Noen som har vasket Multitech?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Ja.... nå ligger foreløpig bare ett bilsete ute å blomstrer på plenen... og jeg føler virkelig å hive det jeg kjøpte i stad ut sammen med det andre... Jeg er drittlei av å prøve å få spy ut av bilseter.

Tredje spyrunde på 2 uker...... 
Første sete ble nedspytt i kroker og hulrom jeg ikke fikk skyllt ut.. og jeg hev det ut på plenen og ga faen rett og slett.

Fikk låne et i helgen når vi hadde bryllup og sånn, og dro til Sverige å kjøpte et nytt i stad. Snuppa hadde ikke kastet opp siden torsdag.. og da var det bare gulp.. ingen magesyre eller oppkastlukt.. men spydde skikkelig onsdag. 7!!!!! minutter satt ho i setet før ho spydde det ned. Er det mulig? Og ja.... om jeg trodde det jeg hadde var vanskelig, og jeg hadde sjekket godt nok i butikken... Jeg tok feil!!!!!! *oppgitt*.

Spy hadde rennt under puta og innerst i setet og når jeg skyllte havnet vann og oppkast ned i hullene der selene kommer opp på siden av rumpa. Og... jeg trodde det var hull tvers igjennom. Neida.. for vannet renner ikke unna... så å skylle nedi de hullene som kanskje er 0,5 x 6 cm eller noe sånt... er bra vanskelig. Hvordan skal jeg få tørket nedi de hullene?

Hjelp?

Ta av trekket på hele stolen og kast det i vaskemaskinen. Jeg har gjort det. Går helt fint.. Så vasker du av stolen med en våt klut når trekket ikke er på. Litt styr å få på igjen trekket, men det klarer du. Er beregnet slik at det kan tas av. Ville vasket det på 30 grader, eller 40. Se hva som står på trekket. Lykke til:)

ja jeg har nok vasket det setet 2-3 ganger etter oppkast, men jeg tror jeg har fått ut det meste uten problem? 
får du det ut om du setter setet opp ned og spyler oppover med litt hard stråle da?

påanigjen2012 skrev:
Ta av trekket på hele stolen og kast det i vaskemaskinen. Jeg har gjort det. Går helt fint.. Så vasker du av stolen med en våt klut når trekket ikke er på. Litt styr å få på igjen trekket, men det klarer du. Er beregnet slik at det kan tas av. Ville vasket det på 30 grader, eller 40. Se hva som står på trekket. Lykke til:)

Du leste ikke hva jeg skrev ser jeg :-P
Trekket er jo ikke noe problem
Det er hull ned i tett plast og jeg sliter med å få skyllt ut vann derfra. Jeg klarer IKKE å vaske bort innspydde seler med en våt klut jeg da.. Måtte spyle med dusj og gnikke med massevis av såpe :-/

Fru H skrev:
ja jeg har nok vasket det setet 2-3 ganger etter oppkast, men jeg tror jeg har fått ut det meste uten problem? 
får du det ut om du setter setet opp ned og spyler oppover med litt hard stråle da?

Jeg klarer ikke holde det over hodet og spyle samtidig hahaha... syns jeg ser meg.
Nedi der selene er festet er det hull ned i plasten... og det renner jo ikke ut i noen annen ende men samler seg... så skyller... snur, skyller og snur.... men det er jo vått nedi der.. og med de små hulla vil det vel nesten mugne før det blir tørt.. hvordan kan jeg vite at det er tørt før jeg tar på trekket igjen?

Jeg har bare lyst å kaste hele dritten. Må vel bare være min unge som klarer å spy så utrolig mye, og så store mengder. Det er jo helt villt. 

