ellemelledegfortelle
Betatt av forumet
Har dere blitt helt friske igjen? Hva har dere gjort/ikke gjort som hjalp mest på veien til å bli frisk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har vært utbrent i flere år.
For meg er kosthold viktig. Og grensesetting. Det hjelper ikke for meg å være sosial, da blir jeg tappet.
Etter to år var jeg såpass bra at jeg begynte i jobb igjen, men det viste seg at sjefen var ustabil. Merket raskt at jeg ikke kunne bli der, men det var også en viktig læring: jeg satte ned foten og gikk!
Det viktige er at du lytter til din kropp, og setter dine grenser. Prat med legen, eventuelt med psykolog.
Det hjelper med meditasjon, og jeg skal starte med yoga.
Det er jeg også redd for! Hva om jeg aldri blir helt bra??Jeg har også vert utbrent i flere år,å er nå mye bedre enn jeg var,det har gått saaakte fremover.. Men kjenner jeg er litt utålmodig å redd for at jeg aldri blir helt "meg selv" igjen.. Energien svinger veldig,å mitt største problem er nok at jeg bruker for mye energi på di gode dagene,å trenger da noen dager å komme meg igjen på.. Jeg passer også på kostholdet mitt,prøver å holde meg borte fra hvetemel å hvitt sukker.. Ønsker en skikkelig energi-innsprøytning
Det er jeg også redd for! Hva om jeg aldri blir helt bra??
Men når vi traff den berømmelige veggen, hadde veien dit vart ganske lenge, og veien opp igjen er nok tilsvarende lang.
Jeg er redd for at de rundt meg synes at jeg er lat. Og kjedelig. Spesielt kjæresten. Men han ser med en gang når batteriet mitt er flatt.
Men vi har behov for å snakke om det ofte, han er utrolig energisk og over gjennomsnittet sosial, og det er viktig at han gjør sitt, og at jeg lader når jeg trenger det.
Det er viktig å ha et kosthold som er passe variert, og som gir næring. Jeg er ikke så flink som jeg gjerne skulle vært...Det er helt sant!! Veien mot veggen har nok vert mye lengre enn jeg klarer å innse, å jeg vet jeg har gått maange skritt oppover etter det smalt,men vil så veeeldig gjerne bli helt bra igjen,å ikke måtte ta hensyn til meg selv hele tiden.. Unner ingen andre dette,men litt godt å høre at noen andre også har det som meg! Jeg blir også trøtt av for mye sosialt,samtidig som jeg trenger det også nå er jeg gravid,å det tapper jo også energi,selv om gleden gir meg også mye har du barn? Er det kun hvile som hjelper deg mest? Og kostholdet da,hva holder du deg unna?
Jeg møtte den ikke helt, men kjente jeg var på vei. Hadde vært noen år med mange opp og nedturer, og å begynne i full jobb etter to barn, bekkentrøbbel, operasjoner, min far som stakk, sykmeldinger osv var nok ikke det lureste jeg gjorde..
Så sjefen så det på meg, og ba meg sykmelde meg en dag i uka for å hente meg inn og bruke en dag bare på meg. Sove, slappe av, shoppe, trene osv. For hun ville heller ha meg på jobb 4 dager i uka enn at jeg skulle gå på en smell og bli helt borte. Så etter et par mnd med å jobbe 80% gikk jeg opp i fullt igjen et par mnd før jeg innså at jeg måtte gå ned igjen.
Så jeg jobber nå bare 80%, og merker at det er nok.
Nå går nok det så bra fordi det aldri rakk å smelle hardt nok for meg, men jeg vil anbefale å begynne sakte men sikkert hvis man skal tilbake i jobb.
Det er viktig å ha et kosthold som er passe variert, og som gir næring. Jeg er ikke så flink som jeg gjerne skulle vært...
Det er kun hvile ja. Jeg brukte over et år på å klare å slappe av. Hadde en krevende jobb, som jeg ikke ønsket å gi slipp på, men først da jeg sa den opp klarte jeg å slappe av.
Har ikke barn, men gikk gjennom en tøff MA i 2014, samt et dødsfall som var tøft for meg, og det sendte meg litt tilbake helsemessig.
Ja jeg er glad hun så meg. Og hun hadde vært sjefen min i 4 mnd bare ;-)Så godt at sjefen din av alle så dette hos deg! godt du slapp å gå helt i kjelleren!! Jeg ser nå at jeg har vert nær å møte denne berømte veggen glere ganger i livet,men for 3 år siden stupte jeg,å så det ikke før det smalt.. Jeg hadde det veldig bra da det smalt,men hadde hatt utrolig mye over flere år før det,å når ting begynte å roe seg å legge seg til rette,da smalt det.. Å fra da har jeg prøvd mye for å komme meg oppover,men ser at god tid er nok min beste venn men blir utålmodig på dårlige dager,vil bare ha di gode dagene skulle øndke det fantes en behandling som hjalp!!