Noen som IKKE skal ha barnet i bhg?

Buebe0708

Elsker forumet
Av forskjellige grunner har vi valgt å ikke ha bhgplass til vesla, og heller ikke SFO for guttene...

Flere som velger å være hjemme lenger med marsbarnet?
 
Nei, men kunne ønske vi hadde mulighet til det. Jeg ønsker hvertfall ikke å jobbe fullt, slik at hun kan ha kortere og færre dager i barnehagen.
Håper vi kan unngå sfo også når den tid kommer.
 
Vi hadde betalt 7500 i mnd for 2 sfo plasser og en ibhg. Måtte ha tjent ganske godt for å tjene inn den utgiften igjen... Så det var en av tingene som gjorde at vi valgte slik :)
 
Vi hadde betalt 7500 i mnd for 2 sfo plasser og en ibhg. Måtte ha tjent ganske godt for å tjene inn den utgiften igjen... Så det var en av tingene som gjorde at vi valgte slik :)
Ja, når dere i tillegg får kontantstøtte for minsten har jo det mye å si. Sfo er jo bare oppbevaring, det er jo så dårlig bemannet og har ofte et veldig dårlig pedagogisk tilbud.

Barnehage kan være bra på mange måter, men det kan erstattes med god sosial omgang for barnet.
 
Vi hadde helt fint hat muligheten til å ha henne hjemme, men det hadde aldri vært et alternativ. Hun elsker å være i barnehagen, jeg kunne aldri gitt henne det tilbudet de gir.

Vi prøver å unngå at hun har så lange dager, men så små barn har ikke tidsperspektiv uansett.

Derimot skulle jeg ønske vi kunne betalt for en redusert plass og ikke full. Spesielt mtp når jeg skal ut i permisjon neste gang evt..
 
Hun har fått bhg-plass fra august av, så jeg er hjemme med henne i ulønnet perm nå. Fra høsten skal jeg jobbe 80% stilling, og så jobber mannen skift, så til sammen gjør det at ungene får korte dager i bhg og vi unngår SFO. Veldig glad for det!
 
Hun har fått bhg-plass fra august av, så jeg er hjemme med henne i ulønnet perm nå. Fra høsten skal jeg jobbe 80% stilling, og så jobber mannen skift, så til sammen gjør det at ungene får korte dager i bhg og vi unngår SFO. Veldig glad for det!

Hvordan jobber du da?
9-15 eller en dag fri i uka?
Jeg vurdere også 80 %, men er usikker på hva som er best.
 
Hvordan jobber du da?
9-15 eller en dag fri i uka?
Jeg vurdere også 80 %, men er usikker på hva som er best.

Blir kortere arbeidstid hver dag. Har fleksitid så vil nok variere litt når jeg starter og slutter, men i hovedsak 8 til 14.30 (inkl lunsj).

Eldstemann har fri fra skolen på onsdager, men pga at mannen jobber skift så er det bare 1,5 onsdag per 6 uker at vi trenger barnevakt på ham. Det løser vi med familie eller at jeg har hjemmekontor, det går fint så lenge det er bare ham som er hjemme. Hadde ikke gått med de andre to hjemme i tillegg :p Det er viktigere for oss at vi er to voksne hjemme lengre på ettermiddagen hver dag, både for roligere måltider, bedre tid til lekser og mer tid sammen generelt :)
 
Back
Topp