Noen som jobber i barnehage/tilrettelegging?

Meme83

Flørter med forumet
Er det noen som jobber i barnehage her? Hva slags tilrettelegging får dere, eller er noen av dere sykemeldt? I min barnehage skal de tilrettelegge, føler at det fungere dårlig. De dagene jeg er på jobb, gjør jeg stort sett vanlige arbeidsoppgavene mine.

Jeg jobber i bhg, men er sykemeldt pga bekkenløsning :(
Men hadde eg vært på jobb hadde en jordmor kommet inn og snakket med meg om ulike ting som er viktig å tenke på. Og tilrettelegging med "skulder til skulder" der det kommer inn en ekstra person som skal ta løft ved legging osv. Men når jeg var på jobb slapp jeg bleieskift og legging pga løft. Men ble jo mye løfting og høyt tempo uansett med en barnegruppe på 0-6 år. Men man må bare være flink til å gi beskjed, og roe ned tempoet :) Lettere sakt enn gjort men.. Det er jo travelt og mye tidspress enkelte ganger. Hva slags tilrettelegging får du?

Jeg har i utgangspunktet jobbet på en uteavdeling med barn fra 4-6 år. Dette ble etterhvert veldig slitsomt da vi må stå og gå veldig mye. Ingen steder å sette seg og mange ugunstige arbeidstillinger. Er nå blitt flyttet inn på en småbarns avdeling, der vi har en mer vanlig barnehage hverdag. Med både utetid og innetid. Har jobbet 100 prosent frem til forrige uke, men er nå 40 prosent sykemeldt. Jobben har fått tilretteleggingstilskudd fra nav, men er foreløpig ikke satt inn noen ekstra sammen med meg, dette gjaldt fra 1 januar. Allikevel var ikke arbeidsgiver spesielt glad for sykemelding da jeg får "tilrettelegging" . Men jeg orker faktisk ikke ei hel arbeidsuke i barnehage lenger. Får vondt i bekken, og ryggen. Veldig mye sliten, og veldig mye trist og lei meg. Da jeg føler at alt har dreid seg om å komme seg gjennom i full jobb frem til permisjon.Selv om jeg egentlig ikke orker. I tillegg er det alltid noe syke på jobben og det fører til at man må gjøre vanlige arbeidsoppgaver for å komme seg gjennom dagen.

Jeg jobber 80% på småbarnsbase nå. Synnes det går greit. 20% jeg er borte blir delt på alle 5 dagene så jeg går litt kortere dager istede. Funker bra det:)

Jeg har i utgangspunktet jobbet på en uteavdeling med barn fra 4-6 år. Dette ble etterhvert veldig slitsomt da vi må stå og gå veldig mye. Ingen steder å sette seg og mange ugunstige arbeidstillinger. Er nå blitt flyttet inn på en småbarns avdeling, der vi har en mer vanlig barnehage hverdag. Med både utetid og innetid. Har jobbet 100 prosent frem til forrige uke, men er nå 40 prosent sykemeldt. Jobben har fått tilretteleggingstilskudd fra nav, men er foreløpig ikke satt inn noen ekstra sammen med meg, dette gjaldt fra 1 januar. Allikevel var ikke arbeidsgiver spesielt glad for sykemelding da jeg får "tilrettelegging" . Men jeg orker faktisk ikke ei hel arbeidsuke i barnehage lenger. Får vondt i bekken, og ryggen. Veldig mye sliten, og veldig mye trist og lei meg. Da jeg føler at alt har dreid seg om å komme seg gjennom i full jobb frem til permisjon.Selv om jeg egentlig ikke orker. I tillegg er det alltid noe syke på jobben og det fører til at man må gjøre vanlige arbeidsoppgaver for å komme seg gjennom dagen.
Hei! Sniker fra juni2016:) jeg jobber også i barnehage og forstår deg kjempegodt. Har selv bedt om tilrettelegging fra nav, men den er ikke starta opp enda. Skal også få en person 3 timer om dagen som går parallelt med meg. Men den siste tiden har jeg vært så ekstremt sliten at jeg er veldig usikker på om dette er løsninga.. Mister all energi, blir helt utmatta og lengter til jeg kommer hjem til sofaen. Der blir jeg liggende til jeg legger meg. Har også begynt å få verk i ryggen/bekken og endel kynnere. Vurderer å kontakte legen for å snakke om å gå ned i prosent. Men så var det den der samvittigheta.. Føler du at det hjelper deg å være 40% sykemeldt?

