Noen som kan dette med blodtrykk?

Mammatilsnarttre

Elsker forumet
for meg er det virkelig bare tall, sier meg absolutt ingenting, men utgangspunktet var 115/60 og 120/70, nå ligger det plutselig på 140/80. Har hatt synsforstyrrelser og mild hodepine, så må teste hver dag nå, men noen som har opplevd å bli satt igang tidligere pga blodtrykk?

❤️

Et blodtrykk forteller hvor mye et hjerte jobber under arbeid og hvile, altså hvor mye blod som pumpes igjennom hjertet når det arbeider og når det hviler

noen mistanke om svangerskapsforgiftning?
hvis det er fare for deg/og barnet vil du bli satt i gang. 140/80 er lett forhøyet blodtrykk.

Har fått beskjed om at 140/90 er for høyt, så de vil nok følge med i og med at du nærmer deg dette og har hodepine i tillegg. Har du utslag i urinen?

Nei, negativ på urin heldigvis :) Tusen takk for svar! Aldri visst hva som er normalt :)

Det er veldig bra at du ikke hadde utslag der da. Om du var litt stressa før timen, vil det også slå ut. Jeg har feks alltid litt høyere måling på riksen, fordi vi skal inn på ul etterpå og jeg er litt nervøs, enn når det bare er samtale hos jordmor ;)
Bra at de følger opp tett videre :)

Sniker.
Jeg ble satt igang på termindato grunnet hypertensjon. Dvs høyt blodtrykk. Mitt var ifra 160/100 og fulgte med synsforstyrrelser og hodepine.
Håper de følger godt med deg videre.

Back
Topp