Du trenger jo ikke å holde setet over hodet for at det skal være opp ned da? :-p
Sett det opp ned på bakken/ i dusjen og holt strålen innunder?
Kan du kanskje ta kjøkkenpapir og stikke litt og litt nedi slik at det trekker til seg vannet?

hvis du setter stolen på hodet så den ser ut som en opp-ned L... så klarer du fint å spyle undenfra og opp uten å holde stolen over ditt eget hode.....

du kan vel ta av både trekket og selene på det setet? Mener vi vaska alt i vaskemaskin på 40 grader finvask. Da blir det rent. Resten kan du vel spyle i dusjen, men blir vel mest på trekket?

Dollface skrev:
hvis du setter stolen på hodet så den ser ut som en opp-ned L... så klarer du fint å spyle undenfra og opp uten å holde stolen over ditt eget hode.....

fnis.. hehe ok. Men tror jeg har fått nok vann i de hullene. Men ingen garanti for at det er rent inni der.. ser jo ingenting. Men jeg er usikker på om jeg får noe vann oppi der ved å spyle med dusjen... det er jo lite som treffer inn der da? Og det kommer jo bare rett opp og skyller ikke i hulrommet inni der.. det er jo dobbel sele inn hullet og metallplate/festesak på baksiden. Så var kanskje like greit å skylle/la vann renne ned.. så snu sete og renne ut og gjenta og gjenta og gjenta.....

Men hvem faen er så idiot at de finner på noe så idiotisk som det her? De som konstruerer dette her kan umulig hatt barn som har spydd. Kjempegøy i et splitternytt sete... og ikke første gang denne uka her heller.

Skal prøve å stikke ned litt papir.. men det blir ikke lett når det er så mye annet som er gjennom hullet også.

*trinemor* skrev:
du kan vel ta av både trekket og selene på det setet? Mener vi vaska alt i vaskemaskin på 40 grader finvask. Da blir det rent. Resten kan du vel spyle i dusjen, men blir vel mest på trekket?

Man får tatt av selene på en side ja.. men ikke fra festene i bunnen. Står tydelig i bruksanvisning at man ikke skal finne på å løsne de helt. Og ikke kan jeg se at det går han heller. Har prøvd hehe. Ene siden av selen er festet nede i et hull med en metallsak på baksiden.. men ingen annen inngang til hullet. Men ett fett.. Selene er rene... men jeg får ikke akuratt gjort noen god jobb nede i det hullet. Er det som er direkte kvalmt!.

vi har iallefall fått det helt rent opptil flere ganger vi.. T spydde på hver langtur hjem til svigers fra han var 2-4 år...
etter et par ganger planla vi og han satt på et håndkle i stolen pluss at vi hadde plastpose lett tilgjengelig slik at han kunne holde den foran seg om han følte seg kvalm....

Hvis han blir kvalm nå får han bare beskjed om å se til h... å legge fra seg den j... DS'en...
Nytter ikke å konse om sånt når man kjører på humpete, svingete veier...

Dollface skrev:
vi har iallefall fått det helt rent opptil flere ganger vi.. T spydde på hver langtur hjem til svigers fra han var 2-4 år...
etter et par ganger planla vi og han satt på et håndkle i stolen pluss at vi hadde plastpose lett tilgjengelig slik at han kunne holde den foran seg om han følte seg kvalm....

Hvis han blir kvalm nå får han bare beskjed om å se til h... å legge fra seg den j... DS'en...
Nytter ikke å konse om sånt når man kjører på humpete, svingete veier...

hehehe... ja hadde ikke spy havnet nedi hullet hadde det vært null stress. For der hvor den spenna her (mellom beina).. den får man jo tatt av og spylt igjennom. :))

Jenta vår gjør ingenting.. hun har omgangssyke for 3. gang på 2 uker.. hvem søren kan forberede seg på no sånt. Og det kommer jo så fort at ho ikke får gjort noe selv heller. Ho spyr aldri ellers.... og kan jo ikke ha ho til å sitte på håndkle permanent heller... og det var ikke det som var skyld i det heller... det rant fra rundt beltespenna og ned på plasten under stoffet og bakover til hullene. 

Back
Topp