Noen som ikke ammer?

baby27

Glad i forumet
MAI 2013
Nå er jenten 4 dager, ammingen får jeg ikke til. Håndmelker som jeg blander med nan i et beger. Skal fortsette å prøve, men tenker at flaskebarn er ikke det værste heller. Er det andre som ikke ammer/ får det til?

Så fin holdning :) Flaskebarn blir folk de også :) Flere av mine venninner får ikke til og barna der virker fornøyde uansett :)

Jeg hadde ikke nok melk til gutten min så han får mme nå;-) Han virke veldig fornøyd;-) Man kommer fort inn i rutine med flasker og sånt;)

Jeg hadde ikke nok melk til gutten min så han får mme nå;-) Han virke veldig fornøyd;-) Man kommer fort inn i rutine med flasker og sånt;)
Hvor gammel er han? Så bra han er fornøyd. Har store pupper og melk, tror heller at brystvortene mine ikke egner seg. Blir helt sprø av ammepresset på sykehuset her...

Han blir 3 uker imorra;-) Hadde sinnsykt te ammepress på sykehuset jeg å;-( Var ikke noe kos. Gutten min raste ned i vekt og fikk bra med gulsot mens vi var der. Måtte til slutt veie han før og etter jeg ammet (ca 40 min) og og han hadde ikke fått u seg mer enn 10 g (dag 3)!!
Da skjønte jeg hvorfor han var så grinete ved puppen og slapp i formen.
Hadde han nesten konstant på puppene og han sugde som bare det, riktig teknikk og det men var vist ikke noe å hente. Så på kvelden dag 3 satt jeg ned foten og krevde mme. Skal si gutten ble fornøyd;-) Han ble plutselig en helt annen baby;-) Skal si det føltes godt;-)

Jeg syns ikke man skal se på det som et nederlag. Å få i seg råmelk og de første antistoffene er jo viktig, men jeg syns ikke man skal fortsette med amming på bekostning av alt.

Det viktigste er jo tross alt at babyene er fornøyde, og legger på seg slik de skal. Den første tiden med barnet er jo viktig, og hvorfor ikke gi MME og få en bedre start enn på liv og død gjøre hva som helst for å få til amming - som evt ikke lar seg gjøre uansett. Flott at du pumper slik at barnet får litt morsmelk, men om kampen er større enn trivselen til barnet blir, så tror jeg at jeg ville gått over på MME.

Jeg er så heldig og har mye melk og ingen problemer med amming denne gang, men jeg ville nok vurdert å startet med MME om barnet ikke la på seg. :)

Jeg syns ikke man skal se på det som et nederlag. Å få i seg råmelk og de første antistoffene er jo viktig, men jeg syns ikke man skal fortsette med amming på bekostning av alt.

Det viktigste er jo tross alt at babyene er fornøyde, og legger på seg slik de skal. Den første tiden med barnet er jo viktig, og hvorfor ikke gi MME og få en bedre start enn på liv og død gjøre hva som helst for å få til amming - som evt ikke lar seg gjøre uansett. Flott at du pumper slik at barnet får litt morsmelk, men om kampen er større enn trivselen til barnet blir, så tror jeg at jeg ville gått over på MME.

Jeg er så heldig og har mye melk og ingen problemer med amming denne gang, men jeg ville nok vurdert å startet med MME om barnet ikke la på seg. :)
Bra sagt:-)

Skikkelig godt sagt , hjalp veldig på psyken her :) viktigste er jo at barnet har det bra :)

Her er det flaske.. Hadde ikke noe styr med personalet på sykehuset for det.. Folk blir det av alle uansett

sliter med ammingen her og, ble så sår på sykehuset siden hun sugde feil så jeg gikk over på å pumpe meg og gir henne tillegg. Legger hun til noen ganger om dagen, men hun får flaske med tillegg/pumpet melk på kvelden så jeg vet hun legger seg skikkelig mett :D tror jeg rett og slett ikke har nok melk :/...

"Sliter" med amming vi også, men her er problemet at småen spiser for fort og sluker melken og luft samtidig.. blir ferdig på syv minutter. Så her pumper jeg og gir flaske.. nå bruker vi lengre tid, koser oss når han får mat istedenfor brekninger massiv gulping og stress..

Amming er bra, men humøret til liten og stor, formen, kosen, mettheten og avslapping med mating er langt viktigere :-) får man det med mme, så hvorfor ikke? :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her ville ikke han ha pupp! Jeg pumpet meg i ca to uker, men gullet tålte ikke melken min så jeg stoppet opp!:) Ikke noen god følelse, men så lenge han legger på seg å er fornøyd med mme så ser jeg ingen problem med å gi han det.... Tvinger altså ikke i han noe han bare kaste opp av. mme er jo laget for en grunn.

Hadde selvfølgelig vært lettest med å amme og ikke styre på med pumping, gi mme fra beger og styre på med å sterilisere. Får heller ikke helt til amming
heller pga hun er født med hofteleddsdysplasi, den puten gjør det vondt. Venter å hører om hva de sier på ammeklinikken på mandag :/ skal ikke alltid være så lett

Jeg har valgt å ikke amme lenger... Jeg brukte all energi (etter et heavy keisersnitt) på å prøve å få han til å spise skikkelig... Måtte supplere med Nan på sykehuset og hjemme og følte hele greia ble ganske negativ... Har derfor begynt å pumpe og gi det til han når han spiser for å så tilby Nan (så mye han vil ha) etterpå... Vet ikke om han får i seg nok næring av det, men skal veie i morgen, så blir spennende å se! Føler litt nederlag med ammingen, men kan prøve å ta det opp igjen om noen uker eller mnd så lenge jeg holder produksjonen igang :)

Hei. Så denne tråden litt sent men ei veninne av meg slet veldig med amminga helt til hun begynte med bryst skjold.viste seg at ungen ikke fikk ordentlig tak i brystvortene hennes. Men nå går det veldig bra. Ellers vill jeg si at min lillebror er flaske barn å han ble stor å sterk han og. :-)

Jeg vurdere sterkt å bare gå over til mme. Mathias blir jo ikke mett av morsmelken.. Han legger veldig fint på seg,, men har en apetitt som er helt vill... Spiser som bare det!! Har lenge måttet gi han en flaske på kvelden, itillegg til begge brystene. Nå i dag, måtte jeg gi han en flaske for et par timer siden, for han ble ikke mett av puppene. Jeg hadde fryktelig lyst til å amme lengre enn Mina denne gangen (hun sluttet helt da hun var 3mnd), men jeg ser det positive i det. Da slipper han ihvertfall å få vondt i magen av det jeg spiser. Men hvordan går man egentlig fram når man skal slutte? bare trapper man ned med puppene? virker jo nesten litt som om kroppen driver med det nå..

Back
Topp