Noen som kan hjelpe ang termin?

Secret agent

Betatt av forumet
Jeg har hatt lengre sykluser enn vanlig de siste mnd. Har alltid pleid å ha 28 dager, men siden jul har det lagt på 34 dager.

Denne mnd jeg ble gravid var første mensdag den 1.mars, men fikk ikke positiv el-test før 19.mars.

Er så usikker siden alle utregningene her inne sier at unnfangelsen har skjedd før den positive el-testen...Tipper el var rundt 20/21.

Så noen som har peiling? Er jeg egentlig lenger på vei?

Har i grunn samme problemet, men tok en test med ukesindikator å da viste den 3+ å da sto det at i legens beregninger ville det si 5 uker.... Har hatt sykluser på alt fra 23 til 32 dager.... Men det ser ut til at det stemmer for min del i allefall... Jeg hadde siste mens 4 Mars, så jeg er 5+2 i dag :)

Det letteste er å regne fra unnfangelse, og spesielt siden du har fulgt med på el. 
El testene slår ut 24-72 timer FØR el, så om de slo ut flere dager, regn unnfangelse fra den dagen etter el testene slo ut positivt. Altså - første dagen med negative el tester =D
Testet du ikke mer etter el etter den første positive testen, regn unnfangelsen dagen etter denne testen =D

Regner du unnfangelsen 21. mars (om det er da du mente du hadde el og det var dagen etter positiv test), så er du 4 uker og 6 dager på vei, og har termin 14. desember =D

Er 14.desember som er den dagen jeg har som termin utifra min utregning. Var bare legen som begynte å lure på om jeg var lenger på vei...

Skal uansett få ul om noen uker for å fastsette termin, så det ordner seg nok

Secret agent skrev:
Er 14.desember som er den dagen jeg har som termin utifra min utregning. Var bare legen som begynte å lure på om jeg var lenger på vei...

Skal uansett få ul om noen uker for å fastsette termin, så det ordner seg nok

Min erfaring er at lege og jm beregner terminen litt annerledes enn bv. 1-2 dagers forskjell. Men, det er jo ordinære ul som avgjør terminen uansett :) For min del stemte ultralyden med min egen termin :)

Back
Topp