Noen som ikke har fortalt om graviditeten enda?

Væren92

Flørter med forumet
Jeg er 16+0 i dag, med tredjemann :D
Vi hadde ikke tenkt å dele nyheten før etter oul, da er jeg 19+5. Men med en mage som begynner å bli mistenkelig stor, er den hemmeligheten vanskelig å skjule :hilarious:
Skal til jordmor på fredag, da er jeg 16+5, tenker å fortelle det til barna da, og så får de fortelle det videre når de vil det :happy:

Er det noen andre her som ikke har fortalt familie og venner enda? Evnt hvorfor?
Eller noen som har gode tips til morsomme måte og gjøre det på? :D
 
Er i veke 14 med nr 4, har ikke fortalt enda, skal på ultralyd om ei uke, kommer til å fortelle da. Har venta pga de eldste barna (7 og 8), vil vite at alt er ok før vi sier det:) men får en del mistenksome blikk av kommende besteforeldre og tanter, onkler:happy:
 
Er i veke 14 med nr 4, har ikke fortalt enda, skal på ultralyd om ei uke, kommer til å fortelle da. Har venta pga de eldste barna (7 og 8), vil vite at alt er ok før vi sier det:) men får en del mistenksome blikk av kommende besteforeldre og tanter, onkler:happy:

Spennende!
Eneste positive med den tiden vi er inne i nå, er at en graviditet er ganske mye lettere og holde hemmelig enn om verden var normal :hilarious:
 
Vi har heller ikke sagt noe enda. Er «bare» 13+2 i dag, men vi planlegger å vente til uke 19/20... Vil som andre sier her være helt trygg. (Har mistet 3 ganger tidligere).
Men har fått mistenksomme blikk og lurende spørsmål etpar måneder allerede. ;)

Vi tenkte å kjøpe kopper med «bestemor» osv, og legge oppi ultralyd-bilde til besteforeldre. Med nære venner planlegger vi å ta en selfie, men filme - og når vi skal ta «bildet» skal mannen legge ultralydbilder på bordet, og så filmer vi reaksjon deres ❤️
 
Last edited:
Vi har heller ikke sagt noe til noen enda. Er 14+6, 4.gangs gravid, så begynner å bli litt vanskelig å skjule nå. Grunnen til at vi ikke har sagt noe enda er at vi vet at familie kommer til å begynne å mase om at vi må få oss en større plass å bo, og det maset orker vi ikke enda rett og slett:p slik situasjonen våres er per idag får vi heller ikke noe stort større lån, og å gå tilbake å begynne som leietakerene igjen er helt uaktuelt for min del:p
 
Jeg har bare sagt til barna mine og søsteren min og de snakker ikke. Blir ikke å si noe til "folk" i det hele tatt. Har ikke opplysningsplikt til noen...
 
Har ikke fortalt det til svigerfamilien, skal gjøre det i påsken med body og smokk med navnet på pluss et ultralydbilder i et påskeegg som sønnen min skal gi til dem. Ellers vet ikke mormoren min det eller onkler og søskenbarn. Får fortelle det etter svigermor ettersom mormor ofte sprer ting litt fort!
 
Vi har fortalt det til 2 av våre nærmeste venner på hver side og kommende besteforeldre og tanter/onkler:happy: Så får vel noen flere vite det i dag etter oul:Heartred
 
Jeg er 16+0 i dag, med tredjemann :D
Vi hadde ikke tenkt å dele nyheten før etter oul, da er jeg 19+5. Men med en mage som begynner å bli mistenkelig stor, er den hemmeligheten vanskelig å skjule :hilarious:
Skal til jordmor på fredag, da er jeg 16+5, tenker å fortelle det til barna da, og så får de fortelle det videre når de vil det :happy:

Er det noen andre her som ikke har fortalt familie og venner enda? Evnt hvorfor?
Eller noen som har gode tips til morsomme måte og gjøre det på? :D
Fortalte sjefen min først nå onsdagen som var, og venter til etter OUL til å fortelle venninner (sender bare snap så de veit, men føler ikke så behov for å dele med fler enn de som veit nå). Barna og familien har fått vite det nå - synes det egentlig holder :) også ca 19+5 ved OUL om to uker :) magen er begynt å komme veldig siste dagene. Er enten 17 nå eller straks 18 uker til søndag
 
Ikke fortalt det på jobb ennå, og heller ikke kringkastet det til alle bekjente. Nærmeste venner og familie vet. Tenker det får holde!:)
 
Last edited:
Back
Topp