Noen som har vert borti dette med GBS?

Engel

Forelsket i forumet
Åh herregud, det må ha vært helt forferdelig!!
Aldri hørt om det en gang jeg...

Jeg syns det er så mye fælt som skjer igjennom svangerskap og fødsler når man leser rundt, men jeg kan bare ikke la alt det påvirke dette svangerskapet - da går jeg redd hele tiden og det orker jeg ikke..Jeg er nervøs nok fra før og begynne å tenke  på alt annet som kan skje kan jeg ikke gjøre..

Håper dere slipper å oppleve det igjen - er det sånn at du kan få bedre oppfølging, kan man sjekke fostervann mengde under svangerskapet?

Du trenger nok ikke være bekymret:) Fikk vite 2 mnd etter den rapportasjen vår at det var ikke pga jeg hadde lite fostervann, men jeg hadde GBS (gule streptokokker i fødselskanalen) som gjorde at Jone gutten vår ble så syk, får nok mye bedre oppfølging nå ja (håper det) og rett på ks. Men likevel er jeg redd da. Er 15 babyer i året her i Rogaland så blir så syke. Så det skal nok mye til at det skjer. Selv hadde jeg aldri hørt om det.

Men kjenner jeg gleder meg til å gå til jordmor for å få snakket ut-

Har ikke vært borti det, men vil bare ønske deg all verdens lykke til, og håper du slipper å oppleve det igjen!

Så skummelt ! Jeg har ikke hørt om dette. Og leser her at dette skjer va 15 ganger i året her. Jeg kommer også fra Sandnes

Takk for det! Jepp stemmer det. Repportasjonen om Jone handler/er om oss.

Men heldigvis gikk det bra og han er stor å sterk dne dag i dag. Synes det er trist de ikke sjekker som obligatorisk og behandler for det:(

Back
Topp