Noen som ikke skal på TUL?

Lemur

Flørter med forumet
Julegavene 2019
Virker som de fleste skal på tidlig ultralyd. Jeg har desverre lang vei til nærmeste ultralyd klinikk som tilbyr ultralyd utenom henvisning, og har dermed bestemt meg for å ikke dra på annet enn OUL.
Flere enn meg som ikke skal på ultralyd før OUL?

Jeg har også lang reisevei så hvis jeg ikke blir anbefalt å gjøre det av ulike grunner så blir det bare oul på meg også.

Jeg skal ikke på tul. Skjønner at folk vil sjekke tidlig om alt er ok med baby, men jeg velger å vente til oul :) jeg har ingen symptomer på at noe kan være galt, men hadde nok tatt tul om jeg hadde hatt blødning/smeter.

Jeg skal ikke på tul. Skjønner at folk vil sjekke tidlig om alt er ok med baby, men jeg velger å vente til oul :) jeg har ingen symptomer på at noe kan være galt, men hadde nok tatt tul om jeg hadde hatt blødning/smeter.
Må være deilig å være så avslappet:happy:. Har du mye symptomer? Jeg har jo heller nada symptomer på at ting er galt, men skrekken tar meg allikevel:hilarious:

Hadde egentlig ikke tenkt det, men så klarte jeg ikke la være å bestille. Er lett tilgjengelig for meg, og føles så lenge til jeg får en "ordentlig" bekreftelse på graviditeten :p Har også vært gjennom SA før og vil så gjerne se om det er hjerte som banker.

Men i utgangspunktet tenker jeg at det er ganske unødvendig, siden man uansett bare må vente å se hva som skjer. Hadde ikke gjort det om det var langt unna til nærmeste mulighet :happy:

Jeg var 5+2 på første (så bare en fostersekk) ,men idag på 11+1 så vi en sprell levende baby :D

Må være deilig å være så avslappet:happy:. Har du mye symptomer? Jeg har jo heller nada symptomer på at ting er galt, men skrekken tar meg allikevel:hilarious:
Var kjempestressa og engstelig i ei lang stund, men det gir seg mer og mer :) har mye gravidsymptomer, men kvalmen har endelig gitt seg, for det meste :) hvor langt er du på vei?

Var kjempestressa og engstelig i ei lang stund, men det gir seg mer og mer :) har mye gravidsymptomer, men kvalmen har endelig gitt seg, for det meste :) hvor langt er du på vei?
Jeg er 11+2,så hjerte som slo 6+5 på ultralyd. Men etterhvert som symptomene gir seg så kommer bekymringen. Nå har jeg kun ligamentsmerter et par ganger om dagen, knapt nok det og litt sånn "tyngdefølelse" nesten i livmoren, typ at noe skjer. Utover det litt trøtt og små uggen iblant....

Egentlig hadde jeg ikke planer om det. Men etter at jeg var hos gyn på UL etter å ha mistet i høst, ble jeg satt opp på en oppfølgingstime i slutten av mai. Fikk innkallingen i forrige uke, og de ba meg avbestille hvis det ikke var behov - meeeen nå passer det veldig fint med UL synes jeg:) så skal absolutt dra

Jeg er 11+2,så hjerte som slo 6+5 på ultralyd. Men etterhvert som symptomene gir seg så kommer bekymringen. Nå har jeg kun ligamentsmerter et par ganger om dagen, knapt nok det og litt sånn "tyngdefølelse" nesten i livmoren, typ at noe skjer. Utover det litt trøtt og små uggen iblant....
Du har jo en del symptomer enda da :) men skjønner bekymringen veldig godt! Vi krysser fingrene.

Skulle virkelig ønske det var tilbud om ultralyd her, uten henvisning. Men det er det dessverre ikke. Føler meg heldigvis veldig rolig, og er ikke så bekymret. Er mer det at det er litt uvirkelig nå mens magen fortsatt er liten, og man ikkr har hørt noe hjertelyd.

Forstår godt at dere som har mulighet til å dra på tidlig ultralyd gjør det. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg også gjort det :rolleyes:

Back
Topp