Noen som kan bake??

lykkelig med 3 små*

Forelsket i forumet
Og evt har en oppskrift på litt sunnere muffins?? Sånn man kan spise til lunsj?? Eller uansett gi med litt bedre samvittighet til hverdags? Nei,de er ikke til meg,men ungene.. [:)] Har en 5 åring som er litt vanskelig i matveien,så prøver å finne på litt ekstra spennende...

Har ikke oppskrift på sunne muffins, men sunne vafler som er kjempegode med syltetøy på[:D]

2 egg

3 dl rismelk

3 dl kefir 

4 ss smelta smør

3 ss grovt speltmel

4 dl små havregryn

1 ts salt

1 ts kardemomme
2 ts honnig

Disse er også veldig gode dagen etterpå, bare varme kjapt i steikeovnen.

Mmmmm!!! Takk for tipset [:)][:)][:)] Menne en liten ting bare.. Kan jeg bruke vanlig melk istedenfor rismelk??

Oppskrift på mat muffins.. veldig gode sammen med Salat...

1 purre
100g salami eller annen pølse
8dl hvetemel (kan godt bruke grov)
1 ss bakepulver
1 ts salt
100g smør
4 dl melk
2 dl revet ost.

Stekes midt i ovnen på 225 grader i 15-20 min.

Bland det sammen det tørre og tilsett smør og melk
Rør i strimler av salami og finhakket purre. fordel deigen i muffinsformer og strø over osten.

Her kan man jo egentlig ha i den man selv vil..

ORIGINAL: lykkelig med 3 små*

Mmmmm!!! Takk for tipset [:)][:)][:)] Menne en liten ting bare.. Kan jeg bruke vanlig melk istedenfor rismelk??

Det har jeg ikke prøvd, men går sikkert an. Eneste er at rismelken er ganske søt, så må kanskje ha oppi litt mer honning, evt 1 ss sukker?? Tror ikke rismelk skal være så vanskelig å få fatt i, har sett det på Rema mener jeg.

ORIGINAL: aina_josefine

Oppskrift på mat muffins.. veldig gode sammen med Salat...

1 purre
100g salami eller annen pølse
8dl hvetemel (kan godt bruke grov)
1 ss bakepulver
1 ts salt
100g smør
4 dl melk
2 dl revet ost.

Stekes midt i ovnen på 225 grader i 15-20 min.

Bland det sammen det tørre og tilsett smør og melk
Rør i strimler av salami og finhakket purre. fordel deigen i muffinsformer og strø over osten.

Her kan man jo egentlig ha i den man selv vil..

Oh!!! Yummi!!! De skal jeg jammen prøve når jeg bare blir ferdig med ketoysekuren min jah!!! Takk[:)]

ORIGINAL: Vannkvinnen

ORIGINAL: lykkelig med 3 små*

Det har jeg ikke prøvd, men går sikkert an. Eneste er at rismelken er ganske søt, så må kanskje ha oppi litt mer honning, evt 1 ss sukker?? Tror ikke rismelk skal være så vanskelig å få fatt i, har sett det på Rema mener jeg.

Åja[:)] Jo har sett den flere steder her jeg bor også,så det blir nok ikke noe problem[;)]

Back
Topp