Noen som hekler her inne?

**entil**

Glad i forumet
Jeg står fast![:@] 

Jeg skal hekle en duk etter ett diagram. Problemet er det at det blir feil hver enda gang jeg prøver! Er det slik at jeg skal hekle høyre til venstre og i neste rad, venstre til høyre? Det er ikke lik mønster på begge sider, så jeg fant ut at det ble mer rett enn å hekle høyre til høyre på alle radene..?

Hjelp noen?

Her er link til duken - http://www.cayene.eu/oval_mormorsduk.htm

Jeg har bare heklet litt på noen luer jeg har strikket.. fant instruksjonsvideoer på garnstudio.com

kan dessverre ikke hjelpe deg mer enn å gi deg den linken [;)]

Takk, jeg har heklet en del.. Men aldri duker eller etter diagram. Så er litt usikker på hvordan jeg skal følge diagrammet..[8|]

Dytter litt på denne...

du er laaangt over mitt nivå.. 

Er frem og tilbake, høyre-venstre-høyre-venstre, ja - står jo at man skal snu med 3 luftmasker. [;)]
Har ikke heklet noe så komplisert før, men har heklet "såpepose", og du bare følger oppskriften frem og tilbake - om det gir noen mening. [;)]

hm.. kan prøve å forklare..

du starter på det bredeste stykket (midten av duken). Når du har hekla den førdte raden, snur du heklet og hekler tilbake. Men da må du se på mønsteret baklengs.

Altså:

Rad 1: helker du som du ser fra høyre mot venstre.
Rad 2: Du snur helket og helker fra høyre mot venste, men følger mønsteret fra venstre mot høyre
Rad 3: som rad 1

osv..

håper du får det til nå [:)]

ORIGINAL: *fulliull*

hm.. kan prøve å forklare..

du starter på det bredeste stykket (midten av duken). Når du har hekla den førdte raden, snur du heklet og hekler tilbake. Men da må du se på mønsteret baklengs.

Altså:

Rad 1: helker du som du ser fra høyre mot venstre.
Rad 2: Du snur helket og helker fra høyre mot venste, men følger mønsteret fra venstre mot høyre
Rad 3: som rad 1

osv..

håper du får det til nå [:)]

Takk, for forklaring[;)] Det er sånn jeg har gjort det, men likevel så blir det feil i begynnelsen en plass, ca på rad nr5-6. Jeg kommer skjevt ut med ett eller annet. Det stemmer verfall ikke overens med mønstret nedenfor om du skjønner.. 4. gangen jeg legger opp nå[:@][&:] Skal prøve en gang til! Å får jeg det ikke til å gå opp da, så kjøper jeg heller en duk[8D] Hehe...

ORIGINAL: Minerva

Er frem og tilbake, høyre-venstre-høyre-venstre, ja - står jo at man skal snu med 3 luftmasker. [;)]
Har ikke heklet noe så komplisert før, men har heklet "såpepose", og du bare følger oppskriften frem og tilbake - om det gir noen mening. [;)]

Joda, jeg forklarte kanskje litt dårlig [8D] Det skjønner jeg, men litt usikker på hvordan jeg skulle lese diagrammet.. Men jeg har fått hjelp - og jeg har vist gjort rett, så da skal jeg prøve en gang til før jeg gir meg! [:D]

Back
Topp