Noen som justerer mensendato til helsepersonell?

Utålmodig92

Flørter med forumet
Julemiraklene 2025
Hei, første dag i siste mens var 5. mars for meg. Det gjør at jeg er 4+6 idag.
Jeg er rimelig sikker på at el var senere og regner heller at 10. mars er mer riktig for at jeg idag er 4+1.
Nå er det ikke så stor forskjell, men syns det er viktig nå i starten. Syns det er så kjedelig å være kunstig lenger fremme enn jeg er. Er det noen som oppgir senere dato for siste mens til legen/jordmor for å få mer riktig lengde på graviditeten?

Jeg vurderer å gjøre det, men jeg er motsatt vei. Jeg Har tidlig eggløsning og er lengre på vei enn det mensterminen sier. Får se hva jeg gjør når jeg faktisk drar på første time. Uansett er det bare snakk om 3 dager for min del :)

Mulig jeg også. Mensen kom 10.mars, og tror EL var på cd 10 ca. Så blir bare 4 dager forskjell, men det er da noe.. så burde vel si at mensen kom 6.mars..

Jeg sier riktig dato, selv om jeg har 26 dagers syklus og testet etter eggløsning. Umulig å vite når egget fester seg, og termindato blir justert etter fosterets mål på på TUL og OUL. Termindato er jo også bare en omtrentlig dato, ingen av mine har kommet på termindato så jeg er ikke så opptatt av nøyaktig uke og dag.

Back
Topp