noen som kan hjelpe ang unge som plutselig nekter drikke melk? :(

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
Ungen på 10 mnd har plutselig slutta helt å ville ha melk?
Har nekta å drikke noe som helst melk i tre dager, noen fler som har opplevd samme?
kan hun være syk? :/ hun virker kvikk og sånn ellers..

ORIGINAL: Marinah

Ungen på 10 mnd har plutselig slutta helt å ville ha melk?
Har nekta å drikke noe som helst melk i tre dager, noen fler som har opplevd samme?
gutten min nektet melk når han var 7mnd.
nektet MM og MME....
Så helsesøster sa at vi skulle blande i ekstra melkepulver i grøten.
Og prøve å få i han vann.

Og det gikk helt fint.
grøten er jo litt flytende,så det er jo væske i den.
Han blir nok ikke uttørket.

hun får også mme her.. før drakk hun 150ml på 2 minutter og nå vil hun ikke ha flaska i munnen en gang så lurer på hva det kan være da.. :/
har ikke prøvd med skive til.. hun pleier få melk til grøten sin på morgen og kveld men full nekt her.. ikke en dråpe engang får jer i henne.. synes det er frustrerende:/

hun får også mme her.. før drakk hun 150ml på 2 minutter og nå vil hun ikke ha flaska i munnen en gang så lurer på hva det kan være da.. :/
har ikke prøvd med skive til.. hun pleier få melk til grøten sin på morgen og kveld men full nekt her.. ikke en dråpe engang får jer i henne.. synes det er frustrerende:/
ja her ble det jo nekt også.
så han sluttet med pupp,flaske og smokk når han var 7mnd.....

Han begynte å drikke melk igjen når han var rundt året,og da fikk han kald vanlig melk....

hm, kanksje hun er lei rett å slett da? ikke sikkert hun trenger det så frytelig nå heller siden hun er 10 mnd? men synes det er litt rart i å med at hun slukte melka før og helt plutselig nekter hun helt ..

nei hun spiser jo grøt og sånn men litt mindre enn før :/
hun er ikke varm og virker ikke syk men kanskje vi burde få henne til legen fordet?

tror ikke du trenger å ha henne til legen... [;)] De finner plutselig ut at de skal kutte ut noe, og melken trenger hun ikke noe voldsomt nå! Matlysten går opp og ned, så dette er ingenting å bekymre seg over! Det går nok bra skal du se! [:D]

ja vi får håpe på det.. får heller gi henne større posjoner grøt osv da og kutte ut melka en periode :)

Hadde samme problem med eldstemann, bare at det var MM han begynte å nekte, og MME ville han aldri ha. Så helsesøstra sa at vi måtte gi youghurt hver dag, og ost på skiva[:)] Det skulle dekke dagsbehovet for melk[8|] Det holdt iallefall til han rundet året, og vi begynte med vanlig melk[:)]

ja hun får litt yoghurt om dagen så kan jo gi henne litt mer kanskje da.. får hun får bare 3-4 skjeer.. :)
men da er det sikkert ingen grunn til panikk her hehe.. :-)
takk takk:)

Jeg måtte slutte å amme da ho var ni måneder pga at jeg skulle ha en operasjon med full narkose. Ho nektet og ta flaske/kopp med mme og. Prøvde etterhvert og få ho til å ta kumelk, men det var ikke før ho var nesten året at ho begynte å drikke vanlig melk. Gikk mye i vann. Fikk i ho yoghurt og andre melkeprodukter på skiva. Spiste og babygrøt til ho var over året.

okey.. her sluttet snuppa bare en dag plutselig å drikke melk.. om hu ser en flaske det vanligvis pleier å være melk i (bruker forskjellige flasker til vann, melk og babyjuice) så vrir hu seg vekk og kniper igjen munnen.. yoghurt spiser hun uten problem foreløpig hvertfall.. men er rart hun helt plutselig stoppet med melk, hun drakk masse før hun la seg dagen før hun nektet helt ://

vi bruker ikke melk i grøten, er sånn pulver som blandes ut med varmt vann :/ så hun får liksom  ikke i seg noe annet som inneholder melk enn yoghurt.. men det holder vel kanskje?! ikke vet jeg.. :)

hakke tenkt på at man kan gjøre det..
men MÅ en 10 mnd gammel baby ha MME eller holder det om hun får i seg yoghurt og begynner med kumelk når hun er 1 år?

Prøv og ta litt grøttpulver oppi melka[:)]

ja hun får grøt to ganger om dagen og yoghurt en gang om dagen.. jeg tenkte ta en "pause" med den melka jeg da siden hu uansett nekter er det ikke vits å prøve å tvinge heller.. hun kan vel få vanlig melk om 2 mnd og hvis hun ikke MÅ ha MME nå så vil jeg ikke presse i henne heller.. :)

B slutta med melk (mme) da han var 10-11 mnd gammel. Han ville ikke ha mer, rett og slett. De MÅ ikke ha melk når de er så store, så vi stresset ikke noe mer med det.

Skal sies at han ikke tåler melk spes godt.

kald vanlig kumelk mener du? for hun nekter MME uansett om den er varm eller kald :/
ja hun mener vanlig kald kumelk fra kartong...[:D][:D]

Back
Topp