Noen som har....

babylykke nr2

Flørter med forumet
...sendt inn papirene til Nav og husker "fristen"? Er det senest 3 mnd før termin?
Hvordan har dere valgt å gjøre det med dekningsgrad og fedrekvote?
noen andre som er i situasjonen at dere ikke har jobb å komme tilbake til etter permisjon?
Jeg er i et vikariat som går ut akkurat til permisjon starter. Og er derfor usikker på hva som vil være best å gjøre i forhold til dekningsgrad og fedrekvote....
Jeg har opparbeidet meg rett til permisjonspenger så det er greit.

Blei nok litt rotete men......

babylykke nr2 skrev:
...sendt inn papirene til Nav og husker "fristen"? Er det senest 3 mnd før termin?
Hvordan har dere valgt å gjøre det med dekningsgrad og fedrekvote?
noen andre som er i situasjonen at dere ikke har jobb å komme tilbake til etter permisjon?
Jeg er i et vikariat som går ut akkurat til permisjon starter. Og er derfor usikker på hva som vil være best å gjøre i forhold til dekningsgrad og fedrekvote....
Jeg har opparbeidet meg rett til permisjonspenger så det er greit.

Blei nok litt rotete men......

Jeg har heller ingen jobb etter permisjonen. Har ett vikariat som går ut nå i juni, men skal jobbe en mnd som ferievikar etter det. Men så lenge vi har vært innenfor på en arb.plass, selv om det bare var ett vikariat, så er arb.giver pliktig til å ta oss tilbake når permisjonen er over :) om så det bare blir ekstravakter å få, så tenker jeg nå at det får duge inntil videre.. Men mye kan jo skje på 1,5 år også - vi kan jo plutselig ha funnet jobb å søke på og fått den slik at den bare står der og venter på at vi skal bli ferdige med permisjonen ;) 

Ellers har jeg ikke tenkt så mye på disse papirene til nav enda, tenke å ta opp dette med jordmor når jeg skal dit da det er så mye jeg rett og slett ikke forstår :p synes det er vanskelig å sitte på nav sine sider å lese meg opp også, for der står det noe en plass og noe annet en annen plass, så bli mest forvirra i grunn :/ 

de vil ikke ha noen papirer inn føre du har nådd uke 26 i svangerskapet og har fått skriflig bekreftelse på termn fra lege eller jordmor
sånn var det i alle fall her sist jeg søkte, står ganske greit på nav sine sider om fristen, men jeg tror det er senest 3 mnd føre termin, og pappaen må søke føre permisjonen til mor går ut.

men det lønner seg å sende søknad så fort du kan, nav har dessverre en irriterende vane å "ikke ha mottat" papirer, så man må sende de på nytt. og om du da skulle sende de inn for sent så tar de ikke på seg noe skyld og du kan miste pengene.

Dette er i verste tilfellet, og i mange tilfeller går det nok knirkefritt, men vilel alikevel søkt så fort som mulig :) når du har nådd uke 26.

jeg har forresten ikke noen jobb å gå til, er for tiden arbeids søker.
de sier jo at økonomisk lønner det seg å ta 100% dekning og heller spare opp til noen mnd ekstra.

Back
Topp