Noen som jobber i Amblansen her? Permisjon

Permisjonen begynner vel uansett tre uker før termin? Tenker du svangerskapspenger?

De kaller det svangerskapspermisjon på jobb :) men ja svangerskapspenger
Du må søke om du har et yrke med risiko .

Hvem kan få svangerskapspenger?​

Friske gravide kvinner som ikke kan fortsette å jobbe under svangerskapet fordi det kan medføre risiko for barnet, kan få svangerskapspenger.

Eksempler på arbeidssituasjoner som kan utgjøre en risiko:

• arbeid med kjemiske stoffer
  • fysisk krevende arbeid
  • arbeid med stressbelastning
  • psykososiale forhold
Vanligvis er det 3 krav du må fylle for å få svangerskapspenger.

Du må søke om du har et yrke med risiko .

Hvem kan få svangerskapspenger?​

Friske gravide kvinner som ikke kan fortsette å jobbe under svangerskapet fordi det kan medføre risiko for barnet, kan få svangerskapspenger.

Eksempler på arbeidssituasjoner som kan utgjøre en risiko:

• arbeid med kjemiske stoffer
  • fysisk krevende arbeid
  • arbeid med stressbelastning
  • psykososiale forhold
Vanligvis er det 3 krav du må fylle for å få svangerskapspenger.
Vet…

Men lurer på hvilke uke andre i samme yrke går over på svangerskapspenger..

Vet…

Men lurer på hvilke uke andre i samme yrke går over på svangerskapspenger..
Jeg gikk over i uke 24 :) det varierer jo hvordan form de er og risikoen i yrke man har og tilrettelegging . Nå jobber jeg 20% og gjør det jeg klarer og orker .

Jeg gikk over i uke 24 :) det varierer jo hvordan form de er og risikoen i yrke man har og tilrettelegging . Nå jobber jeg 20% og gjør det jeg klarer og orker .
Oii det var lenge :) er jo mye tunge løft, smitte, utaggerende pasienter og generelt mye man utsetter magen for. Gikk ut i uke 17 i 2019, men i vår i uke 12(mistet) Er sykemld nå men går nok ut etter tidlig UL i uke 10.

Oii det var lenge :) er jo mye tunge løft, smitte, utaggerende pasienter og generelt mye man utsetter magen for. Gikk ut i uke 17 i 2019, men i vår i uke 12(mistet) Er sykemld nå men går nok ut etter tidlig UL i uke 10.
Ja , for min del var det samme pasient gruppe bare firbente hehe gass, røntgen , tunge løft , stressende, mye ståing, gåing , vanskelig å få tatt pause når man trenger osv

Back
Topp