Jeg gjør, men er sykmeldt pga bekkenet, og fikk derfor ikke til å tilrettelegge nok for mitt behov:-(

Jeg jobber i bhg.
Jobbet på småbarns avdeling fram til for to uker siden. Jobber nå på storbarns.
Har jobbet 100% gjennom hele svangerskapet, men vurderer nå å sykmelde meg 20-40%.
Dagene går med til jobb, og soffasliting når jeg kommer hjem. Føler det er dårlig gjort å ikke stille opp 100% iløpet av dagen når vi kun er 3 på avdeling. Er mye sliten, fredager er kroppen utslitt. Er 28+3, så ting begynner å bli tungt.

Sniker fra juni! Lærer på 1.trinn med 20 barn her.. Hos meg har det hjulpet å være 20% sykmeldt for å ta meg litt inn! Slipper i tillegg turer og lignende. Hva sier sjefene at de kan gi deg av tilrettelegging?

Jeg er pedagogisk leder på en avdeling for ettåringer. Jeg plages skikkelig med smerter i bekkenet, eneste når jeg ligger jeg ikke har vondt.. Jobbet fullt til jul, men etter jul har jeg nå jobbet 50%. Håper på å klare det ut februar også. Jobber da to og en halv dag i uka. Bhg har vært flinke til å tilrettelegge. Det er kjøpt inn gode ergonomiske stoler med hjul slik at jeg bare kan rulle rundt og slipper da å reise meg opp og ned for hver minste ting jeg må gjøre, hente osv. Det er også kjøpt inn gode "puter" med ryggstøtte slik at det er godt å sitte på gulvet for det er der vi jobber og er dagen lang. Barneveilederne er supre og tar løft og legging i vogner, mens jeg kler på barna og gjør det jeg kan. Også får jeg ta litt ekstra pauser i løpet av dagen..

Jeg er i uke 30, og jobbet fullt frem til nå. Så føler jo at jeg har presset det ganske langt. Nå er jeg sykemeldt mandag og tirsdag også jobber jeg tre dager etterhverandre. Det jeg kan få av tilrettelegging er, flere pauser ( ikke gjennomførbart da vi alltid mangler en på jobb) en vikar som går i noen av de samme vaktene som meg ( men vi har ikke fått tak i vikar ) . Også skal jeg slippe stell, legging og påkledning. Men deltar ofte allikevel da det er lite folk. Og det å "sitte til pynt" ikke føles så lett når du ser de andre stresser rundt.

Jobber egentlig på småbarn, men ble fort tilrettelagt over til storbarnsavdeling. Jobber i utgangspunktet 3 dager i uka, men fikk da fordelt over fem dager i uka i stedet. Det funket dårlig. Ble sykemeldt slik at jeg jobbet fire dager i uka i stedet, men det ble og for mye. Jobbet til slutt to halve dager i uka. Men etter jul følte jeg på at jeg ikke klarte å henge med i arbeidsoppgavene mine lenger, og at det gikk utover de andre ansatte. Da fikk jeg svangerskapspenger 100%, så nå går jeg hjemme.. Sukk..
Litt kjedelig, men også deilig å kunne ta dagene med ro.
Jeg blir så fort sliten, at det å gjøre hverdagslige ting som klesvask, hente barn i bhg, lage middag hver dag, det holder lenge for meg om dagen..

Jobber egentlig på småbarn, men ble fort tilrettelagt over til storbarnsavdeling. Jobber i utgangspunktet 3 dager i uka, men fikk da fordelt over fem dager i uka i stedet. Det funket dårlig. Ble sykemeldt slik at jeg jobbet fire dager i uka i stedet, men det ble og for mye. Jobbet til slutt to halve dager i uka. Men etter jul følte jeg på at jeg ikke klarte å henge med i arbeidsoppgavene mine lenger, og at det gikk utover de andre ansatte. Da fikk jeg svangerskapspenger 100%, så nå går jeg hjemme.. Sukk..
Litt kjedelig, men også deilig å kunne ta dagene med ro.
Jeg blir så fort sliten, at det å gjøre hverdagslige ting som klesvask, hente barn i bhg, lage middag hver dag, det holder lenge for meg om dagen..
Huff så trist å høre hvordan du har det. Føler du at du ble godt forstått av jobben? Jeg skal til legen i morgen rett og slett for at jeg ikke klarer å holde ut i 100% lengre. Jobber på 3-6 års avdeling. Men gruer meg skikkelig til å kanskje bli sykmeldt (delvis). Dumme samvittighet..

