om 40 barn skal alle få bestemme :D Hehe.

Jeg er litt dårlig på å forklare. Jeg prøver enkelt:
Alt jeg trenger hjelp til er en "rød tråd" for et prosjekt som handler om forming/kunst :) Forslag til aktiviteter? Noe å lage? Historier som kan føre til noe kreativt? Jeg aner ikke, hehe :p
 
Grønsaker er jo fokus på helse (sunt), kan males eller males med , tegnes, spises, formes med kitt! Du kan ha dukketeater med grønnsaker, feste øyner på de og munn, du kan synge om de. ...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Du kan plante i melkekartonger...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp