Noen som jobber turnus?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Jeg er egentlig sykepleier, men vil ta ny utdanning da jeg ikke ønsker å jobbe turnus. Men det er selvfølgelig litt demotiverende å gå med fullt av 19.åringer på studiet som kommer rett fra vgs når jeg har vært ferdig "lenge", og det tærer på tålmodigheten min å sitte med gruppearbeid til folk som ikke er forberedt til timen fordi de var på skumparty igår på en hverdag....

Så jeg prøøøøver liksom å se for meg en hverdag der man jobber turnus MED små barn..
Men om mannen jobber dagtid, hvordan får man det da til med henting i bhg feks hvis mannen jobber dagtid og dere skal på kveldsvakt?

Det som er det største skåret i gleden her er at jeg virkelig ikke har lyst til å være borte på jul, 17.mai, påske osv. Har lyst til å kunne nyte disse høytidene med barna mine. Også ser jeg en del fordeler med å jobbe turnus, men synes også det må være trist hvis man feks har 2-3 kveldsvakter på rad når barna går på skolen. Da ser jeg de jo knapt på 3 døgn, for da har jo jeg reist før de kommer hjem - og de har lagt seg før jeg kommer hjem? :o

Erfaringer? :)

Har ikke erfaring, men hva med videreutdanning som f.eks. helsesøster? :)

Har ikke erfaring, men hva med videreutdanning som f.eks. helsesøster? :)
For det første er det ikke helsesøsterutdanning i landsdelen jeg bor i, og for det andre er det nesten kul umulig å komme inn på. :)
Kunne tenkt meg helsesøsterutdanning nemlig, men orker ikke være borte fra mann og barn i ukesvis i en helt annen del av landet for å ha praksisen. Eller være borte 1 uke om gangen i strekk for å delta på ukessamlinger fordi man tar det deltid et annet sted. :)

Er stort sett bare helsesøster jeg VIRKELIG kunne tenkt meg. Er egentlig i gang med sosionomutdanning, men er så redd jeg står igjen i samme situasjon med at det i teorien finnes mange dagstillinger, men at de er vanskelige for nyutdannede å få :o