Noen som jobber på Kiwi?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Har fått praksisplass gjennom NAV og begynner på onsdag..Gruer meg bitte litt men gleder meg også veldig, handler mye der og vet alle er koselige osv.

Lurer egentlig bare på hvordan det er å jobbe i Kiwi kjeden jeg, ulemper og fordeler er lønna ok osv?

Håper så intenst at det er mulighet for fast jobb etterpå....!

Jeg jobbet der for 4 år siden var det vel:)

Lønna var ikke så bra da, men det er jo noen år siden og jeg hadde ikke noe ansiennitet da...
Jeg likte det forsåvidt jeg. Eneste som var dumt var at det vi var så lite folk der. Var 2 på jobb, og det rant i ett med kunder. Men det var jo bare i akkurat den butikken. Vikarierte litt i en annen av og og til, og der var vi plutselig 6 på jobb.
Jobbet bare i helgene så tok litt tid å komme inn i alt med kassen, tipping og ikke minst postsystemene. Men det gikk veldig greit til slutt:) Er jo ikke noe hokus pokkus, bare litt mye helt med en gang.

Eneste som er stress med kiwi er den der "er noe gått ut på dato, får du dobbel pris tilbake" - saken. Kommer alltid noen som saumfarer hele butikken og finner ei gru;) Og det tar litt tid:)

LillianneLie skrev:
Jeg jobbet der for 4 år siden var det vel:)

Lønna var ikke så bra da, men det er jo noen år siden og jeg hadde ikke noe ansiennitet da...
Jeg likte det forsåvidt jeg. Eneste som var dumt var at det vi var så lite folk der. Var 2 på jobb, og det rant i ett med kunder. Men det var jo bare i akkurat den butikken. Vikarierte litt i en annen av og og til, og der var vi plutselig 6 på jobb.
Jobbet bare i helgene så tok litt tid å komme inn i alt med kassen, tipping og ikke minst postsystemene. Men det gikk veldig greit til slutt:) Er jo ikke noe hokus pokkus, bare litt mye helt med en gang.

Eneste som er stress med kiwi er den der "er noe gått ut på dato, får du dobbel pris tilbake" - saken. Kommer alltid noen som saumfarer hele butikken og finner ei gru;) Og det tar litt tid:)

Jeg får jo ikke lønn av de så det er jo ett fett med mindre jeg får fast jobb etterpå, har ansienitet og fagbrev som nok trekker opp.

Ser ut som mange som jobber der, er en stor butikk...gleder meg hvertfall

Hehe...ja kan tenke meg det er en del som vil ha dobbel pris tilbake..

Jeg vet at *LilleVinkel* jobber på Kiwi :P

Jeg har jobbet på Kiwi, var butikksjef før jeg fikk første. 
Vet lønna er blitt veldig bra, både grunnlønn og tillegg. Men som andre sier er det en lavpriskjede og man må ofte jobbe for 2. Men dagene går jo fort på den måten

Hvilken av butikkene skal du på da?

Jobber ikke på Kiwi, men jobber innen Norgesgruppen.
Det er gøy å jobbe innen dagligvare, mange varierte oppgaver, hele tiden noe nytt, og man møter masse mennesker! Jeg har iallefall aldri en kjedelig arbeidsdag.

nettie86 skrev:
Jeg har jobbet på Kiwi, var butikksjef før jeg fikk første. 
Vet lønna er blitt veldig bra, både grunnlønn og tillegg. Men som andre sier er det en lavpriskjede og man må ofte jobbe for 2. Men dagene går jo fort på den måten

Jobbe mye er helt greit, mye bedre enn å sitte på rumpa uten noe å gjøre..da blir det lange dager da Håper bare på fast jobb jeg da...virker som en super butikk og folk som jobber der så det hadde vært flott men det er vel ikke de største sjansene..tror han har de folkene han trenger der.

EmmaN skrev:
Jobber ikke på Kiwi, men jobber innen Norgesgruppen.
Det er gøy å jobbe innen dagligvare, mange varierte oppgaver, hele tiden noe nytt, og man møter masse mennesker! Jeg har iallefall aldri en kjedelig arbeidsdag.

