Noen som kan hjelpe? Jeg har ikke plass til mat.

Mari nr 3

Andre møte med forumet
Hei.
Det er litt over 3 mnd til termin og jeg har ikke plass til mat. Dette har kommet litt gradvis. Men nå er det ille. Jeg kan våkne og er sulten. Spiser en brødskive og blir helt sprengt, det er da vondt i mange timer. Slik er det hver gang jeg prøver å spise noe. Dette er tredje barnet, jeg har ikke opplevd noe slik med de to andre.

Lure på om noen har opplevd dette og har noen råd eller tips. Kjenner det uroer meg litt.
Jeg skal til legen om noen dager, men vet ikke om jeg får noe hjelp med det der.

Hei!

Jeg er ikke gravid nå, men jeg hadde det på samme måte som deg, og mot slutten i uke 37, småspiste jeg litt og litt hele dagen fordi jeg kun klarte å spise bittelitt av gangen før det føltes helt stappfullt..
Det hjalp å sørge for at maten var næringsrik og holdt meg gående lenge av gangen, i motsetning til mat som bare fylte magen.
Knekkebrød over brødskive, avocado, egg..

Håper det gir seg for deg når magen synker litt! <3

Jeg er 23+3 og har det på samme måte. Det første jeg tenker på om morgenen er mat..fort! men etter noen biter er det fullt og stopp. klarer en halv porsjon middag i slengen osv...er fryktelig travelt. Er nr 3 og ikke hatt det slik med dei to andre.

Prøvd smoothie, shaker eller yogurt?

Føler med deg, jeg har det ikke fult så ille, men når det først sier stopp så er det for sent.
Da gjør det helt sykt vondt i magen å man finner jo ikke gode stillinger i sitte eller ligge i uansett hvor mye man prøver:(
Er ikke like ille hver gang, spørs sikkert litt på hvordan lille i magen ligger, men er så kjedelig å vondt når det først står på som verst:shifty:

Føler med deg, jeg har det ikke fult så ille, men når det først sier stopp så er det for sent.
Da gjør det helt sykt vondt i magen å man finner jo ikke gode stillinger i sitte eller ligge i uansett hvor mye man prøver:(
Er ikke like ille hver gang, spørs sikkert litt på hvordan lille i magen ligger, men er så kjedelig å vondt når det først står på som verst:shifty:
Signerer

Takk for svar. Har også tenkt jeg må spise næringsrik mat og lite og ofte. Håper virkelig det gir seg litt. Smoothie har jeg ikke prøvd, men det skal jeg gjøre.

Jeg sliter med det samme. Det er dessverre ingenting å gjøre med det annet ennå spise lite og ofte. Magen synker litt etterhvert, men trolig vil dette vare frem til du har født i en eller annen grad...

For meg hjelper det å holde seg unna mat jeg får luft i magen av. Har hatt det slik med alle tre, og med første kunne jeg ikke spise en pølse en gang hvis den inneholdt løk:P

Drikke før måltider og ikke underveis! Ca 30 min før!
Veit d er håpløst! Har d likt selv!

Vurdert å prøve næringsdrikker fra apoteket? De er på 200 ml og næringstette slik at du får i deg mye næring på relativt lite mengde inntak.

Vurdert å prøve næringsdrikker fra apoteket? De er på 200 ml og næringstette slik at du får i deg mye næring på relativt lite mengde inntak.

Det er også en mulighet jeg skal prøve. Kiropraktoren gjorde noe med muskelfestene ved ribbeina. Litt ubehagelig, men det har hjulpet litt. Hun sa det ville presse mindre på magesekken da. I helgen har jeg spist mer enn jeg har gjort på lenge.

Jeg hadde det sånn helt i starten av graviditeten. Var ikke plass til mat. Helt til uke 13, hvis jeg ikke husker feil.... Ble mer plass til mat etter det, og nå i uke 30 kan jeg trykke i meg ganske mye egentlig, må begrense meg

Back
Topp