noen som kan anbefale meg...

Jippi

kommende tobarnsmor :)
noen som kan anbefale meg en god vognpose..?

sånn er min resonering
Jenta vår trenger en i barnehagen.. vi har en voksi urban som hun kan bruke, emn da må vi kjøpe ny til den kommende lillesøster :)
Kan det funke med voksi move frem til sommeren til babyen, regner da med at jenta vår ikke trenger å sove i barnehagen mer når hun nærmer seg 3 år og babyen skal begynne i barnehage...

men er åpent for alle merker og slag..

Ønsker meg veldig pose i fra RisaRosa jeg. De er nydelige :) å så har jeg en voksi classic i fra storebror som jeg skal bruke igjen.

♥9 November 2008♥
♡9 Februar 2014 ♡

Ønsker meg veldig vognpose fra risarosa!! ♡ Men har lammeskinnsposen jeg selv hadde når jeg var lita.. hmm :-) har ikke så mye erfaring. Sist sydde jeg en selv som jeg hadde itillegg :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Skal du ha en ny til baby, hva med en easygrow? Den er fin og myk og god, og vokser med babyen :)

Øverst står en fra RisaRosa her også, men jeg kan ikke bruke 3000kr på en pose når vi alt har en. Skulle gjerne hatt en skinnpose også..

Har en EasyGrow (min heter easykid, men det fordi det var første utgave og de byttet navn rett etterpå). Den er helt super. Varm, god og kan brukes lenge. Først bruker man den "lille" delen, og så setter man på forlengerdelen slik at den blir 135cm lang. Jeg har ei som alltid har vært veldig lang, og hun brukte posen helt til den dagen hun ikke lengre brukte vogn.
Får nå kjøpt skinn til å ha inni posen, og tror jeg skal kjøpe det.

Termin 1.februar 2014

Risarosaposene er nyyyydelige!
Men jeg tror ikke jeg tar meg råd til en slik en :/

Har sett litt på Voksi city? Er det noe som heter det?
De posene virker gode.
Tror nok jeg kommer til å ha lammeskinn inni uansett hvilken pose jeg kjøper :)

Hadde lammeskinnspose til storebror som er etter da jeg og søstrene mine var baby, men nå får jo søsteren min baby 10 uker før meg så tipper at den utgår.

Termin 16 februar

Vi har en voksi classic (av den gamle typen) til storebror som han bruker i barnehagevogna si, også skal vi bruke vår Voksi Urban til knøttet i magen :-)
Kjempefornøyd med begge to!
Men Urban er definitivt den som er best av de to!

jeg vil tro du klarer deg med voksi move f.ex, for sesongen med pose er jo kort når termin er februar... Om storesøsteren ikke vil trenge vognpose fra ca september når babyen er 7 mnd?

Novembergutten min brukte vi bare en pose jeg hadde som liten (ikke lamme-ull, men fjuske"ull") dersom det var veldig kaldt, ellers så hadde vi lammeskinn i bunn og dundyne (og selvfølgelig ullklær på gutten) + evt teppe oppå dyna (hekla selv et oldemorsrute teppe som måtte vises frem vet!) Og så var det trekk til vognbagen også. Og her vi bor er det VINTER med masse snø og kulde. Ofte bikker måleren -23 til -27.

Jeg kommer ikke å kjøpe ny vognpose som babyen skal ha i vognbagen. Kjøper evt voksi move her og bruker i bilstol og vogn!! Storebror sover også enda, men han blir 3 i november, så regner med han er ferdig til babyen kommer.

jeg vil tro du klarer deg med voksi move f.ex, for sesongen med pose er jo kort når termin er februar... Om storesøsteren ikke vil trenge vognpose fra ca september når babyen er 7 mnd?

Novembergutten min brukte vi bare en pose jeg hadde som liten (ikke lamme-ull, men fjuske"ull") dersom det var veldig kaldt, ellers så hadde vi lammeskinn i bunn og dundyne (og selvfølgelig ullklær på gutten) + evt teppe oppå dyna (hekla selv et oldemorsrute teppe som måtte vises frem vet!) Og så var det trekk til vognbagen også. Og her vi bor er det VINTER med masse snø og kulde. Ofte bikker måleren -23 til -27.

Jeg kommer ikke å kjøpe ny vognpose som babyen skal ha i vognbagen. Kjøper evt voksi move her og bruker i bilstol og vogn!! Storebror sover også enda, men han blir 3 i november, så regner med han er ferdig til babyen kommer.
Så man kan klare seg uten pose hvis man har lammeskinn, ull og dun på babyen? Jeg tror jeg ender med en liten hardbag på vogna, og synes disse posene ser så enormt plasskrevende ut:/

Supert takk.. har en lammeullpose, etter mannen min som kan gå til nød hvis begge må ha pose vinteren 2014-2015.. men den får jeg ikke lov å lage hull i til selene.. så det blir nok en voksi move.. inne var den så dyr heller..

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Vi har en voksi classic (av den gamle typen) til storebror som han bruker i barnehagevogna si, også skal vi bruke vår Voksi Urban til knøttet i magen :-)
Kjempefornøyd med begge to!
Men Urban er definitivt den som er best av de to!
Jeg har voksi urban fra før, men har så veldig lyst på en voksi classic, synes den virker bedre ift knytingen som jeg har savnet på urban. Men av de to så anbefaler du urban da?

- Flittig bruker av app'en ;)

Supert takk.. har en lammeullpose, etter mannen min som kan gå til nød hvis begge må ha pose vinteren 2014-2015.. men den får jeg ikke lov å lage hull i til selene.. så det blir nok en voksi move.. inne var den så dyr heller..

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)
Trenger du seler på en baby fra 0-2/3 mnd? Ville brukt den til minste og så kan h*n overta storesøster sin høsten 2014 når hun har sluttet å sove i vogn.

Edit: tenkte kanskje feil jeg nå. Jenta di slutter å sove høsten 2015?

Så man kan klare seg uten pose hvis man har lammeskinn, ull og dun på babyen? Jeg tror jeg ender med en liten hardbag på vogna, og synes disse posene ser så enormt plasskrevende ut:/

Her bruker foreløbig storebror vogn og sove i fortsatt, og jeg planlegger ikke å kjøpe vinterpose til den lille her. Jeg tenkte å kjøpe voksi move til bilstol og bruke den i vogn også! Så får babyen posen storebror har neste vinter! De posene er store og bagene på mange vogner er ikke så store...

Har du emmaljunga vogn? Fornøyd eventuelt?

Vi har emmaljunga city cross PP ("topp") modellen av city cross (såg at den nye fra 2013 har fått ny type hjul. Jeg var ikke fornøyd med våre hjul på ubrøyta snøføre! Men ellers har den vert god! Og gutten på snaaart 3 sover fortsatt i den på dagtid, han er 96 cm. Men vi har også arvet en quinny speedi, og den har lufthjul, det er såå digg å trille med i forhold synes jeg! Hadde jeg kjøpt ny vogn nå hadde jeg sikkert kjøpt enten mountain buggy urban jungle eller tfk twinner twist (Med den nye typen bag som barnet kan bruke til det er ca 18 mnd-gjøres lett om til sittedel)

Easygrow dunpose er soleklart favoritten:) har også testet kaiser lammeskinnspose, odenwelder, voksi urban og voksi classic.
Lammeskinnsposen fra kaiser er også fantastisk å sove i når den ligger rett ut, men litt "stiv" og blir dermed klumpete om man f.eks skal rette opp ryggen til sittestilling.

Back
Topp