Noen som ikke kjenner sparkene

Hanne79

Elsker forumet
Jaja, nå har jeg kjent liv ganske lenge, og kjenner godt når babyene beveger seg. Men disse herlige, uten tvil, sterke sparkene, som attpåtil kan kjennes utpå magen, har jeg ennå ikke kjent. Er jeg helt alene eller?

Skal på kontroll i morgen, så håper jeg får høre hjertelydene eller får UL, slik at jeg vet at alt er bra. Bekymrer meg alltid[:)]

Ingenting å bekymre seg over..Du er 21 uker på veg og babyen har ikke så sterke muskler enda..Hvis han ligger med ansiktiet mitt ryggen din, vil du ikke merke sparkene så godt.. Jeg er 22 uker på veg og jeg kjenner heller ikke de dunkene i hånda utenpå magen,, har kun gjort det 3-4 ganger..

Så det er helt normalt,, det blir sterkere og sterkere etterhvert,,

Ekspertene sier jo det at det er vanlig å kjenne liv fra uke 18 og utover..
Og i begynnelsen er det bare svakt...

Klem Tinka :-))

Fant en god forklaring på tvillingforum.com. Ble litt beroliget av det. Hun skrev:

"Synes det er ganske misvisende at det kalles spark, jeg. Sjøl kjente jeg aldri noe som kunne kalles skikkelige spark; var mer div. bølgende, boblende bevegelser. "

Akkurat slik føler jeg det. For jeg kjenner jo liv, men ikke spark!

Alle opplever de sparkene/ bølgene forskjellig..
Og så lenge du KJENNER liv og at det beveger seg, er det ingen fare..
Kan godt gå 1-2 dager jeg ikke har kjent noe også..Men nå kjenner jeg det daglig..
Babyen kan bevege seg mye uten at du kjenner det også:-))

Han spreller nok og storkoser seg inni magen din kan jeg tenke meg,, så bare ikke engst deg.

Klemmer

Jeg kjenner heller ikke noe som kan defineres som spark.. det nermeste jeg kommer er "kvalmefornemmelser" og enkelte ganger noe som minner om mageknip her og der..
-kan det være babyen som strekker seg og dytter hardt på et eller annet der inne?
Vet ikke jeg..

vet ikke om jeg kjenner liv, eller om det bare er min egen kropp som roter litt [8|]

heisann.jeg er i uke 22 i dag og jeg kjenner ikke direkte spark...men mere "ulming " hvis du fårstår meg riktig..det er veldig frustrerende ja...og så innbilder jeg meg at jeg ikke kjenner noe i det hele tatt siden det ikke er skikkelig liksom...slitsomt.Men jeg har bestillt time i Tønsberg i dag (på nøtterøy)for ultralyd med tredimosjonelle bilder og da får jeg skikkelig bra bilder hvor man ser kjønnet 100% og ser trekk i ansiktet..osv..det skal jeg på tirsdag og der ser de om alt er bra også:) og det letter litt kan du si...det er dyrt da....tror det koster rundt 600 kr jeg...[:@] men det er verdt det[:)]

Back
Topp