Noen som ikke skal amme her?

Casssy

Blir kjent med forumet
Lurer litt i forhold til barsel oppholdet og hvordan det blir med flasker Og mme? Vil gjerne Lillemor skal bruke nan som lillesøster gjor. Men skal jeg ta med flasker og mat selv?
 
Jeg er litt usikker. Følte meg ikke helt komfortabel med amming sist, og fikk samboeren til å kjøpe mme så fort jeg var hjemme fra sykehuset.

Syns de er litt strenge på sykehuset og at de nærmeste tvinger deg til og hvertfall prøve å amme..

Tror nok du må ta med flaske og mme selv, det ville hvertfall jeg gjort.. Sånn for sikkerhetsskyld:)
 
Tror det varierer litt fra sykehus til sykehus.. Det vanligste er jo å amme, så skjønner jo at sykehuset forventer at folk skal gjøre det.. Tror kanskje det hadde vært lurt å ringe barselavdelingen på sykehuset og si fra at du ikke kommer til å amme og spørre dem hvordan du skal gjøre i barseltiden, om du må ha med eget eller om de har til låns.. Lykke til:)
 
De har mme på sykehusene hvis du velger og ikke amme. På A-hus vet jeg venninnen min fikk Hipp, på SØF mener jeg jeg fikk Collett når gutten min ble innlagt noen mnd etter fødsel, men mener jeg også har hørt at noen har fått Nan der..
Det jeg skal frem til er at det kan være forskjellige merker fra sykehus til sykehus ;) Så kanskje greit å sjekke opp på forhånd? Sønnen min kunne ikke bruke noe annet enn Collett for han gulpet helt villt av de andre variantene, derfor var jeg så glad når de hadde det på avdelingen så jeg slapp kjøpe ekstra :)
 
Lurer litt i forhold til barsel oppholdet og hvordan det blir med flasker Og mme? Vil gjerne Lillemor skal bruke nan som lillesøster gjor. Men skal jeg ta med flasker og mat selv?

Berre nysgjerrig - kvifor vil du ikkje prøve å amme?
 
Har ingen kunnskap om dette desverre, men vil da tro at det er naturlig å ha erstatning og flasker på alle sykehus..er jo ikke alle som KAN amme.
 
Snakket med venninnen min om dette. Hun sa at når hun lå på barsel fikk hun ikke melk og kunne ikke amme. Hun maste og maste om å få mme, men uten nytte. De mente at melken kom av seg selv etterhvert... Noe den ikke gjorde.. Dette var på sykehuset i telemark. Enten så ville jeg ringt, eller så ville jeg tatt med selv;)
 
om du vet at du ikke kommer til å prøve å amme, ville jeg tatt med selv..
melken var sykt treigt i gang på meg sist (var evig stressa av PRESSET fra barnepleierne så det hjalp jo ikke akkurat veldig på...) men der ga de henne mme, antagelig fordi hun hadde lav vekt at de ikke ventet..problemet var bare at de ga henne mme FØR jeg fikk legge henne til...dumbasses :p et annet problem var at de ga henne NAN, noe hun reagerte veldig på :S hun gulpet ikke, hun SPYDDE...det var altfor sterkt for henne :S når jeg måtte begynne å supplere hjemme fant jeg fort fram til andre alternativer, brukte Hipp og Collett som er mye mildere for magen.
 
Ja har ikke melk, ligger i familien. Sist gang ble et mareritt for meg D:( gråt og gråt for det kom jo aldri noe. Og Lillemor ville ikke ta bryst uansett hvor mange stillinger og teknikker dei pressa på meg :( ble sent hjem med joda dette går fint, kom hjem og pumpa som en gal for å få ut noe og det som kom var bare tynt vannaktig melk og mer enn dette kom det aldri. Ikke hadde jeg brystspreng eller opplevelse av store tunge bryst, dei bare forble samme str e fikk i svangerskapet for å skrumpe inn etter noen uker. Dette gikk veldig innpå meg for følte meg misslykket, var til flere samtaler på helsestasjonen og fant jo utav at jeg er ingen dårlig mor bare fordi jeg ikke har melk til barna mine. så flaske barn ble en lek for meg stor trivdes me det og bestemte meg at neste man skal være det fra første dag. Jeg vil ikke ødelegge den første tida med gråt og frustrasjon som sist.
 
Det kan eg skjønne... Huff, for ei oppleving! Bra å vere i forkant no då. Gode mødre målast ikkje på andel melk! Lukke til xsmile3
 
som jeg har skrevet på FB så hadde jeg tatt med NAN og prøvd å gitt deg hvis babyen tåler det. Det er jo så mye enklere enn å styre med Hipp eller ellers noe NAN HA1 eller alle de dyre som ikke finnes i alle butikker!

også hadde jeg også tatt med egne flasker i back up, vet at de av og til har rare flasker på føden som ikke alle babyer vil ha. greit å ha litt utvalg :)
 
Snakket med venninnen min om dette. Hun sa at når hun lå på barsel fikk hun ikke melk og kunne ikke amme. Hun maste og maste om å få mme, men uten nytte. De mente at melken kom av seg selv etterhvert... Noe den ikke gjorde.. Dette var på sykehuset i telemark. Enten så ville jeg ringt, eller så ville jeg tatt med selv;)

Jeg har aldri fått melk før på dag 4 etter fødsel, så det er nok av erfaring at sykehuset vil drøye lengst mulig for å se om melk kommer. For den gjør som oftest det. Men vet man fra før at man ikke får melk overhode.. selv etter 3-4 dager så bør man høre. Normalt her blir man sendt hjem på dag 2 etter fødsel så får man sein melk, kommer den jo da ikke på sykehuset :). massevis av lykke til.
 
Back
Topp