Noen som kan hjelpe meg å tolke dette?

DinaD

Elsker forumet
Assistert-jentene
Skuddårsspirene 2024
Her er det som ligger ved journalen min.. noen som har noen synspunkter? Virker det innenfor normalen? Håpløst å lese seg opp på føler jeg..

Vedlegg

• Screenshot_20210518-172315.jpg
    Screenshot_20210518-172315.jpg
    75,9 KB · Visninger: 253
Okai.. sett i sammenheng med mye folikler og lite egg, kan det være en sammenheng der? Jeg kan for lite om dette, å føler ikke det var så mye svar å få :/

Slik jeg har forstått det så har tomme eggposer oftest å gjøre med feil medisinering, feil lengde på stimuleringen og/eller feil tidspunkt for uttak. Det kan også være en helt tilfeldig dårlig syklus. Det er svært sjeldent man opplever flere sykluser med mange tomme eggposer, det gjelder så få som 0–1.1%.

Under er et eksempel på en kvinne som etter flere tomme forsøk lykkes med å få ut mange egg (og vellykket graviditet), med dual trigger.

I innledningen skriver de også en del om årsaker til tomme eggposer, og at de aller fleste tilfellene heldigvis skyldes feil protokoll.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4601177/

Enig med Kelsey her.
Mest trolig var det noen feil ved medisinering.
Noe som de ikke kan vite på forhånd i første behandling og det kan endres på neste forsøk.
Prøvene dine er normale.
Så prøv å ikke bekymre deg altfor mye.
Ikke ennå i hvert fall.

Jeg prøver på det :) men er noe med det at jeg er nesten like skuffet over å ikke ha noe mere svar på hvorfor enn at det ble så få egg.. å den informasjonen hadde jeg sårt trengt i går da jeg hadde det som Værst. For jeg satt i mange timer i går å var sikker på at jeg var tom for egg å at vi bare kunne droppe hele greia.. krisemaksimering på høyt plan, men derfor jeg hadde trengt å fått vite det av en lege i går.. da hadde det nok ikke gått så hardt innpå meg .

Jeg prøver på det :) men er noe med det at jeg er nesten like skuffet over å ikke ha noe mere svar på hvorfor enn at det ble så få egg.. å den informasjonen hadde jeg sårt trengt i går da jeg hadde det som Værst. For jeg satt i mange timer i går å var sikker på at jeg var tom for egg å at vi bare kunne droppe hele greia.. krisemaksimering på høyt plan, men derfor jeg hadde trengt å fått vite det av en lege i går.. da hadde det nok ikke gått så hardt innpå meg .

Huff. Synes synd på deg som er ny i gamet og straks en nedtur. Som ikke trenger å være en nedtur. Bare en bit av viktig kunnskap på vei.
Kjenner meg igjen i det. Da jeg gikk inn i det med store forventninger i januar. Fine hormoner. Alt vel. Flere eggposer. 10 eggs ut. Og så beskjed. Kun tre befruktet - unormalt, dårlig utvikling, ingen graviditet etter innset av 2. Ingenting på frys. Og så gikk det bare opp og ned, mest ned, hele tiden i snart ett år.

Du lærer etter hvert at du får veldig lite info fra klinikker. Dem har ikke tid til sånt. Du må grave selv, spørre oss, bli "your own advocate". Du får tykkere hud. Du tåler mer.

Men foreløpig ville jeg bare gi deg en klem. Og støtte. Og fortelle hvis jeg har hørt/lest noe om lignende ute på nett. Akkurat slik som jeg ønsket at noen var der for meg da jeg var lei meg for en dårlig syklus.

Men nå må jeg jobbe.
Håper at du får litt hyggeligere beskjed ang dine to egg i dag.

Huff. Synes synd på deg som er ny i gamet og straks en nedtur. Som ikke trenger å være en nedtur. Bare en bit av viktig kunnskap på vei.
Kjenner meg igjen i det. Da jeg gikk inn i det med store forventninger i januar. Fine hormoner. Alt vel. Flere eggposer. 10 eggs ut. Og så beskjed. Kun tre befruktet - unormalt, dårlig utvikling, ingen graviditet etter innset av 2. Ingenting på frys. Og så gikk det bare opp og ned, mest ned, hele tiden i snart ett år.

Du lærer etter hvert at du får veldig lite info fra klinikker. Dem har ikke tid til sånt. Du må grave selv, spørre oss, bli "your own advocate". Du får tykkere hud. Du tåler mer.

Men foreløpig ville jeg bare gi deg en klem. Og støtte. Og fortelle hvis jeg har hørt/lest noe om lignende ute på nett. Akkurat slik som jeg ønsket at noen var der for meg da jeg var lei meg for en dårlig syklus.

Men nå må jeg jobbe.
Håper at du får litt hyggeligere beskjed ang dine to egg i dag.

Tusen takk <3 ja man får litt sånn døra midt i trynet selv om man tror man er forberedt.. men igjen tusen takk.. det er også derfor jeg spør her inne.. for jeg veit det er mange av dere som har styra med det her over lang tid å har igrunn veldig mye mere erfaring og kunnskap rundt det.. <3

Kan ha vært en dårlig syklus eller en protokoll som ikke passet akkurat for deg. Opplevde det samme på første runde. Har høy AMH og forventet mange egg ut (men ikke god kvalitet på dem alle). Selv legen sa det så kjempefint ut på UL og at det var mange eggposer.

Men så fikk jeg bare ut 5 egg, hvorav 3 var modne og kun 1 ble befruktet. Ingen informasjon om hvorfor det endte opp slik. Veldig kjipt. Var nedenfor lenge.
Nå i ettertid innser jeg at legene har jo egentlig ikke svar på det de heller, for man må jo gjennom noen forsøk og undersøkelser før de kan avdekke noe mer.

Håper at eggene du fikk ut er gulleggene.
Vet at det er lettere sagt enn gjort, men prøv å senke skuldrene og se på dette som prøverunde før de finner optimal protokoll for din kropp.

Kan ha vært en dårlig syklus eller en protokoll som ikke passet akkurat for deg. Opplevde det samme på første runde. Har høy AMH og forventet mange egg ut (men ikke god kvalitet på dem alle). Selv legen sa det så kjempefint ut på UL og at det var mange eggposer.

Men så fikk jeg bare ut 5 egg, hvorav 3 var modne og kun 1 ble befruktet. Ingen informasjon om hvorfor det endte opp slik. Veldig kjipt. Var nedenfor lenge.
Nå i ettertid innser jeg at legene har jo egentlig ikke svar på det de heller, for man må jo gjennom noen forsøk og undersøkelser før de kan avdekke noe mer.

Håper at eggene du fikk ut er gulleggene.
Vet at det er lettere sagt enn gjort, men prøv å senke skuldrene og se på dette som prøverunde før de finner optimal protokoll for din kropp.

Tusen takk <3 jeg har fått tilbake litt hodet nå, men ble en gigantisk nedtur å ligge i den stolen igår å høre ingen egg ble gjentatt til det kjedsommelige. Men, ingen av eggene var modne.. å det ene falt fra allerede på dagen i går . Så venter jeg bare på svar om det siste, for det hadde modnet i går ettermiddag <3

Back
Topp