Noen som har vaskehjelp...?

Spøkelseskladden

Forelsket i forumet
Jeg vurderer sterkt å få litt vaskehjelp to eller tre ganger i mnd.. Men jeg har ingen anelse om hva jeg kan forvente at noe slikt koster!
Er det noen som har vaskehjelp? Hvordan gikk dere frem? Hvor mye koster det? (i timen, i mnd, for hver økt...?) Hva er vanlig at de gjør? Jeg kunne tenkt meg hjelp til å brette klær, tørke støv og støvsuge/vaske gulv. (Har en rygg som ikke virker helt som den skal, så disse tingene er grusomme for meg!)

Noen som har tips/erfaringer å dele?

Bor forresten i Bergen, hvis noen har noen å anbefale [;)]

Vi har vaskehjelp ja, men er ikke fornøyd [:'(] 

Før hadde vi to polske damer, kjempeflinke, og alt var skinnende rent. De redde opp senga hvis jeg ikke rakk det
før de kom [:D] Men desverre ble de sendt ut av landet [:o]

Etter permisjonen i fjor tenkte jeg å være litt ordentlig da, så jeg leide inn hjelp fra Renholdspartner [:@]  Men jeg betaler
dobbelt så mye, 1208 kr pr mnd.. og de vasker annenhver torsdag. Er ikke i nærheten av så rent som da damene var her..
og de bruker 40 min eller noe. Jeg har klaget flere ganger, og skal si opp nå, bare jeg får tak i nye (svart arbeid) som er
flinke. 

Hvis du får tak i rette personen så gjør de nok alt du betaler for!! Jeg anbefaler deg vaskehjelp uansett da... hehe, helt utrolig deilig!
Og veldig krangleforebyggende..[8D]

hadede før. 2 etg.. 400 kr per gang.. ca 150 kvadrat da

120 kr timen betaler jeg for min vaskehjelp. Hun gjør ikke noe ekstra om jeg ikke ber om det. Så noen ganger ber jeg om at hun skal skrubbe badet litt ekstra, andre ganger kjøkken. Bakdelen med å ha vaskehjelp er at du må ta et skikkelig skippertak når det gjelder rydding dagen før hun kommer [:D][:D][:D]

Søstra mi er vaskehjelp, og får 400 kr for å vaske hos dem hun er hos. Er ikke sikker på størrelsen på huset, tror det er to etasjer, ikke for stort, ikke for lite. Da vasker hun kun gulvene og badet. Hun får ekstra betalt om hun tørker støv osv.

det kom vel noen nye regler vedrørende vaskehjelp på nyåret. Er ikkel helt sikker på hva beløpet var. Men det var ihvertfall snakk om at du kunne betale ca 5000 skattefritt i året... Rett meg de som vet mer nøyaktig..

Jeg ønsker også en som kan hjelpe til her en gang i uka.
Er det noen som vet om noen i Oslo?

120 kr i timen var ikke så gale! Jeg har nettopp mottatt et tilbud på mail, 350 kr timen.. Syns det var litt stiv pris jeg... Men hvordan går dere frem for å finne? (hvis det er svart...?)

ORIGINAL: Bergenstuppa

120 kr i timen var ikke så gale! Jeg har nettopp mottatt et tilbud på mail, 350 kr timen.. Syns det var litt stiv pris jeg... Men hvordan går dere frem for å finne? (hvis det er svart...?)

les på butikken i nærområdet.. der pleier de å henge opp lapper ;)
her om det er noen bekjente som har?

Har hatt det før, og vurderer nå igjen å få! Har nr til ei liggende, men tror vi drøyer til over sommeren når jeg skal begynne å jobbe litt igjen.

Forrige betalte vi 500 kr pr gang (2 etasjer). Huset ryddet jeg dagen før, så hun tørket støv, støvsugde og vasket gulv og bad. Hun brukte vel ca. 4 timer. Var passe fornøyd, men nå er jeg veeeeldig nøye selv da, så tror ingen overgår meg [8D] Kraner og sluk skal skinne liksom... [:D][:D]
Uansett.. er såååå deilig å komme hjem til et hus som lukter og ser rent ut [:)]

Jeg vasket hos folk tidligere da jeg var arbeidsledig.
!50,- i timen for "normal" husvask, og ekstra for sånnt som vinduer og sånn [:)]

Og jeg vasket aldri når noen var hjemme, første gangene kom jeg og de gikk ut,
men etter et par uker fikk jeg nøkkel så jeg kunne gjøre det mens de var på jobb.
Mye deiligere for både de og meg [:)]

Hvor i bergen bor du?

Jeg kunne også tenkt meg litt hjelp av og til, bor i fana..

Har ikke noen jeg vet om, men henger meg på denne om du finner en perfekt en.. [;)]

jeg har vaskehjelp. hr 120 i timen. hun tørker støv, støvsuger, vasker gulv, vasker hele badet,legger jeg frem duker,sengetøg ol bytter hun på det, setter inn i oppvaskmaskinen om det er noe småtteri som står på benken (er det rent i oppvaskmaskinen vasker hun det skittene for hånd)
hun bruker ca 3 timer

jeg pleier å dra bort når hun kommer[;)]

jeg var vaskehjelp jeg også. da tok jeg 300 kr per vask. uansett om jeg brukte 1 tilme eller 4 timer. det syntes jeg egentlig var helt greit. da slapp jeg å tenke på å brøye ut tiden. jeg gjorde jo det jeg skulle gjøre og jeg var jævelig efektiv for å si det sånn[8D][:D]

Back
Topp