Noen som har Volvo v40?

lykkefrøbel

Andre møte med forumet
Sikkert en utdebattert greie her, men er dette en bil med stort nok bagasjerom for en liten barnefamilie?
Jeg føler ikke vi trenger å ha super stor plass i bilen, men må jo selvfølgelig ha nok plass til en vogn, duo eller kombi, ikke spør, dette har jeg kontroll på enda ;) I tillegg har vi ett bittelite hundebur som vi tenker må stå baki der også.Men lages det virkelig så små biler med så små bagasjerom at det ikke er plass til en barnevogn og et bittelitebur liksom?

Jeg hadde satt pris på feks et bilde av en v40 MED en vogn i, DET hadde vært stas det ;)

Anyways, meninger og erfaringer, BRING IT!!!

Jeg har volvo v 40, har dessverre ikke bilde av den med vogn inni.
Jeg bruker en kombivogn som jeg får fint ut og inn, setter jeg vogna på "høykant", på to av hjulene, så får jeg akkurat hundeburet inni på tvers. (Er ett hundebur litt større enn til en katt.) Jeg synes bagasjerommet er lite...men det er vel også fordi jeg har et ønske om større bil med større plass.
Synes også bilen er trang innvendig, måtte ha babybilstolen bak passasjersetet og da sitter man med knærne nesten opp i dashbordet. Sitter også trangt så lenge vi har bilstolen bakovervendt. Men som sagt det går fint, men ønsket om større bil gjør vel at jeg er litt negativ til og mener denne bilen er liten og trang til å være stasjonsvogn...

Må legge til at vi er har ett barn og en hund.

Vi har v40. Syns det er for lite bagasjerom(SPES med hundebur!) og veldig trangt i baksetene. Så ville nok valgt en annen:)

Søstra mi hadde en sånn for noen år tilbake. D er ikke den største stv. Kommer nok litt ann på hvordan vogn du har også, men v40 er en liten stv, med en runda bakluke som gjør den lite praktis med plass. Min er faring så er d fort gjort å bli lei bilen om d blir knotete og trangt i den!

Tusen takk for svar, ser jo at de fleste deler de samme meningene om at det generelt sett er litt for lite plass ;) liker ikke helt at det også er lite plass i baksetene. Vi har Volvo s40 nå, og har ikke lyst å gå over til annet bilmerke, og volvo v70 blir så utrolig mye dyrere. Kjipt, men spørs om vi må ha det trangt i noen år gitt :p Vi får se :) 

jeg har ikke den bilen selv, men mamma og pappa har det...og de har verken små barn eller dyr, men pappa klager over dårlig baggasjeplass i den bilen!!

Strikkeguri skrev:
jeg har ikke den bilen selv, men mamma og pappa har det...og de har verken små barn eller dyr, men pappa klager over dårlig baggasjeplass i den bilen!!

Åh... kjenner jeg blir litt skuffa hver gang noen sier det altså... har så lyst på en sånn bil ;)

Vi har hatt 2 stk. Helt greie for vårt bruk. Vi trenger ingen stor doning. Får inn simo duo uten å demontere den først, 2  barneseter er ingen problem. Så så lenge vi får inn barnevogna, annen bagasje og bakovervendte barneseter så klarer vi oss helt fint. Seff vil vi helst ha V70, men trokke vi gidder å bruke så jævlig mye penger på bil enda. Det handler om prioriteringer for vår del.

Men tror det skal godt gjøres å få inn hundebur OG barnevogn inn bak. Da må du være en jævel på tetris tror jeg :0P
Jeg har ikke noe bilde her nå, men det er god plass rundt vogna, men ikke hundebur-god plass :0)
V40 er jo bare stv.- varianten av S40. Så de er jo mer eller mindre like innvendig, så sånn sett så vet du jo hva du får, vil tro V40 er en liten+/medium strl i forhold til andre stv'er.. 

Handler vell ganske mye om smak og behag. 

Juhuu!! Nå ble jeg glad igjen

Tror faktisk vi skal slå til altså, er så vanskelig med biler altså, velge rett å få en bil som er bra. Men jeg har troa, er dødsgod på tetris så,hehe.
(buret er kjempelite, hunden ikke fult så liten)

Pigita skrev:
Vi har hatt 2 stk. Helt greie for vårt bruk. Vi trenger ingen stor doning. Får inn simo duo uten å demontere den først, 2  barneseter er ingen problem. Så så lenge vi får inn barnevogna, annen bagasje og bakovervendte barneseter så klarer vi oss helt fint. Seff vil vi helst ha V70, men trokke vi gidder å bruke så jævlig mye penger på bil enda. Det handler om prioriteringer for vår del.

Men tror det skal godt gjøres å få inn hundebur OG barnevogn inn bak. Da må du være en jævel på tetris tror jeg :0P
Jeg har ikke noe bilde her nå, men det er god plass rundt vogna, men ikke hundebur-god plass :0)
V40 er jo bare stv.- varianten av S40. Så de er jo mer eller mindre like innvendig, så sånn sett så vet du jo hva du får, vil tro V40 er en liten+/medium strl i forhold til andre stv'er.. 

Handler vell ganske mye om smak og behag. 

Ikke volvo v40, men vi solgte nettopp bmw 318d 2003-modell og den kan ærlig talt ikke kalles familiebil engang. Vognen gikk akkurat inni på millimeteren og det hadde ikke vært sjans til å fått inn et hundebur engang uansett størrelse :p Med det bakovervendte bilsetet var det såvidt plass til føttene mine i passasjersetet fremme. Glad vi ble kvitt den ;-) Nå er det kanskje litt forskjell på de bagasjerommene også, men jeg hadde hvertfall aldri kjøpt den.

Vi var og skulle kjøpe ny bil og var å så på flere Volvo v70. Men vi kom frem til at det var alt for lite bagasjerom i den. Vi trengte plass til barnevogn og bagasje når vi skal på ferie og sånn. Vi slo fra oss hele volvon og kjøpte oss en nyere mondeo stasjonsvogn en den vi hadde fra før.
Nå har jeg gooood plass baki til vogn og bagasje. kan faktisk sette simovogna på langs  i bagasjerommet så da har jeg over halve plassen igjen til resten av bagasjen :)

Good plass har jeg og i fremsetet med bakovervendt besafe x3 bak meg.

Da var det gjort, vi har kjøpt oss Volvo v40!!! Nå skal det sies at ungen er jo ikke kommet ut enda, å skal forhåpentligvis ikke gjøre det på en stund heller. Men det er visstnok bra plass i følge både min far og div andre, så vi får se hva det blir til. Håper ihvertfall vogna får plass,hehe :) Hunden får stå på taket i Januar!!! ihhii!!

Den er jo dessverre Volvos problembarn også da.. Er ikke noe nytt at f.eks hjernen dør på den... Trangt er det også.. Hadde aldri kjøpt den :)

jeg er redd du kommer å angre :( typen har den bilen og det er et mareritt med barneseter i den bilen...det er veldig trangt i baksetet. bagasjerommet er heller ikke stort, så barnevog og hundebur klarer du ikke om du ikke kan trylle ;) hehe
men alle er vi jo forskjellig, så kan jo være deres behov blir dekket:)

Back
Topp