Noen som körer caravelle her?

tobarnsmor 2012

Elsker forumet
97 / 98 modell? Går det og ettermontere isofix her? Har dere 5 eller fler seter, lang eller kort modell? Hvordan er kjørecomforten? Pappa har hatt vw caravelle siden jeg ble født og kjører nå en multivan. Gode biler å sitte på med, og den beste bilen jeg har øvelseskjørt med tidligere... Og ikke minst hvor langt har bilen deres gått? Disse bilene kan jo nesten gå i det uendelige om man behandler de pent..

Dytt ;)

Dytt ;)

Vi har en sånn en, og jeg hater den. :)

Vet ikke om det går ann å ettermontere isofix. Vi har 7 seter i den nå, men kan ha opptil 9 seter i den. Vi har hatt den i ca 1,5 år nå, og har ikke hatt noen problemer med den, den har vel gått ca 230tusen. Den er god å sitte i, ungene har super plass, og man kan ha halve verden med seg baki.

nussnøff skrev:

Vet ikke om det går ann å ettermontere isofix. Vi har 7 seter i den nå, men kan ha opptil 9 seter i den. Vi har hatt den i ca 1,5 år nå, og har ikke hatt noen problemer med den, den har vel gått ca 230tusen. Den er god å sitte i, ungene har super plass, og man kan ha halve verden med seg baki.

Hvorfor hater du den? :P

tobarnsmor 2012 skrev:

nussnøff skrev:

Jeg liker ikke å kjøre sånne store biler, det blir alt for kassete. I mine øyner så er det arbeidsbiler :)

nussnøff skrev:

tobarnsmor 2012 skrev:

nussnøff skrev:

Jeg liker ikke å kjøre sånne store biler, det blir alt for kassete. I mine øyner så er det arbeidsbiler :)

Ja enig at de er veldig "kassete" men det må man regne med om man vil ha så stor plass. Jeg syntes den er god å kjøre, beste bilen jeg har øvelseskjørt med.. (har ikke lappen ennå,) og min sitter høyt og mer sikkert enn i en liten bil :) hvilken årsmodell har dere? Og er du fornøyd bortsett fra kasse følelsen?

tobarnsmor 2012 skrev:

nussnøff skrev:

tobarnsmor 2012 skrev:

nussnøff skrev:

Ja enig at de er veldig "kassete" men det må man regne med om man vil ha så stor plass. Jeg syntes den er god å kjøre, beste bilen jeg har øvelseskjørt med.. (har ikke lappen ennå,) og min sitter høyt og mer sikkert enn i en liten bil :) hvilken årsmodell har dere? Og er du fornøyd bortsett fra kasse følelsen?

Det er en 97 mod, og må vel si meg fornøyd med tanke på at vi ikke har hatt noen problemer med den. Vi skiftet registerreimen i sommer, det er det eneste vi har gjort. Den starter å går hver eneste dag. I sommer var vi på ferie og kjørte 250mil, og det gikk helt supert. Hvis du hadde spurt gubben istedet for meg så hadde nok han sagt løp og kjøp :)

Vi har en kort..med 8 seter i. Vet ikke om det med isofix. Vi har kjempegod plass i "lestatianer-konteineren" vår vi..plass til bur til 2 husky og ennå plass til det vi måtte ønske av baggasje.
Vi gikk fra chrysler voyager til caravelle..har ikke angra et sekund :)

Da har du ikke kjørt mange forskjellige biler for å si at det er den beste bilen du har kjørt... Jeg har kjørt en del caravell og transporter. Jeg må nok ha en som er nyere enn 2007 før enn jeg kan si at de er gode å kjøre. Ville ikke ha kjøpt en så gammel caravell... De føles veldig skranglete.
Jeg hadde ikke kjøpt den bilen, hadde jeg vurdert å kjøpe en caravell hadde jeg nok ikke kjøpt en som er eldre enn ett par år max. 

