Noen som IKKE har opplevd SA/MA?

Freshman

Andre møte med forumet
Leser alle disse postene og forumene om sa/ma.

Er i mitt aller første svangerskap, og er så bekymret. Virker som "alle" mister.

Noen med positive erfaringer som vil dele de? :)
 
Jeg sniker fra august :) har to svangerskap bak meg og to velskapte barn :)
 
Vet ikke om du mener sånne som meg, men jeg har aldri vært gravid før, og derav heller ikke mistet før. Vi har forsøkt i over ett år, og testet positivt for alle første gang i helgen.

Vi krysser fingre og tær for at dette holder helt inn.

Men ja, er enig med deg i at det ser ut til at mange har mistet en eller annen gang [emoji17]
 
Jeg er første gang gravid og derav ikke mistet før. Jeg har snakket en del med «eldre» damer på jobben, og ingen av de hadde en tanke om å bekymre seg en gang når de var gravid. Kanskje fordi de ikke hadde Internett til å finne alle «feil og skremmende» ting som vi har. (Ingenting negativt til de som har hatt SA og MA! Jeg syns det er veldig bra at man deler tanker/følelser/erfaringer) dessverre skriver man som regel ikke om alle gangene det har gått bra[emoji4][emoji4] jeg vet det er vanskelig, men tror vi skal prøve å tenke positivt og bare ta det som det kommer! Vi kan uansett ikke gjøre noe til eller fra. Skjer det, så er det ingenting kunne gjort - mest sannsynlig.
 
Nå er jeg en som har opplevd MA, så kanskje ikke meg du ville høre fra :) Men husk at det gjerne er de som har opplevd noe vanskelig som SA/MA, gjerne flere ganger som har behov for å lufte følelsene på et forum med andre likesinnede, og det gir nok en oppfatning av at "alle" opplever dette. Vet det er vanskelig, men prøv å ikke uroe deg for mye, eller bli sittende å lese alt for mye om sånt :) For hver dag som går er sjansen større for at dette går helt fint :p Masse lykke til :)
 
Har et barn fra før, har ikke mistet.

Min søster har to barn, aldri mistet. Bestevenninnen min har to barn, aldri mistet. Svigerinnen min har 3 barn, hun har hatt mange kjemiske, men aldri mistet etter IKM. :)
 
Det er fler som mister enn man tror. Dette er jo ikke noe man deler med så mange. Jeg kjenner mange som har mistet, men langt i fra alle jeg kjenner har det.

På meg kom det som julekvelden på kjerringa. Hadde aldri sett det for meg, siden jeg hadde ei fra før, med samme mann. Kunne ønske jeg var forberedt på at det kunne skje. Visste jo at det var mulig da, men tok det bare så forgitt.

Du trenger ikke sitte og være redd for at det skal skje, jo lenger du går uten at det skjer, jo større er jo sjansen for at det går bra.:)
 
Jeg har ikke mistet før. Dette er mitt andre svangerskap, og må si jeg tenker litt på at det kan skje noe. Men håper spira klamrer seg fast og blir til termin:)
 
Fant dette på nett. Det er størst sannsynlighet for at det går bra ☺️

Abortrisiko

Hvis et levende foster er til stede ved uke 8, er risikoen for fostertap de neste 20 ukene på 3%. For mødre under 30 år er tallet under 2%. For mødre over 40 år er tallet mellom 5-10%. Mors alder er svært avgjørende for forekomsten av spontanabort.

En dansk undersøkelse viste at 13,5% av alle kjente svangerskap endte med spontanabort. I aldersgruppen 20-24 år var risikoen 8,9%. I aldersgruppen 35 år var risikoen 20%, og i aldersgruppen over 44 år var risikoen 74,7%. Her kan du lese mer om spontanabort.
 
Har et barn fra før av. Aldri mistet. Jeg er bekymret jeg også, det er helt naturlig. Og derfor prøver jeg å ikke legge alt for mye planer og er litt på vent. Er greit å være beredt (så langt det lar seg gjøre) på at det faktisk kan skje, men jeg kjenner også at jeg blir mer stresset av alle som skriver at de har mistet her inne. Prøver å tenke på at det som skjer det skjer, og jeg kan uansett ikke gjøre noe fra eller til. Husk at i de aller fleste tilfeller går det bra [emoji173]️
 
Aldri mistet :) et barn fra før. Må inrømme at jeg også synes der er ekstremt slitsomt med så mye snakk om det, men sjansen for at alt går bra er mye større enn den for å miste <3
 
Back
Topp