Noen som jobber i barnehage her?

Forest

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Junilykke 2020 ♡
Hvordan får dere tilrettelagt dagen?
Jeg jobber på småbarn og slipper de tyngste løftene for å spare ryggen mest mulig. :-)
Har inntrykk av at mange gravide i barnehage blir sykemeldte. Jeg håper på å holde ut helt til jeg går ut i permisjon i april, så prøver å unngå for mye stress og tunge løft, men det kan være en hektisk hverdag å jobbe i barnehage :-)

Jeg jobber ikke i barnehage nå, men jobbet under forrige graviditet, riktignok i en 80% stilling. Jeg fikk fri hver onsdag, slik at ingen uker skulle bli for lange, dette er selvsagt ikke mulig for alle. Jeg fikk også slippe alle løft, og påkledning etterhvert som jeg ble større og det ble vanskeligere å bøye seg. Jeg passet på å sitte på gulvet minst mulig, og fikk en krakk som gjorde gulvlek med barna lettere. I tillegg fikk jeg ofte de letteste oppgavene, og ekstra pauser hvis jeg trengte det, men det var sjeldent. Jeg ble tatt veldig godt vare på, og jobbet helt fram til permisjonen begynte :)

Håper du også blir godt ivaretatt og kan fortsette så lenge du vil :)

Jobbet i bhg under forrige svangerskap. 80% som Saskia. Klarte meg fint fram til veke 21, da ble det sjukmelding pga bekkenløsning. Venninne min fekk å jobbe fram til veke 32 i siste svangerskap. Er altså veldig individuelt korleis en klarer seg :)

Sjefen min har sagt at den dagen eg kjenne det blir tungt å jobbe så søker vi om støtte til å få en person som jobba skulder mot skulder. Altså en toppressurs for å frigjer meg fra dei tyngste oppgavene.

Ser for meg at de gjør mest mulig for at jeg skal holde ut til permisjonen starter.

Sniker fra februar. Jeg jobber på småbarnsavdeling og er nå i uke 25. Alt går veldig fint foreløpig, og jeg har egentlig ikke merket så mye at jeg er gravid. Men kjenner jo at det er litt tyngre med mye av- og påkledning der man sitter framoverlent (magen begynner å bli i veien). Jeg har heldigvis trent bra gjennom hele svangerskapet (styrke, yoga osv), så føler ikke at de løftene jeg må gjøre er noe problem. Men ting kan jo plutselig forandre seg, jeg er forberedt på det :-)

Jeg har vært en uke sykmeldt pga utbrudd av 5.barnesykdom på avdelingen (som jeg har testet at jeg ikke er immun mot). Hvis dere jobber i barnehage (spesielt småbarn) ville jeg tatt en test nå for å sjekke om dere er immune. For dersom dere ikke er det, må dere holde dere unna ved mistanke om utbrudd blant barna. Kan føre til fosterdød i 1. og 2. trimester.

Jeg jobber i barnehage og sliter med vondt i ryggen/setet og foran. Så jeg har fått tilrettelagt det for meg på jobb :-) Sist svangerskap jobbet jeg helt til permisjon uten problemer så hadde håpet på det samme nå. Håper selvsagt at ikke ryggen blir verre og at jeg kan komme til permisjon.

Jeg får noen ekstra pauser i løpet av dagen, samt ikke bøye/løfte. Sjefen sendte inn søknad på skulder på fredag :-)

Jeg jobber også på småbarnsavdeling. Har ikke sagt noe til de andre på avdelingen, så prøver å unngå løft o.l. Må etter hvert bli mer tilrettelagt for meg, ikke så lett å bære osv etter at magen har begynt å voksne skikkelig uansett

Back
Topp