Noen som ikke snur seg?

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Ja...er det noen babyer som ikke snur seg fra rygg til mage ennå? Lille er 6 mnd om 1 uke og snur seg ikke. Vi øver hver dag, men han har det IKKE travelt.. ;) Fysio har funnet en låsning i rygg/nakke, men usikker på om det er derfor han ikke snur seg. Han har uansett ikke hatt låsning så lenge, for dette ble sjekket i desember også. Skal til kiropraktor om 1,5 uke.
Har en rolig baby som trives godt på gulvet så lenge han får ligge på ryggen :) Noen andre babyer med "god tid"?

Vår er ikke så ivrig heller. Hun kan gjerne snu fra mage til rygg, men ikke alltid hun gidder det heller. Hun er derimot mer glad i å sitte, men det klarer hun ikke lenge uten støtte. Tenker hun får ta det når hun vil. Hun skjønner heller ikke hvordan hun skal dra seg framover på magen, men bakover klarer hun, og åle seg rundt i retninger. Altså, de får ta det når den tid kommer, en eller annen gang kommer de seg opp og går og. Jeg krabba aldri før jeg gikk engang, så alle får ta det i eget tempo. Man syns nok det er spennende at de gjør nye ting, men sånn egentlig så er det fordel for oss, fordi da slipper man å følge med hele tiden, så de ikke kommer seg dit de ikke skal[emoji23][emoji108]

Vår mellomste snudde seg aldri☺️ Jeg var så bekymret for at noe var galt, men han ville bare ikke. Hadde heldigvis en flott hs som trygget meg. Og likevel sprang han avgårde ved 10 måneders alder☺️

Her har hun også veldig god tid, snur seg nå og da.. men er veldig aktiv ellers :-)

Takk for svar!
Her kommer han seg INGEN vei, ligger på samme plass på ryggen. Kommer seg ingen vei på magen heller, bare ligger å stanger hodet i gulvet. Løfter seg heller ikke opp på armene. Han ligger nokså likt på magen som når han var 3 mnd... Med andre ord ikke aktiv i det hele tatt. Begynner å bli flat i bakhodet også pga at han bare ligger på ryggen, så litt kjedelig synes jeg at han ikke beveger seg... utenom det har ikke jeg dårlig tid ;) kan godt ha baby leeeeeenge denne siste gangen.. ;)

Hun frøkna her har snudd seg masse, men flere av barna i barselgruppa har ikke gjordt det enda. Ikke bekymr deg det kommer etterhvert :Heartpink:Heartred:Heartpink

Takk for svar!
Her kommer han seg INGEN vei, ligger på samme plass på ryggen. Kommer seg ingen vei på magen heller, bare ligger å stanger hodet i gulvet. Løfter seg heller ikke opp på armene. Han ligger nokså likt på magen som når han var 3 mnd... Med andre ord ikke aktiv i det hele tatt. Begynner å bli flat i bakhodet også pga at han bare ligger på ryggen, så litt kjedelig synes jeg at han ikke beveger seg... utenom det har ikke jeg dårlig tid ;) kan godt ha baby leeeeeenge denne siste gangen.. ;)
Høres akkurat ut som min. Det er helt likt. Han ligger på ryggen. Null interesse av å prøve å snu seg. Legger jeg han på magen så bare ligger han der til han ikke orker å holde hodet oppe lenger. Da blir han sint og stanger hodet i gulvet. Jeg har prøvd å hjelpe han å snu seg. Men da bare ser han rart på meg. Tar liksom ikke hintet. Skal heldigvis på 6 mnd kontroll om en drøy uke.

Høres akkurat ut som min. Det er helt likt. Han ligger på ryggen. Null interesse av å prøve å snu seg. Legger jeg han på magen så bare ligger han der til han ikke orker å holde hodet oppe lenger. Da blir han sint og stanger hodet i gulvet. Jeg har prøvd å hjelpe han å snu seg. Men da bare ser han rart på meg. Tar liksom ikke hintet. Skal heldigvis på 6 mnd kontroll om en drøy uke.

Ja, jeg går jo til fysio nå og vet han har en låsning eller to. Men jeg har to barn fra før som jeg sammenligner med og de var mye tidligere ute.. hvertfall godt å høre at han ikke er den eneste ;)

Ja, jeg går jo til fysio nå og vet han har en låsning eller to. Men jeg har to barn fra før som jeg sammenligner med og de var mye tidligere ute.. hvertfall godt å høre at han ikke er den eneste ;)
Helsesøster sa at det er vanlig at barn nr 2 og 3 er senere med sånn enn barn nr 1. Det er fordi man ofte er travlere når man har flere barn. Da vi bare hadde et barn så var vi mer hjemme og satt på gulvet med henne. Nå er vi mer travle. Er ute på noe hele helgene og ofte på ettermiddagene. Lillegutt tilbringer mer tid i bilstolen og vogna enn storesøster gjorde. Så det kan ha litt å si. Jeg vet ikke. Men det går seg nok til :)

Hs sa til meg at alt fra 4-8mnd var helt normalt! Så ikke stress :)

Her er mini på 6 mnd heller ikke travel med å snu seg, han gidder rett og slett ikke, enda han er mer enn sterk nok. Legges han på ryggen så bare ligger han der, legges han på magen er han nesten oppe på strake armer og snur seg rundt sin egen akse, men vipper ikke rundt. Han elsker å stå/hoppe på fanget, men rulle noe sted? Nope! ;) Mistenker at han kanskje bare kommer til å gå rett på krabbing eller gåing etterhvert.

Lillebror her ruller heller ikke. Syns det er så rart iom. storebroren til og med ålet seg fremover da han var 6 mnd. Men de er jo så forskjellige, så jeg tar det egentlig veldig med ro:) Hvertfall så lenge han virker sterk og "med" ellers.

Min snur seg til magen, men ikke noe mer. Ingen åling, armheving eller krabbing. Snur seg heller ikke fra mage til rygg. Men er likevel veldig aktiv med armer og ben. "Vil,vil men får'dikke til" [emoji23] tror jeg skal nyte at han ikke er mobil. En dag løsner det!

Back
Topp