Noen som har Volvo?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Vi vurderer å kjøpe en volvo v40 stasjonsvogn. Vi er 4 stk, hvorav ingen barnevogn etc er nødvendig og kun ett forovervendt sete. Er volvo bra?

vi har volvoV70, og vi er kanon fornøyd. Volvo er jo også en av de sikreste bilene [:)]

Vi har V50, er superfornøyd! Er en herlig bil :)

Vi har en ny Volvo V50, og er strålende fornøyd med den[:)][:)]

Jeg vet at v70 er kjempe stor inne i og kom godt ut på test for 3 barneseter men siden jeg er student leter vi etter en bil vi kan bruke i 2 år også kan jeg forsette å ha den så kommer mannen min til å kjøpe en større familiebil siden da skal vi vel ha flere barn også.

Er de små som ford focus, skoda fabia, golf etc? Eller er de litt større? Skal prøve en i morgen så får sett da men var mest spent på om mange hadde feil eller mangler som dukket opp. Har hatt volkswagen passat og den er helt ubrukelig. Faller fra hverandre med en gang!

ORIGINAL: Caya

Volvo er bra.

Men en v40 vil bli utrolig trang. De er ikke store innvendig.
jeg ville heller gått for en v70.

Selv om ikke dere skal ha barnevogn etc inni. Barna vil jo etterhvert vokse til og bruke litt mere plass baki.

Ville anbefalt dere V70 [;)]

har selv en 850 og ser super fornøyd, god plass til bakovervendt Britax og plass til emmaljunga edge duo side lengs og på tvers[:)]
hjulbuene tar ikke det store bagasjerommet, noe ofte mange biler gjør. stor døråpning også. 850 er likens som v70, sistnevnte er bare nyere.

trygg bil, bil man får deler til uten problem og ikke så dyre deler, tut og kjør, ikke så dyr.

ORIGINAL: iselinn88

vi har volvoV70, og vi er kanon fornøyd. Volvo er jo også en av de sikreste bilene [:)]

vi har volvo v40, og syns den er helt grei på str. Vi er 2 voksne og 2 barn (8 og 6,5 år, begge to sitter i beltestoler). Når vi skal på ferie har vi takboks, men det har jo engod del har jeg sett, til tross for at de har større bil enn oss.

ORIGINAL: iselinn88

[;)]

Vi har volvo v40 og skal bytte i en annen bil nå!
Helt ok nå, men ganske liten inni.
Det største problemet er at det er så sinnsykt trangt bak, så nesten ingen orker å sitte på med oss...hehe
Dårlig benplass... og liten plass til store barneseter.

Ville valgt v70[:D]

ORIGINAL: hotnut

Vi har V50, er superfornøyd! Er en herlig bil :)

Vi har v40 og er kjempefornøyde med den. Funker helt fint til 2 voksne og 2 barn...Den er mindre enn v70 ja... Men mye mindre pris også[;)]

ORIGINAL: Pigita

Vi har v40 og er kjempefornøyde med den. Funker helt fint til 2 voksne og 2 barn...Den er mindre enn v70 ja... Men mye mindre pris også[;)]

Ja nettopp! Vi skal senere bruke den som bil nr 2 så litt dumt å blakke seg på v70 synes jeg.

Ingen som har feil eller problemer med sine?

ORIGINAL: Sweetpea

Ja nettopp! Vi skal senere bruke den som bil nr 2 så litt dumt å blakke seg på v70 synes jeg.

Jeg har som sagt v40 og syns det er alt for lite plass. Men ellers er den helt OK.
Har skjedd SINNSYKT mye med vår for tida. Airbagmatta er ødelagt, bagasjeluke"holderne", motoren i vindusviskeren bak, masse rust ++++++++++++++++++ Og alt på bare 1 år[&:] Men tror det er en grei bil generelt sett altså...

vi har volvo v50 er superduper fornøyd med den. snakker om å selge den om et år eller noe å kjøpe ny v60. bruker den mye på langtura da familiane våres bor to forskjellige plasser i landet i forhold til oss.

ORIGINAL: Skrulla1986

ORIGINAL: Sweetpea

Jeg har som sagt v40 og syns det er alt for lite plass. Men ellers er den helt OK.
Har skjedd SINNSYKT mye med vår for tida. Airbagmatta er ødelagt, bagasjeluke"holderne", motoren i vindusviskeren bak, masse rust ++++++++++++++++++ Og alt på bare 1 år[&:] Men tror det er en grei bil generelt sett altså...

Vi har hatt noen av de feilene der på vår V40 (kjøpte den i juni i fjor). Baggasjeluke demperene slutta å virke, men det fikk vi kjøpt billig på Biltema. Det var litt rust rundt grillen forran på panseret, men etter det jeg har forstått så er det en vanlig svakhet på disse bilene (pappa fiksa det for oss). Og varmevifta slutta å virke.. dvs, den blåste bare varmt på alle instillingene, men det var en enkel sak å ordne, gubben skifta en transistor (kjøpte billig på nettet mener jeg). Utover det har vi kun skifta eksospotte, men det er jo en slitedel i sånn forstand (enkelte deler må man jo skifte etterhvert).

Utover det er vi knallfornøyd med bilen ;) Den er god å kjøre og god å sitte i.. (jeg er ikke ei lita dame for å si det slik, men jeg kan helt greit sitte baki sammen med begge ungene når de sitter i sine Maxi Cosi Rodi seter på korte turer hvis det er behov for det.. god plass, nei, men jeg sitter helt greit lissom).

Vår plan er å ha denne bilen i ca 3 år til (da er lånet nedbetalt), hvis det ikke skjer noe slik at vi MÅ bytte bil før den tid og da skal vi vist ha en V70 i følge gubben (vi funderte på det når vi skulle kjøpe ny bil i for, men da hadde vi ikke råd til å ha ett så stort billån).

Vi har v40 og vi er kjempefornøyd med vår. Vi har ofte med oss en ekstra voksen og synes det er god plass.

Jeg er kjempefornøyd med min Volvo S40 (men min med turbo og greier er vel mer en sportsbil enn familiebil.) Skulle vel gjerne hatt en stasjonsvogn isteden. [;)]

Back
Topp