Noen som ikke skal på TUL?

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Var ikke på TUL sist jeg var gravid, hørte hjertelyden hos jordmor før vi delte nyheten, syns det var betryggende nok.. Virker som om mange skal på TUL nå så bare lurer på om alle skal? :p

For meg så blir det 2 1/2 time og kjøre + må betale 1500,- for ultralyden

Skjønner at det er dumt med så mange timers kjøring. Jeg skal ta og grugleder meg. Her fikk jeg beskjed at jeg ikke få se en jordmor før uke 16, og tul skal jeg også ta privat. Heldigvis bare fem minutter fra meg. Når fikk du høre hjerte hos jordmor siste svangerskap? Hvor langt var du på vei?

Jeg skal ikke. Såklart, hadde vært koselig å sett, men jeg er ikke bekymret eller noe. Ser ikke helt vitsen da. Føler lissom at det ikke er grunn nok å ta det når det bare er fordi det er koselig å se.

Her koster det 1100,- og jeg må kjøre i 1 time. Jeg var hos jm i uke 6 og fikk da tilbud om å bli henvist til tul, men jeg takket nei. Jeg tar heller privat og betaler det det koster, ettersom utstyret deres da er godt nok til å gå gjennom hele fosteret. Å se at det har to hjernehalvdeler osv mener jeg er riktig å sjekke rundt uke 12, samtidig får hun målt ift termin (som blir mye riktigere i uke 12 enn i uke 19). Det er jo en grunn for at tul skal bli innført i Norge etterhvert, så frem til det tilbudet dekkes av staten så betaler jeg for det selv.

Jeg går til ultralydjormor og tar det i uke 11+4. Jm sa at det gikk fint at jeg ikke var helt 12 uker, hun fikk undersøkt mye likevel.

Oul blir den 4 september for min del, og dersom det er noe galt, synes jeg det er alt for lenge å vente.

Jeg tror ikke vi tar tul denne gangen. Vi hadde egentlig tenkt å ta rundt uke 12, men så fikk jeg henvisning til oul og plutselig var ikke det så lenge til. Så da sparer vi de pengene, og styr med barnevakt og fri fra jobb.
Får høre hjertelyd hos lege/jordmor fram til det, jeg syns det er betryggende nok :)

Har ikke hatt det i de forrige svangerskapene. Jeg tror ikke det blir nå heller, selv om jeg har vurdert det og nesten bestilt:p

Jeg skal neste uke 8+2. Kun for at jeg må se at ting er i rute, sånn at jeg kan slappe av mer :)

Vi har ikke bestilt noe enda, men vurderer å ta en mens vi er på ferie (ellers må vi kjøre over 2 timer hver vei). Vi tok sist, og det var så betryggende å se at alt var i orden. Jeg er mer bekymret denne gangen uten at jeg vet hvorfor, så tenker det blir godt med en sjekk. Må bare få bestilt...

Vi tenker ikke å dra på TUL denne gang. I forrige svangerskap hadde jeg blødninger tidlig, og var på TUL i uke 9. Mistet også pappa når jeg var 7 uker på vei, og hadde derfor mye å tenke på i den perioden. Så behovet for å vite om alt var bra var stort.
Men denne gang har jeg liksom en større ro over meg. Ingen blødninger, og en god del symptomer. Så satser på å vente til OUL.

Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei (hører jeg til her eller i mars, tro?), men om jeg hadde visst det, hadde jeg ikke tatt. Er ikke så bekymret denne gangen og tenker at jeg ville klart å vente til oul :)

Jeg skal ikke. Det er ikke noe i nærheten, så det blir fort veldig dyrt hvis jeg skal ha time en annen plass med reising etc. Jeg får kontroll nr 2 hos jordmor når jeg er 11+5, så håper på å få høre hjertet da. Er 7+6 nå.

Var hos jordmor i 6+3 da jeg bare ville bekrefte jeg var gravid. Skal igjenn om 11 dager når jeg er i uke 13 bare for å se att alt står bra til. Koster 800kr for TUL her i området å tar ca 30min å kjøre så jeg synes de ikke er så gale. Er så redd får dette skal gå galt (20 år å første gang jeg er gravid å ikke hatt noe SA elle MA før men redd for de skal skje)

Back
Topp