Så bra

Er en av grunnene til at jeg vil jobbe i butikk, mulighet til å variere oppgavene litt og møte folk Har prøvd kundeservice på tlf og å sitte stille hele dagen med kun 1 oppgave blir utrolig kjedelig i lengden!

Noen butikker har jo stort gjennomtrekk, spørs jo litt på hvor mye skoleungdom de har. I verste fall kan du jo kanskje få jobb som tilkallingsvakt/ekstrahjelp
Masse lykke til hvertfall

nettie86 skrev:
Noen butikker har jo stort gjennomtrekk, spørs jo litt på hvor mye skoleungdom de har. I verste fall kan du jo kanskje få jobb som tilkallingsvakt/ekstrahjelp
Masse lykke til hvertfall

Vet det er en grei mulighet men har ikke råd til å ha deltidsstilling bare...men kanskje NAV er greie og lar meg være lengre i praksis om de ansetter meg mot sommeren eller noe

Får bare jobbe så godt jeg kan og håpe på det beste

Rebecca85 skrev:

lisemo skrev:
Hvilken av butikkene skal du på da?

Risum

Fint å få greie på! Da kan det hende jeg snubler over deg! Og hvis jeg ser forferdelig surrete ut og ikke skjønner noen ting, så bare si til meg!! ;) Er ikke alltid jeg klarer å få med meg så mye når jeg handler! ;)

Jeg har jobbet i kiwi i litt over 3år, og synes det er helt greit. Men nå har jeg jobbet i dagligvare i 8år, så begynner å bli litt lei..

Det eneste jeg ikke liker med kiwi er at det virker som at de vil spare penger så langt det går. Så det er ofte at det ikke er så mange på jobb.

Og det med den "dobbel pris tilbake" er et hat. Men jeg anbefaler deg å bruke laaaang tid på de første kundene som kommer med dette når du først skal lære deg det. For det er lurt å lære å gjøre det riktig de første gangene. Jeg ble stressa gjennom det når det først kom, og enda må jeg sitte med bruksanvisninga for jeg krøller med de forskjellige :P 

Ellers så lønna helt grei, men du må følge med selv om du har krav på mer enn det du skal. Jeg sjekka for moro skyld her i vår, og plutselig gikk jeg opp 10,- mer i timen. Det var det ingen som sa ifra til meg om ;)

Du får hilse søstra mi Hun driver og raider Kiwi På frukt og grønt garantien

Dramadama skrev:

Ellers så lønna helt grei, men du må følge med selv om du har krav på mer enn det du skal. Jeg sjekka for moro skyld her i vår, og plutselig gikk jeg opp 10,- mer i timen. Det var det ingen som sa ifra til meg om ;)

Hvor skjekker du det?

EmmaN skrev:

Dramadama skrev:

Hvor skjekker du det?

Jeg husker ikke helt, men tror jeg tok kontakt med handel og kontor. Meldte meg inn der i samme slengen. Hehe.

EmmaN skrev:

Dramadama skrev:

Hvor skjekker du det?

Du kan se her: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=619  men lønner seg å være organisert da så får du hjelp om det er noe og rett sats

Dramadama skrev:
Jeg har jobbet i kiwi i litt over 3år, og synes det er helt greit. Men nå har jeg jobbet i dagligvare i 8år, så begynner å bli litt lei..

Det eneste jeg ikke liker med kiwi er at det virker som at de vil spare penger så langt det går. Så det er ofte at det ikke er så mange på jobb.

Og det med den "dobbel pris tilbake" er et hat. Men jeg anbefaler deg å bruke laaaang tid på de første kundene som kommer med dette når du først skal lære deg det. For det er lurt å lære å gjøre det riktig de første gangene. Jeg ble stressa gjennom det når det først kom, og enda må jeg sitte med bruksanvisninga for jeg krøller med de forskjellige :P 

Tror de fleste arbeidsplasser er sånn jeg, de vil spare penger og resultatet er overarbeidede ansatte...mannen som er bilmekaniker har det sånn også..han har jobber for 4 uker frem i tid og må si ifra om en dags fri 4 uker før helst...

Om jeg får fast jobb er jeg overlykkelig uansett, etter 2,5 år hjemme er jeg så klar for å ha litt å gjøre

Skal sørge for å følge med ang dobbel pris tilbake ja..er nok en del som benytter seg av det

Back
Topp