Noen som ikke skal på tul?

Blomst_95

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarbarna 2020
Jeg er veldig usikker akkurat nå om dagen, redd for å sjekke på en måte :shy:

Flere som velger å vente til ordinær ultralyd?
 
Jeg har enda ikke helt forstått hvordan det funker her hvor jeg bor, ble innkalt til gynekolog neste uke, men aaaner ikke om det kun er en samtale og blodprøve eller noe mer... tror ikke jeg vet hvordan man sier TUL på fransk engang så må kanskje ta med en papirlapp med oversettelser av viktige ord før timen...
 
Jeg har enda ikke helt forstått hvordan det funker her hvor jeg bor, ble innkalt til gynekolog neste uke, men aaaner ikke om det kun er en samtale og blodprøve eller noe mer... tror ikke jeg vet hvordan man sier TUL på fransk engang så må kanskje ta med en papirlapp med oversettelser av viktige ord før timen...

Oi i Frankrike ja, er nok ikke så lett å vite helt da :) ved gynekolog så vil jeg jo tro de tar en kikk da, men det blir spennende ❤️
 
Jeg er fortsatt usikker. Mulig i uke 12-13 når alle organer osv kan sjekkes. Skal til jordmor igjen i uke 12 og da får vi høre hjertelyd med doppler. Mulig det holder for meg til oul. :)
 
Jeg er fortsatt usikker. Mulig i uke 12-13 når alle organer osv kan sjekkes. Skal til jordmor igjen i uke 12 og da får vi høre hjertelyd med doppler. Mulig det holder for meg til oul. :)

Litt det jeg tenker og, hadde ikke blitt beroliget av en tul før den tid uansett :/
 
Jeg har ikke bestilt noe enda iallefall. Litt fordi jeg er redd for å få dårlige nyheter også :laughing005 forrige gang var jeg rundt uke 9, før vi dro på ferie. Mest for å bekrefte at det var noe der (vi skulle til Italia og jeg ville ikke oppgi vin uten grunn). I år skal vi ingen steder, så da ser jeg ikke helt poenget...
 
Jeg har ikke bestilt noe enda iallefall. Litt fordi jeg er redd for å få dårlige nyheter også :laughing005 forrige gang var jeg rundt uke 9, før vi dro på ferie. Mest for å bekrefte at det var noe der (vi skulle til Italia og jeg ville ikke oppgi vin uten grunn). I år skal vi ingen steder, så da ser jeg ikke helt poenget...

Greit når man kan ta det med ro og ❤️
Jeg var med første i uke 9, og venta til uke 13 med andre men da var det desverre ikke noe liv. Så føler at tul hjelper ikke med å roe meg uansett :hilarious: Da kan jeg heller spare det stresset, bekymringene og pengene, og bare ta ting som det kommer man får ikke gjort noe uansett ❤️
 
Håper jeg kan overtale jordmor til å høre etter hjertelyd tidlig bare :bag: skal dit i uke 11.
 
Litt usikker. Spørs hvilken uke jeg får innkalling til OUL. Men har litt lyst å bestille i uke 12 for å se at alt står bra til. Om vi ikke skal reise på ferie akkurat den uka.
 
Jeg har bestilt tul i uke 13+0. Har veldig svake symptomer i forhold til tidligere svangerskap, så lurer på å ta en tidligere også nå også bare for å være sikker. Men testene har jo vært positiv så er veldig usikker om det blir å være hysterisk.

Ser jo om alt er ok i uke 13, men kjipt å vente så lenge om noe kjipt har skjedd.

Er hos Dr Lundring så får jo kanskje et hint om kjønn også :)
 
Litt usikker. Spørs hvilken uke jeg får innkalling til OUL. Men har litt lyst å bestille i uke 12 for å se at alt står bra til. Om vi ikke skal reise på ferie akkurat den uka.

Ja er jo godt å få et konkret svar før, tror bre det er nok med hjertelyd for min del :) koselig at det er flere med junibarn her:joyful:
 
Jeg har bestilt tul i uke 13+0. Har veldig svake symptomer i forhold til tidligere svangerskap, så lurer på å ta en tidligere også nå også bare for å være sikker. Men testene har jo vært positiv så er veldig usikker om det blir å være hysterisk.

Ser jo om alt er ok i uke 13, men kjipt å vente så lenge om noe kjipt har skjedd.

Er hos Dr Lundring så får jo kanskje et hint om kjønn også :)

Det jeg tenker er jo at "noe kjipt" kan skje selv om man ser noe tidligere enn uke 12 og desverre.

Med førstemann hadde jeg nesten null symptomer og hu er en vill 2 åring i dag :hilarious:
Så gøy med dr lundring i uke 13 da, vurdert det selv siden han skulle være god på å anta kjønn :D
 
Det jeg tenker er jo at "noe kjipt" kan skje selv om man ser noe tidligere enn uke 12 og desverre.

Med førstemann hadde jeg nesten null symptomer og hu er en vill 2 åring i dag :hilarious:
Så gøy med dr lundring i uke 13 da, vurdert det selv siden han skulle være god på å anta kjønn :D
Ja, hadde han forrige gang og han så eiktig på kjønn i uke 12-13 :)
 
Ja, hadde han forrige gang og han så eiktig på kjønn i uke 12-13 :)

Så moro, verdt prisen med tanke på bilder/film(?) også da tenker jeg? Kan jo hende vi vurderer det igjen når vi kommer over 12 uker. Var så koselig med film, bilder og hjertelyden fra første ❤️ da kunne vi også dele "opplevelsen" med besteforeldre uten å måtte ha de fysisk med :hilarious:
 
Helt ærlig har jeg aldri sett på filmene/bildene fra uke 12, haha. Men jeg så på filmer og bilder fra uke og 17 og 33-ish ved første graviditet, og de var bra. :) viste de f eks til besteforeldre som du sier.

Jeg har ikke vært på ultralyd privat andre steder, så har ikke noe å sammenligne med. Men dajeg var på OUL på ahus med andremann, snakket jordmødrene om hvor misunnelige de var på ultralydmaskinen hans. :p
 
Skal søke om TUL siden jeg er 38, snart 39. Men forsto på legen min at ikke alle (over 37) får det?
 
Skal søke om TUL siden jeg er 38, snart 39. Men forsto på legen min at ikke alle (over 37) får det?

Jeg har skjønt det som at de over 38 får noe ekstra oppfølging, usikker på tul men tror det.
 
Skal søke om TUL siden jeg er 38, snart 39. Men forsto på legen min at ikke alle (over 37) får det?
Jeg er også 38 og kommer til å bli henvist til fosterdiagnostikk (blodprøve og ultralyd i uke 12-13) pga det, så vidt jeg vet har du krav på det så lenge du har fylt 38 innen termindatoen.
 
Back
Topp