Noen som IKKE har hatt rester etter medisinsk abort?

Moiraine

Flørter med forumet
Jeg opplevde en MA i uke 9 og måtte ta medisinsk abort for en uke siden

Jeg har lest MANGE tråder om dette, både her og på kvinneguiden, og føler at alle erfaringer er at det blir igjen rester i livmora etter medisinsk abort, at graviditetstestene tar ukesvis på å bli negative, og at restene kommer ut neste mens eller at man må ha utskrapning.

Jeg blir mildt sagt stresset av at så mange har komplikasjoner etter medisinsk abort. Har jo såå lyst til å bli gravid igjen så fort som mulig!

Er det noen der ute som har hatt en ukomplisert medisinsk abort?? At man blør ut alt med en gang, og at graviditetstesten blir negativ innen 4 uker? Trenger litt betryggelse

Jeg opplevde MA hvor det hadde stoppet opp i uke 9 (måtte derfor ta den medisinske aborten på sykehuset). Det tok litt tid for kroppen å komme i gang, så jeg hadde noen flere runder med medisin, og måtte bli over en natt. Hadde litt rester, sjekket ved ul, før utreise. Resten kom ut, uten problemer i ukene etterpå. For min del hadde jeg blødninger i 6 uker, men negativ graviditetstest etter 2-3 uker. Og jeg hadde eggløsning (bekreftet med temping) i løpet av perioden med blødning (siste uken var nok menstruasjon).
Poenget mitt med alle detaljene, og noe jeg hadde ønsket litt mer fokus på i informasjonen fra sykehuset, var at det er store variasjoner mtp hva som er innenfor normalen. Jeg hadde vel en lengre blødning enn «standarden», men fortsatt helt innenfor normalen. Og det føles jo som en evighet når man står oppi det, men at kroppen trenger en menstruasjon til å rydde helt opp er jo heller ikke en komplikasjon, det bare tar litt lengre tid enn vi ønsker oss, og trenger der og da :Heartred Og altså, ingen vedvarende tester, ikke noe kluss, kroppen ryddet opp selv og kom fint tilbake i balanse igjen på egenhånd.
Jeg trur du vil få mange betryggende svar i denne tråden her!

Jeg har lest MANGE tråder om dette, både her og på kvinneguiden, og føler at alle erfaringer er at det blir igjen rester i livmora etter medisinsk abort, at graviditetstestene tar ukesvis på å bli negative, og at restene kommer ut neste mens eller at man må ha utskrapning.

Jeg blir mildt sagt stresset av at så mange har komplikasjoner etter medisinsk abort. Har jo såå lyst til å bli gravid igjen så fort som mulig!

Er det noen der ute som har hatt en ukomplisert medisinsk abort?? At man blør ut alt med en gang, og at graviditetstesten blir negativ innen 4 uker? Trenger litt betryggelse
Jeg har! Var ingen rester igjen hos meg ☺️ testet negativt litt over 3 uker etter, men før det var gått 4 uker. Det gikk helt fint her

Jeg fødte i uke 16 på sykehus. Ungen va død.
Fikk beskjed at mesteparten va ute. Men det lå litt enda. Jeg va ikke gira på medisin eller utskrapning. Så da sa hun. Kroppen vil ordne opp, men gi det tid. Blødde i 7 uker

Hadde en MA i uke 9. tok medisinsk abort og ingen komplikasjoner. Det tok dog noen uker før testen var negativ igjen. Tror jeg måtte vente 5-6 uker før mensen endelig kom. Etter den mensen ble testene negative igjen :) husker hvor inderlig jeg ønsket å bli gravid igjen da.. veldig vondt! Klem til deg ❤️

Hadde MA hvor fosteret stoppet opp i uke 12, ble oppdaget i uke 13. Dette var nå nettopp i påsken, jeg testet negativt på test litt over 2 uker etter medisinsk abort. Måtte kvittere for alt på sykehuset, så sykepleieren sjekket at både foster og morkake kom ut. Kom en svær klump (føltes det som) når jeg dro hjem fra sykehuset. Men blødde vanlig dagen etter, og mindre for hver dag. Etter under en uke forandret blodet seg til en mørkere farge, og det kom kanskje en dråpe i innlegget i ny og ne. Nå har jeg fått det jeg mistenker er eggløsning, så vi prøver på nytt. Mulig det ikke er det, men siden testen var negativ så kjører vi på (testene ble svakere hele tiden, tok vel 4 tester med jevne mellomrom)

Hadde MA hvor fosteret stoppet opp i uke 12, ble oppdaget i uke 13. Dette var nå nettopp i påsken, jeg testet negativt på test litt over 2 uker etter medisinsk abort. Måtte kvittere for alt på sykehuset, så sykepleieren sjekket at både foster og morkake kom ut. Kom en svær klump (føltes det som) når jeg dro hjem fra sykehuset. Men blødde vanlig dagen etter, og mindre for hver dag. Etter under en uke forandret blodet seg til en mørkere farge, og det kom kanskje en dråpe i innlegget i ny og ne. Nå har jeg fått det jeg mistenker er eggløsning, så vi prøver på nytt. Mulig det ikke er det, men siden testen var negativ så kjører vi på (testene ble svakere hele tiden, tok vel 4 tester med jevne mellomrom)
Takk for svar! Synd du måtte oppleve det, det er helt forferdelig opplevelse. Håper vi begge blir fort gravide igjen <3

Ikke helt det du spør om, men hos meg funker ikke medisinsk abort - altså de får ikke i gang blødningen. Sist gang prøvde de i 2 døgn på sykehuset. Gud vet hvor mange piller jeg tok...

Dersom man får en god blødning og "noe" kommer ut er nok oddsen god for at det er vellykket :Heartred

2 ma og nå 1 senabort hvor alle 3 måtte utføres medisinsk. Ikke hatt noe rester.

Etter den første gangen ble vi gravid på første EL. På andre ble vi gravid på 5 syklusrunde.
Nå sitter vi her igjen og er fortsatt i renselsen.

Back
Topp