Det som irriterer meg mest med hele bilen er at det ikke er dører på begge sidene bak. Så hvis det finnes så ville jeg gått for det.

Linda25 skrev:
Da har du ikke kjørt mange forskjellige biler for å si at det er den beste bilen du har kjørt... Jeg har kjørt en del caravell og transporter. Jeg må nok ha en som er nyere enn 2007 før enn jeg kan si at de er gode å kjøre. Ville ikke ha kjøpt en så gammel caravell... De føles veldig skranglete.
Jeg hadde ikke kjøpt den bilen, hadde jeg vurdert å kjøpe en caravell hadde jeg nok ikke kjøpt en som er eldre enn ett par år max. 

tenkte akkurat det samme. skal jeg noen gang ha en caravelle så blir det en ny en.

Linda25 skrev:

Ikke kjørt mange nei. Kjørt Ford Mondeo, vw Passat, Audi og toyota. De fleste stasjonsvogner. Og den beste var caravellen. Lett og få igang, sitter høyt +++

turboquattro skrev:

Linda25 skrev:

tenkte akkurat det samme. skal jeg noen gang ha en caravelle så blir det en ny en.

Om man har 5-600 000 så kjøper man selvfølgelig en ny. De er jo svindyre!

Linda25 skrev:

Er jo stor forskjell i pris på en 97 og 07 modell da. Gubben kjører Transporter på jobben, han har hatt 01,05 og nå 09 modell, og det er ikke mye forskjell på de. Jeg syns Caravellen er bedre å kjøre enn alle de bilene, men det har vel med at de virker mer skranglete pga det er en arbeidsbil.

nussnøff skrev:

Linda25 skrev:

Er jo stor forskjell i pris på en 97 og 07 modell da. Gubben kjører Transporter på jobben, han har hatt 01,05 og nå 09 modell, og det er ikke mye forskjell på de. Jeg syns Caravellen er bedre å kjøre enn alle de bilene, men det har vel med at de virker mer skranglete pga det er en arbeidsbil.

Ja det er snakk om mange 100 000 i pris forskjell :)

Skal gå ant å ettermonterte isfiske ja, ting en forhandler å hør på den spesifikke bilen det er snakk om...

Jeg kjører en caravelle 01-modell. Veldig god bil å kjøre. Kjørte den fra molde til eidsvoll med den største glede :D
Det er en kort modell, 7 seter. Men har tatt ut de to bakerste. Ville heller ha god bagasjeplass og plass til to bikkjebur enn de to ekstra setene. Er jo bare å sette de inn igjen om vi skulle trenge det.

Aner ikke om det går ann å ettermontere isofix da, har ikke tenkt over det :P

Bilen min har gått 270 000km.

Det eneste jeg virkelig ikke liker med den er at det ikke er skyvedører på begge sider!
Det tenkte vi ikke over engang når jeg kjøpte den.. Så her må vi kanskje sette babysetet i passasjersetet fremme, OM vi får kobla ut airbagen. Er jo umulig å komme inn til det innerste setet når begge er bakovervendte... Aaaargh!!

vi har nå hatt caravelle i 6,5 år og er veldig fornøyd. Vår er en 2003 modell så er jo mange år gammel, men den sviver og går. Har planer om å bytte den ut i en nyere om 1-2 år. Skulle gjerne kjøpt en ny, men de er ganske så dyre nye. Skal iallfall ha caravelle i mange år enda. Vi har 5 seter, men har flere seter stående som vi lurer på og sette inn. Vi har flytta hele benkrada bak litt lenger bakover for å få litt bedre benplass til de som sitter i baksetet.

nussnøff skrev:
Det som irriterer meg mest med hele bilen er at det ikke er dører på begge sidene bak. Så hvis det finnes så ville jeg gått for det.

Vet at du vertfall får transportere med dører på begge sider. 

Back
Topp