Jobber i bhg jeg også. Fikk skulder mot skulder noe som funket kjempe godt i starten. Både meg og ped leder er gravide.og vi delte på litt ekstra pauser og unngikk å ligge alle barna. Bleier gikk fint ettersom stellebordet kan heises opp og ned. Men formen min ble verre etterhvert. Fikk bekken relaterte smerter og isjas nerve I klem.og foten min både "dør ut" sovner,stikker,iser og brenner. Leggkramper og vond rygg om natt som ødelegger søvnkvalitet. Nå har jeg gått 40% på jobb siden desember.men nå er både styrer og ped leder sykemeldt,min skulder mot skulder blir brukt som vanlig vikar og har ikke hatt noe ekstra hjelp el pauser på maaaange uker, Er 32+4 idag. Og holder meg hjemme neste uke.skal på kontroll hos legen på onsdag.og kommer til å spørre om 100%ut svangerskapet. Var på jobb tirsdag og torsdag forrige uke. Og torsdag var vi 3 voksne på 16 barn (0-3år) det var så hektisk at jeg egentlig bare ville gå hjem.nå er det tungt,og mange sier at eg må lytte til kroppen.jeg skal jo faktisk ha energi til å føde og bli mamma på nytt. Så kaster inn håndkle nå om legen er enig.

Jobber i bhg jeg også. Fikk skulder mot skulder noe som funket kjempe godt i starten. Både meg og ped leder er gravide.og vi delte på litt ekstra pauser og unngikk å ligge alle barna. Bleier gikk fint ettersom stellebordet kan heises opp og ned. Men formen min ble verre etterhvert. Fikk bekken relaterte smerter og isjas nerve I klem.og foten min både "dør ut" sovner,stikker,iser og brenner. Leggkramper og vond rygg om natt som ødelegger søvnkvalitet. Nå har jeg gått 40% på jobb siden desember.men nå er både styrer og ped leder sykemeldt,min skulder mot skulder blir brukt som vanlig vikar og har ikke hatt noe ekstra hjelp el pauser på maaaange uker, Er 32+4 idag. Og holder meg hjemme neste uke.skal på kontroll hos legen på onsdag.og kommer til å spørre om 100%ut svangerskapet. Var på jobb tirsdag og torsdag forrige uke. Og torsdag var vi 3 voksne på 16 barn (0-3år) det var så hektisk at jeg egentlig bare ville gå hjem.nå er det tungt,og mange sier at eg må lytte til kroppen.jeg skal jo faktisk ha energi til å føde og bli mamma på nytt. Så kaster inn håndkle nå om legen er enig.
Huff det hørtes ikke bra ut! Godt at du innser at det er viktigst å tenke på deg og babyen. Det er vel ingen som kommer å takker dersom man sliter seg helt ut. God bedring :)

Huff det hørtes ikke bra ut! Godt at du innser at det er viktigst å tenke på deg og babyen. Det er vel ingen som kommer å takker dersom man sliter seg helt ut. God bedring :)

Ja nå er det så mange som har sakt det.og har innsett det selv nå. Det går også ut over de hjemme. Og det er ikke rett. Trenger å slappe av og lade batteriene nå.

Jeg jobber som pedagogisk leder på småbarnsavdeling, og har jobbet 100% frem til nå, men var til lege i dag og ble sykmeldt 50%. Kjenner det blir veldig godt, for nå er jeg sliten.. Blir godt med noen rolige dager hjemme :) Er straks 30 uker på vei :)

ser mange får ekstratilskudd som ekstra person for seg påen måte. Det fikk jeg beskjed om at de ikke tilbydde lenger.. Merkelig..

Jeg jobber i en kommunal barnehage som er en IA bedrift. Da kan iallefall arbeidsgiver søke nav om tilskudd, til f eks en ekstra person på jobb.

Ja barnehagen må vel gå under IA bedrift for at de skal kunne få dekket den kostnaden fra nav.

Jobber fortsatt 100% på småbarnsavdeling. Har gått greit, men begynner å bli tungt nå, blir veldig sliten. Har fått tildelt skulder til skulder ressurs, men blir kun brukt ved fravær av andre, som en vikar. Er jo bedre enn å gå underbemannet, men det blir jo ikke en støtte for meg spesielt men for hele avdelingen. Trodde den egentlig skulle være ment for å avlaste meg... Og jeg gjør egentlig de samme arbeidsoppgavene som før så føler ikke tilretteleggingen fungerer så veldig...

Back
Topp