Noen som kan gi meg noen tips..

mklu83

Gift med forumet
Mailykke 2018
Jeg har tidligere hatt to svangerskap som har vært fine, uten store bekymringer.
Denne gangen derimot så er det mer.
Jeg er kommet til uke 15+0 idag, og har til nå hatt fire blødninger der de ikke finner noe årsak. Siste ultralyd var på torsdag ule 14+4, baby har det fint og ingen forklaring på blødningene.

Jeg har nå en uke ferie, men så skal jeg tilbake til 80% jobb i hjemmesykepleien. Med veldig varierende arbeidsmengde og tyngde. Men hva gjør jeg? Tilbake til arbeid? Sykemelding? Eller hva har dere opplevd?

Jeg har tidligere hatt to svangerskap som har vært fine, uten store bekymringer.
Denne gangen derimot så er det mer.
Jeg er kommet til uke 15+0 idag, og har til nå hatt fire blødninger der de ikke finner noe årsak. Siste ultralyd var på torsdag ule 14+4, baby har det fint og ingen forklaring på blødningene.

Jeg har nå en uke ferie, men så skal jeg tilbake til 80% jobb i hjemmesykepleien. Med veldig varierende arbeidsmengde og tyngde. Men hva gjør jeg? Tilbake til arbeid? Sykemelding? Eller hva har dere opplevd?

Har du sagt i fra til sjefen din? Er det snakk om tilrettelegging? At du kan få enklere arbeidsoppgaver. Ville kanskje undersøkt om det var en mulighet først.

Ville tatt meg en prat med sjefen din og legen din vedrørende bekymringene dine :Heartred Og høre hva de sier? Evt noe tilrettelegging eller redusert stilling kan være greia? :Heartred

Har de undersøkt morkakens plassering? De har ikke funnet ut grunnen til alle mine blødninger, men sist trodde gyn at det var pga morkakas plassering. Er blødningene regelmessige, f.eks hver 4 uke?

Snakk med din lege eller jordmor først og hør hva h*n anbefaler av arbeidsmengde, så snakker du med sjefen din:)

Jeg hadde blødninger 14+0 var på GU og innvendig og utvendig ul. Gynekolog sa jeg kan fortsette som sykepleier i pleieavd så lenge jeg føler det går bra, og at jeg ikke får mer mensmurringer og blødninger.

Første dag på jobb idag etter blødning. Godt å tenke på noe annet.

Hva føler du for selv?

Tusen takk for mange svar! Blødningene jeg har hatt kan ikke settes iforbindelse med aktivitet eller noe, da siste blødning kom etter en dag på sofaen.
Har snakket med jordmor. På utvendig ul fant de ingen regn på blødning i livmor, ingen hematom heller. Jeg har ikke hatt innvendig ul eller Gu.
Snakket med jordmor og sjefen idag. Jordmor mener at pr idag så ser det Ikke ut som det er noen fare, da de ikke finner tegn på blødning på Ul. Men at vi må følge med da det er en risikofaktor i svangerskapet. Om det kommer ofte og/eller større blødninger må vi se på andre muligheter enn jobb. Jeg vil jo helst jobbe litt til. Sjefen har idag søkt tilretteleggingstilskudd for meg, og er innstilt på å sette inn en ekstra person på jobb med meg resten av svangerskapet. Det er mye jeg kan gjøre uten at jeg er i pleien, og mye jeg uansett ikke kan gjøre iforhold til graviditet.

Så pr nå er status, ufarlige blødninger, tilrettelegging i jobb etter ferien.

Back
Topp