Noen som ikke krabber enda?

.Ida.

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Lillemor ser visst ut til å ta det med ro :) drar seg fort framover, men viser ikke noe tegn til å ville krabbe enda
 
Her drar han seg ikke fremover engang!
 
Det gjør ikke min heller. Altså drar seg ikke framover. Han klarer å flytte seg rundt i ring og komme litt framover, men har en litt lite effektiv og krevende framkomstmetode.
 
Ingen krabbing eller åling her. Ruller alle veier, så kommer seg frem på den måten. Tok av hofteputa for snart 3 måneder siden, så hun ligger nok litt etter skjemaet motorisk sett. Står ikke på bena enda heller, bare noen sekunder av gangen. Men det kommer før eller senere ☺
 
Er det ikke litt tidlig for krabbing? Min åler seg bare, men setter seg opp og reiser seg masse.
 
Aner ikke, syntes bare fler og fler skrev her at barna krabbet :)
Med storesøster så krabbet hun, gikk rundt bordet og kunne sette seg ned osv, så for meg er vesla litt treig, hehe :p
 
Her er det åling i full fart! Men ingen tegn til å sitte! Vil helst bare stå på fanget også ☺️
 
Er det ikke litt tidlig for krabbing? Min åler seg bare, men setter seg opp og reiser seg masse.

Min krabber. Og har gjordt det noen uker. Og øvt siden han var rundt 6 mnd. Blir 8 om 3 dager. Men har og inntrykk på at han er tidlig ute. Nå skal han helst bare stå og hoppe og olstre rundt. Og helst dra ned ALT på bord/vinduskarmer/kommoder. Har starta og øve på å stå alene uten og holde i noe. Stor rekkevidde innenfor normalen på utvikling heldigvis :)
 
Krabber ikke åler seg rundt i stor fart :)
Står litt i krype stilling innimellom
 
Min krabber. Og har gjordt det noen uker. Og øvt siden han var rundt 6 mnd. Blir 8 om 3 dager. Men har og inntrykk på at han er tidlig ute. Nå skal han helst bare stå og hoppe og olstre rundt. Og helst dra ned ALT på bord/vinduskarmer/kommoder. Har starta og øve på å stå alene uten og holde i noe. Stor rekkevidde innenfor normalen på utvikling heldigvis :)

Noen er tidlig ute, ja. :) Helsesøster mente min var tidlig med å sitte da vi var på 8 måneders kontroll fordi han da hadde satt seg opp fra 7 måneder. Gjennomsnittet var 10, men det var da veldig seint? Ikke vet jeg. :p
 
Noen er tidlig ute, ja. :) Helsesøster mente min var tidlig med å sitte da vi var på 8 måneders kontroll fordi han da hadde satt seg opp fra 7 måneder. Gjennomsnittet var 10, men det var da veldig seint? Ikke vet jeg. :p

10 mnd hørtes sent ut syns jeg. Men vet ikke jeg heller. :) men har opplevt at en som begynnte på småbarnsavdeling som var 1 år. Ikke kunne sette seg opp. Ikke kunne han sitte mer en få sek om han ble satt opp heller. Og han ålte seg rundt med bare armene i en evighet. Men plutselig sa det poff, så lærte han mye. Innen han begynnte på stor avdeling så var han minst like fysisk utviklet og aktiv som dei andre på samme alder og forann med språket. Mens en annen som begynnte når han var 9 mnd, krabbet som en vind, og løp rundt innen han var 10 mnd. Jeg har alltid vært fasinert over hvor store forskjeller det er :)
 
Mener også å ha lest at 10 måneder er en ganske vanlig krabbealder. Men det er vel like normalt å krabbe ved 6mnd som ved nærmere året som å aldri krabbe. ;) Og noen er tidlig på krabbing andre noe annet. Mi jente finpusset på reise seg teknikken før hun plutselig føyk rundt på alle fire, mens en på barselgruppa både krabbet og satte seg opp før henne, men han har ikke reist seg opp enda.. Også har du jo alle dem som heller konsentrerer seg om språk og sosiale ferdigheter over det motoriske. Helt enig i at babyer og deres spenn innenfor normalen er fascinerende! :)
 
10 mnd hørtes sent ut syns jeg. Men vet ikke jeg heller. :) men har opplevt at en som begynnte på småbarnsavdeling som var 1 år. Ikke kunne sette seg opp. Ikke kunne han sitte mer en få sek om han ble satt opp heller. Og han ålte seg rundt med bare armene i en evighet. Men plutselig sa det poff, så lærte han mye. Innen han begynnte på stor avdeling så var han minst like fysisk utviklet og aktiv som dei andre på samme alder og forann med språket. Mens en annen som begynnte når han var 9 mnd, krabbet som en vind, og løp rundt innen han var 10 mnd. Jeg har alltid vært fasinert over hvor store forskjeller det er :)

Absolutt fascinerende, ja. :)
 
Kommer seg rundt i ring på magen, og litt bakover i forsøk på å komme seg frem tror jeg. Nå i julen reiste han seg opp på alle fire, og står å gynger frem og tilbake litt før han detter på magen igjen. Det ser litt ut som om han har tenkt å hoppe fremover i steden for å krype.
 
Min gutt krabber :) Ordentlig krabbing på alle fire. Begynte vel 2 dager etter han fylte 8 måneder.
 
Last edited:
oppe i krabbestilling men ikke stort mer enn det, reiser seg å er mer optatt av å stå! kommer seg fram i rekortfart da!
 
Lillemor går opp i krabbestilling og har begynt å løfte seg opp. Men ikke ikke noe krabbing, men kommer fort framover for det:)
 
Ikke krabbing her heller. Men hun kommer seg opp i krabbestilling og har gjort det i over en måned :D #ikketravelt
 
Akkurat blitt 7 mnd å hun viser ingen tegn til å krabbe enda, har reist seg i krabbeposisjon en gang men hun la seg bare ned igjen :)
 
Back
Topp