Noen som ikke har kjøpt noe enda?

smiley :)

Glad i forumet
Assistert-jentene
Septemberbarna 2019
Jeg har ikke kjøpt en eneste ting og har heller ikke en eneste babyting hjemme fra før. Men så leser jeg ofte i tråder om hvordan mange allerede har flere ting på plass til babyen. Dette stresser meg veldig.

Er det flere der som ikke har kjøpt noe inn til babyen enda eller er det bare jeg som er veeeeeldig sent ute?
 
Har bare kjøpt litt klær så langt. Vi har en fra før da, så har det meste på plass.

Ville bare råde deg til å kjøpe vogn snart, da det kan være noe bestillingstid på enkelte modeller :happy: Mener å huske at vi måtte vente 1,5 måned sist (Emmaljunga) :think005
 
Vi har bare kjøpt vogn og stellebord (+ et par bodyer) så mangler masse selv :) Men tenker at vi snart skal kaste oss rundt og fikse resten! Har alltid trodd at dersom jeg ble gravid ville jeg kjøpe masse babytøy osv., men selv om jeg har kikket endel har det ikke blitt til at jeg har kjøpt noe særlig.
 
Har kjøpt veldig lite. Vogn, sovepose, litt klær. Ikke det som er det mest nødvendige. Vi har jo fortsatt god tid, så jeg stresser ikke over det
 
Det har tatt laang tid før vi har begynt å handle inn. Det har vel vært først de siste par ukene. Men jeg synes det er greit å gjøre en del nå fremover, for jeg vet bekkenet bare vil bli verre og verre. Og som andre her sier, så er det lurt å ikke være altfor sent ute med feks vogn hvis du skal kjøpe ny :) Ellers er det jo lenge igjen hvis man går til termin og er i fin form, så det er jo sånn sett ikke egentlig noe voldsomt stress enda.
 
Merker plutselig at jeg nok har tatt veldig med ro med innkjøp. Noe av grunnen kan nok ligge i uvirkeligheten av graviditeten. Har tatt tid å la seg overbevise, men den overbevisningen kom fort når magen er så stor at jeg ikke greier å se underkroppen lenger. Men så kommer plutselig stresset :D

Jeg har jo ikke sittet stille akkurat heller men søkt mye på nett. Men i virrvarret at alt som fins idag er det forvirrende å vite hva man skal gå for også. Føler at det er mer stress enn kos når man føler man ikke forstår noe eller ikke er inne i en babys verden eller hva som er bra kvalitet eller ikke osv.....

Men ja, tenker at det er smart å ordne de store tingene i hvert fall som mange nevner, mens man har brukbar helse.
 
Vil gjerne takke for svar også. Det roer med litt ned samtidig når det er flere som ikke har "masse" på plass, samtidig som det påminner meg om at jeg er litt sent ute.
 
Vil gjerne takke for svar også. Det roer med litt ned samtidig når det er flere som ikke har "masse" på plass, samtidig som det påminner meg om at jeg er litt sent ute.

Ville som nevnt over kjøpt vogn snart. Og kanskje bilstol om dere har bil. De fleste andre ting er lagervare og noe du får tak i på dagen. Bør kanskje legge inn litt tid til å vaske klærne :p

Men en fordel med å begynne å handle tidlig, er at du slipper å bruke unødvendig mye penger. Er veldig ofte tilbud på barneutstyr og klær om du bare følger med litt. Barnas Hus og Komplettapotek er to butikker som ofte har gode tilbud. Kid og Princess har jevnlig tilbud på alle barnevarer. Klesbutikkene har kampanjer som 3 for 2 på alt barnetøy.
 
Vil gjerne takke for svar også. Det roer med litt ned samtidig når det er flere som ikke har "masse" på plass, samtidig som det påminner meg om at jeg er litt sent ute.
Jeg tror at du er ikke sent ute :) Vi har bestilt vogn og bilstol ganske tidlig,5 uker siden pga at jeg har termin i slutten av august,første kom 25dager før termin og sommerferie. I tillegg hadde tøff prøving siden 2016 og trengte å gjøre noe at denne graviditet blir litt mer virkelig. Og jeg hadde ingen klær så vi bare begynte på onsdag tror jeg :) Bare ta tid og gjør hva som føler best for deg!
 
