Noen som IKKE har vært på tidlig UL?

Babylykke16og18

Glad i forumet
Mailykke 2018
September To Remember
Jeg syns de fleste her har vært på tidlig UL. Det er ingen private klinikker her jeg bor, og jeg har ingen grunn til å bli henvist til tidlig UL.
Merker at dette stresser meg litt da "alle" er på tidlig UL.
Ble henvist til tidlig UL av fastlegen min, men fikk avslag på den! (pga liten blødning og usikkert hvor langt jeg er på vei)..

Beskymrer meg for MA, har så lyst å se et bankende hjerte sånn som de fleste av dere andre her inne!

Er det noen andre her som ikke skal på UL før OUL? :)
 
Har fått time til oul i september.
Sist gang fikk eg ul i uke 11. Legen mistenkte tvillinger. Prøvde få ho til å mistenke det denne ganga og. :p
 
Jeg venter også til OUL. Har ikke vært hos lege/jordmor ennå, så har heller ikke blitt henvist til OUL. Må vel snart somle meg til å bestille time.
 
Har heller ikke vært på tidlig ultralyd :) Så du er ikke alene.
 
Jeg har heller ikke vært. Har ingen private klinikker her og har heller ikke grunn for henvisning. Har ikke vært hos lege eller jm heller enda. Skal ordne time når jeg er 10-12uker.
 
Har ikke vært på ultralyd, men har lyst til å bestille privat til uke 12. For min del handler det om at jeg synes det vil være helt forferdelig å finne ut først i uke 18 at noe er galt. Jeg vet at sjansen er veldig liten, men har to vennepar som har opplevd dette og det har skremt meg. Begge måtte gjennomgå avbrudd pga store avvik og måtte føde babyen, avvikene ville vært klart synlige i uke 12. Vil egentlig ha ul før uke 12 og men jeg prøver å være rolig og ikke bli alt for bekymret. Sjansen for at alt er i orden er jo veldig stor. Men kommer nok til å investere i en ul i uke 12 altså, mest for min egen trygghet.
 
Har ikke vært på ultralyd, men har lyst til å bestille privat til uke 12. For min del handler det om at jeg synes det vil være helt forferdelig å finne ut først i uke 18 at noe er galt. Jeg vet at sjansen er veldig liten, men har to vennepar som har opplevd dette og det har skremt meg. Begge måtte gjennomgå avbrudd pga store avvik og måtte føde babyen, avvikene ville vært klart synlige i uke 12. Vil egentlig ha ul før uke 12 og men jeg prøver å være rolig og ikke bli alt for bekymret. Sjansen for at alt er i orden er jo veldig stor. Men kommer nok til å investere i en ul i uke 12 altså, mest for min egen trygghet.
Dette tenkte jeg også på, men er ingen som har privat UL her. Så må vel bare høre med legen da, om en evt henvendelse :)
 
Dette tenkte jeg også på, men er ingen som har privat UL her. Så må vel bare høre med legen da, om en evt henvendelse :)
Skjønner. Helsepersonell mener jo at det holder med ul i uke 18, så vi burde vel helst stole på dem. Det er jo bare en veldig liten andel som oppdager alvorlige avvik på oul. Men det er vanskelig å slappe helt av, så det er ikke lett! Hvis du presiserer for legen din at dette er noe du tenker på og bekymrer deg for så kanskje det kan hjelpe? Evt snakke med jordmor?
 
Ikke UL før OUL i september her. Men jm skal prøve å finne hjertelyden på kontroll i uke 13, vi gjorde det sånn sist gang og. Jeg synes det er greit med bekreftelse på at det faktisk er liv inni der før OUL, men vil ikke se etter avvik o.l.
 
Jeg har ikke vårt til UL enda... Og veit ikke om jeg vil/skal før OUL 23/9... Er mitt første svangerskap, så er generelt usikker på ALT! ;) Hadde vært fantastisk å se at det er liv før vi skal på ferie i september... Og jeg har også i bakhodet ei venninne som kom på OUL i uke 18 for å oppdage at det ikke var liv :(
 
Har ikke vært på ultralyd, men har lyst til å bestille privat til uke 12. For min del handler det om at jeg synes det vil være helt forferdelig å finne ut først i uke 18 at noe er galt. Jeg vet at sjansen er veldig liten, men har to vennepar som har opplevd dette og det har skremt meg. Begge måtte gjennomgå avbrudd pga store avvik og måtte føde babyen, avvikene ville vært klart synlige i uke 12. Vil egentlig ha ul før uke 12 og men jeg prøver å være rolig og ikke bli alt for bekymret. Sjansen for at alt er i orden er jo veldig stor. Men kommer nok til å investere i en ul i uke 12 altså, mest for min egen trygghet.
Samme her!!
 
Har heller ikke vært på tidlig ul, usikker på om jeg skal det. Har ingen grunn til å bli henvist, og må til nabobyen for å få tatt, uansett om det er privat eller ei. :p
Har veldig lyst til å bestille meg en privat time da, vet bare ikke helt om det er "verdt" strevet, dersom alt er bra.
 
Jeg har ikke vært men kommer til å bestille privat rett rundt uke 12. Dette pga at jeg fikk påvist MA på denne måten sist jeg ble gravid. Klarer ikke roe meg og fortelle om det som venter oss før jeg har sett at det faktisk er liv. Selv om det var litt av en påkjenning å oppdage MA er jeg veldig glad for at dette var hos en omtenksom jordmor og ikke på gyn poliklinikk der jeg var for å få medisiner til hjemmeabort.
 
Har ikke vært og skal ikke på tidlig ul, må nok pent vente på den vanlige :) Har da enda ikke vært hos legen heller!! Er 8+5 og fikk ikke time før 21.juli;p
 
Jeg har ikke vært på tidlig ul, verken med første eller nå, regner ikke med jeg kommer til og få tidlig ul da jeg ikke blir å bestille legetime før i uke 10-12 tenkte å vente til uke 12 så vi kanskje får hørt hjertelyden:love7
 
Jeg har heller ikke vært på tidlig UL. Har heller ikke bestilt meg time til jordmor, men tenker og gjøre det etter første kontroll til legen☺️
 
Jeg har ikke vært, men vurderer å bestille for min egen del.. :)
 
Back
Topp