Noen som har vondt i håndleddene?

Årolilja

Forumet er livet
Når jeg var gravid fikk jeg litt vondt i håndleddene. Begge to. Ved kulen i håndleddet nedenfor tommelen. Det var sånn greit vondt, gadd ikke bry meg så mye om det.

Men etter fødselen ble det værre. Håndleddene svikter når jeg skal løfte babyen og det gjør kjempe vondt. Når jeg "snurrer" håndleddene rundt og rudt klikker det inni der, akkuratt som om noen sener ligger feil.
Det gjør ikke vondt hele tiden, bare i noen posisjoner og alltid når jeg løfter på Jenny. Det er sånn stikkende smerte, som som nåler. I håndleddene og nå har det begynnt nedover høyre armen også.

Noen som har hatt/har sånn?

uff da.. hørtes ikke godt ut! Ikke opplevd selv nei... Men kan du ha senebetennelse? KJennes det ut som "kram snø" når du legger trykk på det?? F.eks presser hånda ned til en hard overflate?

JEG har det sann... Høyre armen er KJEMPE vond.. Men jeg er nesten sikker på at det er senebetennelse altså. For har hatt det før og det kjennes akkurat ut som sist.. Pluss at jeg har brukt armen mye nå[;)]

Nei jeg har ikke sånn "kram Snø" følelse. Alle foreslår senebetennelse så jeg leste om det i sta og det stemmer ikke overens. Dette kom når jeg fikk mye vann i kroppen så jeg regnet med at det skulle forsvinne med vannet, men virker som "ting har landet feil" på en måte hehe. men jeg skal følge med å se om det blir kram snø for i dag har det blitt værre og værre. Hatt stabilt vondt i flere mnd.

Kanskje du bare skulle prøve en kur med betennelse dempende å se! Du får sikkert voltaren hos legen hvis du forklarer smerten som du gjør for oss her. og d skalder nok ikke å prøve noen dager.. for d er kjipt å gå rundt med smerter... voltaren er samtidig smertestillende så det kan jo være en ide!

Men du kan jo sjekke på [link=http://www.felleskatalogen.no]www.felleskatalogen.no[/link] om hvordan den går sammen med amminga først...

Jeg tok det opp når jeg var hos legen på min 6 ukers kontroll, men du vet, allmennleger, de kan jo bare skrive ut resepter men har aldri noen svar!! Hun skjønnte ikke en meter og foreslo å smøre flytende ibux på..... Håpløst!
Ja det er sånn kniv stikk smerte..
 Takk for tips everybody!

Har ingen gode tips andre enn det som er nevnt, men vil ønske god bedring!!
Allmenn leger er ikke alltid så flinke dessvere. Men blir det for ille må du få time til fysio eller noe sånt.

Back
Topp