Noen som jobber turnus?

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
S

Sanna27

Guest
Jeg er jobber turnus, vikar på et sykehjem. Har en datter på 6mnd, har tenkt å være hjemme med henne så lenge jeg kan (eller til jeg får en fast jobb slik at lønna er mer stabil), å jobbe kveld og helger :-)
Min mann skal ha sin pappa perm 1 dag i uka.

Noen av dere som jobber turnus? Hvordan gjør dere det?

Grunnen til at jeg spør er at vi føler at barnehage kan bli litt dyrt, når vi har huslån, studentlån ++ å at jeg ikke har fast jobb..

Så jeg vil gjerne høre erfaringer fra dere :-) :-)

Jeg har 75% stilling. Fram til nå har vi gjort det sånn at besteforeldre (er jo ikke alle som har den muligheten da) har hatt henne de dagene jeg jobber. Så har vi fått kontanstøtte. Det hadde ikke gått om vi ikke hadde hatt noen til å passe. Begynner i bgh nå da. Spørs jo hvor lite du har råd til å jobbe ved siden av kontantstøtten, den får du jo ikke enda, men du har vel foreldrepenger nå?

Edit: jobber hver 3. helg.

Jeg har 75% stilling. Fram til nå har vi gjort det sånn at besteforeldre (er jo ikke alle som har den muligheten da) har hatt henne de dagene jeg jobber. Så har vi fått kontanstøtte. Det hadde ikke gått om vi ikke hadde hatt noen til å passe. Begynner i bgh nå da. Spørs jo hvor lite du har råd til å jobbe ved siden av kontantstøtten, den får du jo ikke enda, men du har vel foreldrepenger nå?

Edit: jobber hver 3. helg.
Ja får foreldrepenger til desember.

Hvis du får nok vakter kveld og helg så er det jo bare å prøve. Og så ville jeg vært sparsom med pengene nå. Sett av en del om du kan. Kontantstøtten er veldig god å ha! Pluss barnetrygd, det blir jo 6970,- i mnd fra barnet er 13 mnd. (Tror det var 13). :)

Jeg tror ikke det blir noe problem i det hele tatt :) særlig hvis du ikke er kresen på vaktene. Da tenker jeg på om du jobber annenhver helg. Kanskje ta nattevakt natt til den dagen sambo er hjemme i perm f.eks. Er jo litt ekstra penger i nattevakt.

Hvis du får nok vakter kveld og helg så er det jo bare å prøve. Og så ville jeg vært sparsom med pengene nå. Sett av en del om du kan. Kontantstøtten er veldig god å ha! Pluss barnetrygd, det blir jo 6970,- i mnd fra barnet er 13 mnd. (Tror det var 13). :)
Får man kontantstøtte uansett om man ikke vil ha barnehageplass eller ikke får barnehageplass?

Jeg tror ikke det blir noe problem i det hele tatt :) særlig hvis du ikke er kresen på vaktene. Da tenker jeg på om du jobber annenhver helg. Kanskje ta nattevakt natt til den dagen sambo er hjemme i perm f.eks. Er jo litt ekstra penger i nattevakt.
Jeg jobber gjerne natt, kan ikke være kresen ;-)

Jeg har valgt å jobbe bare kveld og noen få nattevakter på helg, har 50% stilling. Det er mangel på folk med min utdannelse her, så jeg fikk velge akkurat hva jeg ville. Jeg trives utrolig godt med den løsningen. Vi har besteforeldre som ofte kan passe en time fra jeg begynner på jobb til mannen min er ferdig. Men han har flexitid også, og kan like gjerne slutte tidligere en dag. Da han hadde pappaperm delte vi den opp i noen timer her og noen timer der, så varte den til mange av mine senvakter. Jeg trives veldig godt med å være hjemme med småbarn, men når dagen har begynt med sprudlende barn kl 06, så er jeg egentlig ferdig med barnekos når jeg drar på jobb kl 15. :P Tror jeg ville følt at jeg gikk glipp av mye mer tid med barna om jeg jobbet på dagtid, selv om jeg ikke jobbet flere timer.

Hvis du tar løse vakter er det jo ofte kveld og helg som er ledig, så da får du kanskje en del arbeid?

