Noen som IKKE skal på TUL?

Februargull2017

Betatt av forumet
jeg har i bunn og grunn ikke tenkt meg ivei på tul! Var i uke 6, og fikk bekreftet liv da! Men mye kan jo skje i etterkant da. Leste om noen som fikk bekreftet liv i uke 6 nå, og neste tul de var på i uke 13, så var det skjedd en MA da ingen utvikling siden uke 6! Jeg ble derfor sååå usikker! Har jo ikke så veldig lyst til å gå et halvt svangerskap for sååå å vite at det ikke er noe liv lengre! Men synes privat tul er så dyrt! :(

Noen som vet om kroppen reagerer på MA? Bør jeg kjenne det på noen måte? Begynne å blø? Eller kan man virkelig gå 15-20 uker med et dødt foster inn i seg? Ser ikke legen slikt på urinprøve heller?

Jeg venter til uke 18/19 og tar del UL jeg får da. Rett og slett fordi man ikke får gjort så mye fra eller til -
Jeg har mistet flere i tidlig stadie, så har ikke altfor store forhåpninger (tror jeg)-men er nå endelig 12 uker ☺️ Så håper d går bra denne gang - og stort sett gjør d jo d når man har kommet så langt ❤️
Jeg tror ikke nødvendigvis en tidlig ul gir oss noe større «kontroll» på liv og død, og hviler dermed i at det skjer slik d skal Men vet mange tar tul også... kanskje d for noen er beroligende å se liv - jeg gleder meg til å dra til legen og høre hjertet banke - d er nok for meg

Det vanlige er å kun gå på oul. Det er det som inngår i vanlig svangerskapsomsorg. Tul er gjerne hvis det er noe ekstra.

Jeg har mistet 2 ganger i MA.Sist gikk jeg i 4-5 uker med et dødt foster. Uten blødninger eller tegn til noe var galt.
Så for oss var det gull verdt med TUL.

Gikk ved uke 9, og prøver å holde ut til oul som blir i uke 20, kun 30 dager igjen men ja nervepirrende å vente... har ikke doppler heller. Får jeg blødning endrer det seg nok;)

Jeg skal ikke på TUL. Var under mitt første svangerskap, men da var det medisinsk grunn og henvist fra legen. Skal på OUL når jeg er halvveis :)

Jeg hadde egentlig slått fra meg tanken på tul, men NÅ har plutselig mannen bestemt seg for at han gjerne vil vite om det skulle være noe galt med fosteret osv.. Snakk om å være treg i avtrekkeren, men han har nok gått å grublet på dette litt nå
Nå er jeg jo 14+0, og får sikkert snart dato for oul, da jeg skal på første svangerskapskontroll i morgen.

Det er vel lite poeng i å betale for enda en ul når det uansett kanskje bare er 4 uker til den vanlige?

Et alternativ kan også være å ta en time hos lege/jordmor og få dem til å finne hjertelyd med doppler hvis du er nervøs? Det tar jo ikke så lang tid og gir jo en bekreftelse det også:)

Et alternativ kan også være å ta en time hos lege/jordmor og få dem til å finne hjertelyd med doppler hvis du er nervøs? Det tar jo ikke så lang tid og gir jo en bekreftelse det også:)

Var på første kontroll hos legen idag, og han fant hjertelyden med en gang. Det var fint å høre.
Tenker vi venter til oul ja, er jo ikke så lenge til.

Me har ikkje tenkt å gå på TUL, da eg nyleg var hos jordmor og fekk høyre hjartelyden. Føler da var ein bekreftelse i seg sjølv, dessutan er da berre fire vekar til OUL så me skal smørje oss med tolmod. :)

Ska ikke på TUL, var i uke 6 for å se liv. Var også på første kontroll hos jordmor denne uken og hun bruker ultralyd bare for å sjekke at det er liv og at det ser greit ut. Så kommer ikke til å gå på noe før OUL, men nå er det under 1mnd til så ser ikke vitsen i å fly inn og ut for å sjekke den lille :-)

Back
Topp