Det går fort når man kommer i gang. Jeg kjøpte både vogn og seng denne uken, og føler plutselig at jeg har gått fra å ha ingenting i boks til at det viktigste er på plass :happy:
 
Jeg tenker at man vet jo aldri om barnet kommer tidlig eller ikke. Så bilstol og litt klær i de minste størrelsene er et must snart.

Seng, vogn og alt sånt kan en i teorien vente lengre med, om nødvendig.
 
Som flere andre skriver er vogn greit å få bestilt hvis du skal kjøpe ny. Er som regel er bestillingstid + produksjonsstopp om sommeren. Ellers er det ingen krise om du ikke har begynt. Mange liker å begynne tidlig for å spre utgiftene utover eller kjøper når ting kommer på tilbud.
 
Vi har mye fra forrige barn, så foreløpig har vi ikke kjøpt noe egentlig. Skal kjøpe ny seng til 2åringen når det nærmer seg, og et babyrede.. Tror ikke det er så mye annet vi trenger...

Sist graviditet så begynte vi å kjøpe inn i mnd. 5-6, men det var mest for å fordele utgiftene litt, så vi slapp masse babyutgifter helt på tampen av svangerskapet. Det kan jo bli dyrt nok. Men hvis man har spart seg opp og har litt i bakhånd, så burde det ikke være noe problem å vente til senere:) tipper vi kommer til å kjøpe seng til hun eldste i midten/slutt august, med mindre hun plutselig begynner å klatre ut av spinkelsenga iløpet av sommeren;)
 
Vi har mye fra forrige barn, så foreløpig har vi ikke kjøpt noe egentlig. Skal kjøpe ny seng til 2åringen når det nærmer seg, og et babyrede.. Tror ikke det er så mye annet vi trenger...

Sist graviditet så begynte vi å kjøpe inn i mnd. 5-6, men det var mest for å fordele utgiftene litt, så vi slapp masse babyutgifter helt på tampen av svangerskapet. Det kan jo bli dyrt nok. Men hvis man har spart seg opp og har litt i bakhånd, så burde det ikke være noe problem å vente til senere:) tipper vi kommer til å kjøpe seng til hun eldste i midten/slutt august, med mindre hun plutselig begynner å klatre ut av spinkelsenga iløpet av sommeren;)


Vi er generelt flinke til å spare, men så har jo man ikke lyst til å bruke mer penger enn man må :p

Men nå har jeg pratet med gubben og sagt vi kan bestille vogn, bilstol og slikt fra jollyroom med mindre han har veldig lyst til å oppleve den fysiske koselige følelsen man får når man handler til den kommende babyen. Han sa at han fint kunne gå med på å bestille fra nettet, så da tenker jeg det samme som mange har rådet meg til som en klok start: å skaffe det nødvendigste aller først.

Så kommer nok en og en ting i boks etterhvert når det viktigste først er på plass.
 
Vi er generelt flinke til å spare, men så har jo man ikke lyst til å bruke mer penger enn man må :p

Men nå har jeg pratet med gubben og sagt vi kan bestille vogn, bilstol og slikt fra jollyroom med mindre han har veldig lyst til å oppleve den fysiske koselige følelsen man får når man handler til den kommende babyen. Han sa at han fint kunne gå med på å bestille fra nettet, så da tenker jeg det samme som mange har rådet meg til som en klok start: å skaffe det nødvendigste aller først.

Så kommer nok en og en ting i boks etterhvert når det viktigste først er på plass.
Kan være lurt å dra innom en butikk uansett, selv om du skal bestille på nett. Særlig vogn er det greit å ha sett og kjent på i virkeligheten før du kjøper.
 
Kan være lurt å dra innom en butikk uansett, selv om du skal bestille på nett. Særlig vogn er det greit å ha sett og kjent på i virkeligheten før du kjøper.
Skriver under på denne!! Vi dro til en butikk hvor en kunne få testet å legge sammen vognen i bagasjerommet. Veldig greit å vite at den fikk plass. Og trille den litt på parkeringsplassen. Men skjønner at det ikke er alle butikker som tilbyr dette da. :p :)
 
Jeg ville som flere her anbefaler ha bestilt vogn, da det er litt bestillingstid. Vi har ikke kjøpt bilstol enda, men det bør gjøres snart.
Heldigvis er det ikke slik at butikkene stenger når babyen kommer, men det er sikkert lurt å kjøpe litt klær og annet småtteri til babyen kommer for å slippe å fly rundt i butikker med en liten nyfødt.
 
Back
Topp