Noen som ikke har vært på ul enda?

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Ja, det lurer jeg i grunn på..?! Jeg har ikke, men kunne veldig tenkt meg, for jeg tror jeg har feil termindato.. :-)

Jeg har heller ikke vært,ønsket ikke tidlig ul.Fått innkallelse til 14. januar så det blir spennende:)

Hvor langt er du på vei da?:) kan du ikke få time privat?:) jeg har vært på to:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har ikke vært på UL. Ikke har jeg noen medisinsk årsak til å be om tidlig UL og ikke har jeg rukket å bli utålmodig heller. Venter i spenning på OUL i slutten av januar :)

Har ikke vært, og skal ikke før OUL :)

Jeg skal på privat TUL på mandag for å sjekke at alt er i orden med fosteret. Se om det kan være noe galt som feks kromosomfeil. Det er helt standard i andre land i Europa at man får en UL ca i uke 12 for å sjekke nettopp slike ting.

Hvis det er snakk om ett par dager du er usikker på termin så er ikke det noe stress, men er det snakk om måneder du er usikker på så burde du fått time av legen din til tul. Menikke bare for noen dager el en ukes tid :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal på privat TUL på mandag for å sjekke at alt er i orden med fosteret. Se om det kan være noe galt som feks kromosomfeil. Det er helt standard i andre land i Europa at man får en UL ca i uke 12 for å sjekke nettopp slike ting.
Hvorfor skulle det være kromosomfeil? :p er du over 30/40? Ellers er det vel ikke så normalt å sjekke det tidlig :p

Jeg har ikke vært. Ingen medisinske årsaker til tidlig UL. Gleder meg ti OUL 8. januar :)

Jeg har ikke vært enda. Venter i spenning til 13.januar. Har fått høre hjertelyden hos jordmor da:-) 14+5 i dag:-)

Det er helt vanlig å sjekke nakkefold på tidlig ultralyd for å se etter blant annet kromosomavvik. Dette gjøres privat om man ønsker det, uansett mors alder. Mange som tar tidlig ultralyd privat.

Jeg har ikke vært. Venter på OUL 16. Januar. Litt utålmodig :)

Ja, det lurer jeg i grunn på..?! Jeg har ikke, men kunne veldig tenkt meg, for jeg tror jeg har feil termindato.. :-)
Hvorfor tror du det er noe feil med termindatoen når du ikke har vært på ul enda? :o

Vi har ikke hatt råd, men ville nok dratt om vi hadde hatt penger til det :)

Trodde menstermin var feil pga sykluslengder.. Men har og hatt en dårlig magefølelse siste uka.. Valgte derfor å få akuttime til ul i dag, og for å gjøre en lang historie kort; det blir ingen junibaby på oss.. Ingen baby i det hele faktisk.. Og hadde ikke vi gått på ul i dag, kunne vi risikert å gått til oul uten å vite..
Om vi noengang blir gravide igjen blir det nok tidlig ul igjen!

Jeg har ikke vært. Venter på OUL 16. Januar. Litt utålmodig :)

Jeg skal også på oul 16. Januar:) syns ikke det virka så lenge til for en stund siden, men nå sliter jeg med å vente kjenner jeg:p

Hvorfor skulle det være kromosomfeil? :p er du over 30/40? Ellers er det vel ikke så normalt å sjekke det tidlig :p

Nei, ingen spesiell grunn. Er sunn og frisk og hørte fosterlyd i går 11+4. Mange bekjente har gått til TUL. Har derfor fått inntrykk av at dette er vanlig. Legen også sa at det kunne være fint å gjøre men at man må betale. Det er forøvrig legen som sa at dette er standard prosedyre i de fleste andre europeiske land. Dersom man er i risikogruppe f.eks pga alder vil man få TUL som standard svangerskapsoppfølging. Vedr kromosomfeil så er det alltid en liten risiko for avvik så vi vil gjerne undersøke det man kan sjekke og ha all mulig informasjon om fosteret.

Trodde menstermin var feil pga sykluslengder.. Men har og hatt en dårlig magefølelse siste uka.. Valgte derfor å få akuttime til ul i dag, og for å gjøre en lang historie kort; det blir ingen junibaby på oss.. Ingen baby i det hele faktisk.. Og hadde ikke vi gått på ul i dag, kunne vi risikert å gått til oul uten å vite..

Nei :( Det var veldig trist å høre... Uff. Skjønner at ord blir fattige, men jeg sender deg en varm klem og ønsker dere lykke til videre..

Det var triste nyheter.

Så triste nyheter! :( Hva har skjedd?
Mange klemmer til deg Almyrida. Lykke til med videre prøving.

Back
Topp