Jeg har valgt å jobbe bare kveld og noen få nattevakter på helg, har 50% stilling. Det er mangel på folk med min utdannelse her, så jeg fikk velge akkurat hva jeg ville. Jeg trives utrolig godt med den løsningen. Vi har besteforeldre som ofte kan passe en time fra jeg begynner på jobb til mannen min er ferdig. Men han har flexitid også, og kan like gjerne slutte tidligere en dag. Da han hadde pappaperm delte vi den opp i noen timer her og noen timer der, så varte den til mange av mine senvakter. Jeg trives veldig godt med å være hjemme med småbarn, men når dagen har begynt med sprudlende barn kl 06, så er jeg egentlig ferdig med barnekos når jeg drar på jobb kl 15. :P Tror jeg ville følt at jeg gikk glipp av mye mer tid med barna om jeg jobbet på dagtid, selv om jeg ikke jobbet flere timer.

Hvis du tar løse vakter er det jo ofte kveld og helg som er ledig, så da får du kanskje en del arbeid?
Ja det er det jeg tenker, alltid vakter og få på kveld og helgene :-) i tillegg så kan mannen min begynne 1 time tidligere for så slutte 1 time tidligere slik at han kommer hjem sånn at jeg rekker kveldsvakten :-)

Ja det er det jeg tenker, alltid vakter og få på kveld og helgene :) i tillegg så kan mannen min begynne 1 time tidligere for så slutte 1 time tidligere slik at han kommer hjem sånn at jeg rekker kveldsvakten :)
Jeg synes selv at jeg får utrolig mye ut av dagene når jeg jobber slik. Kan ha fullt program på dagtid, og så jobbe på kveldene. Samtidig så er det null stress, og alltid god tid om morgenen. Det er gull verdt å ha god tid til frokost og morgenkos. :) Mine barn har begynt deltid i barnehage når de var ca 3 år, men late, stressfrie morgener har vært fantastisk etter det også. :)

Jeg synes selv at jeg får utrolig mye ut av dagene når jeg jobber slik. Kan ha fullt program på dagtid, og så jobbe på kveldene. Samtidig så er det null stress, og alltid god tid om morgenen. Det er gull verdt å ha god tid til frokost og morgenkos. :) Mine barn har begynt deltid i barnehage når de var ca 3 år, men late, stressfrie morgener har vært fantastisk etter det også. :)
Så godt å høre :-D

Med vesla hadde vi kontantstøtte og så jobbet jeg en kveldsvakt eller helg innimellom. Tok jeg en rød dag ble det ekstra penger.

Du kan jo se det slik at kontantstøtte 6000kr+ barnetrygd 970 kr = 6970 kr. Og så sparer du jo ca 3000 kr på å ikke bruke barnehage.

Jeg får ulønnet med minsten nå, og skal Gjøre det samme som med nr 1. Jeg jobbet uansett deltid og trenger ikke mange vakter for å dekke utover de 10 000 kronene.

Når jeg kommer tilbake fra perm står jeg med 1 stilling 56% natt og 1 stilling 20% helg 3delt. Begge fast. Er virkelig spent på hvordan det kommer til å gå med en samboer som reiser en del for jobben (både i Norge og resten av verden), men får ta problemene da tror jeg.. 1 år til så..... Vurdere å ta barnepike/dagmamma om det går for oss og ha konstantsøtte (hørte av noen inne på forumet at det var en mulighet). Hvis ikke har også mamma sagt hun kan hjelpe til. Men hun jobber jo 100% i helsevesenet selv....... Så det blir nok ikke ofte hun kan hjelpe....

Jeg jobber turnus 100% som sykepleier D/A. Er hjemme nå ut året inkl 5 uker ferie så begynner på jobb igjen 2. januar (hurra for arbeidshelger:-/). Da vi ikke har rett på barnehageplass før august neste år (født på nyttårsaften 2014) så kunne jeg egentlig tenkt meg å gå hjemme lengst mulig ihvertfall til august neste år. Men det har vi ikke råd til da gubben har vært arbeidsledig siden i fjor (begynner i jobb nå i august), jeg har studielån og vi håper å få bygge hus på eiendommen hans. Blir til at jeg tar permisjon fra 50% av stillingen min og går 50% A frem til august ihvertfall. Gubben tar pappaperm de dagene jeg jobber.

Jeg jobber på sykehjem og har kun fast hver 3 helg.
Jobber stort sett 70-100% hver mnd uansett da det er stort behov for ekstra folk der.

Har 2 barn i bhg nå og er 25 uker på vei med nr 3.
Planen vår er at jeg skal tilbake igjen i helg også jobbe eventuelt 1-2 kvelder i uka eller natt i ny og ne.
Besteforeldre kan passe 1 dag i uka også får pappan prøve på gradert perm eller noe.

Skal prøve og unngå så godt vi kan å ha 2 stk i bhg og 1 stk på SFO når jeg har så variert med timer på jobb.

Back
Topp