Noen som ka svare meg?

*Lykkelig*

Andre møte med forumet
Jeg har vert student helt frem til nå..men får ikke støtte av lånekassen lenger av diverse grunner. Det er nå ingen som vil ansette meg i jobb nå som jeg venter barn?

Hva med å ringe aetat og høre om du kan få dagpenger og så fortsette å søke etter jobb. Det er ikke sikkert du klarer å få deg noen jobb, men da viser du ihvertfall at du prøver. For det er et krav for å få dagpenger fra aetat når man er arbeidsledig. Forsøket hvert å prøve å gå den veien i systemet kanskje.... [;)] Lykke til!!! [:)]

Hvorfor skulle du ikke få støtte til det lenger da? Så lenge du ikke avbryter utdanningen har du rett på de samme stønadene som før. De kan ikke nekte deg det og du kan også få fødselsstipend etter fødsel hvis du sender inn fødselsattest på barnet ditt.

Vis du skal være student lenger så får du støtte jeg var student sist jeg gikk gravid og fikk støtte til jeg var ferig og når jeg var ferig med skolen så fikk jeg det engangs beløpet fra trygdekontoret...[;)]Lykke til...aetat betaler deg ikke vis du skal ha perm

hør med aetat...du får nokk dagpenger og da får du fødselspenger i stedet for engangstødnad!!!!!!! [:D]

man får ikke dagpenger av Aetat hvis man skal ha permisjon fra enten utdanning eller jobb. Da får man beksjed om å søke sosialkontoret. Har selv vært der og er nå på yrkesrettet attføring og kunne ikke avbryte utdanningen pga sv.skap så jeg studerer enda. Hadde med meg minsten på laboratorieundervisning forrige onsdag. Avbryter jeg så mister jeg alt.

Men er det sikkert at hun skal ha permisjon fra utdanning da, har hun sagt noe om det? Eller ble studiene bare midlertidig avsluttet eller avsluttet for godt? For hvis studiene ble avsluttet kan man søke om dagpenger for å prøve å komme ut i jobb. Eller tar jeg helt feil nå? Tror ikke det..... [8|]

Så lenge du ikke har vært yrkesaktiv får du heller ikke støtte fra Aetat. Men du har rett på ganske mye støtte nå som du er gravid! Undersøk med Trygdekontoret. Når det gjelder jobbjakten så trenger du jo ikke informere noen om at du er gravid ennå, men går du over 12 uker uten å få jobb, så begynner det å bli verre. Det skal jo ikke være sånn, men alle arbeidsgivere vegrer seg for å ansette gravide. Lykke til!

Tusen takk for alle svar!! må se hva jeg får til[;)]

Back
Topp