Noen som har valgt/kjøpt vogn ?

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hei! Er det noen her som har valgt / kjøpt vogn?

Hvilken vogn har dere , og hvorfor? Hvis dere har erfaring fra før så fortell gjerne.

Føler meg helt forvirra i denne vognjungelen vurdere Emmaljunga nxt90f foreløpig.

Vi har kjøpt Emmaljunga NXT90f outdoor:happy: hørt mye positivt om den. Den er romslig, men tar forholdsvis liten plass i bilen, noe som var viktig for oss mtp at vi også har hundebur i bagasjerommet. Vi ønsket også kvalitet og det er jo Emmaljunga godt kjente for:happy:

Vi har Brio go (Britax) og babyjogger city mini gt. Brukte begge til førstemann. Brio er fin å gå tur med, den har god demping og ergonomiske håndtak. Sønnen min sov kjempegodt i den. Har tilbakelagt mange mil med den. Kurven under er veldig romslig.

Babyjogger brukte vi som sportsvogn til første, gleder meg til å teste ut babybagen denne gangen. Bagen virker romslig og stor :)

Hatt Simo, Har Emmaljunga Scooter og Tfk twister, til storesøster. Mest fornøyd med Tfk.
Har kjøpt Mountain buggy til twinsa. Føles god å kjøre, lett å legge sammen.

Vi skal kjøpe Britax smile 2. Den har veldig god kjørekomfort sammenlignet med mange andre, hvor til og med selgere i ulike butikker vi har spurt sier den er bedre enn flere av de mest populære modellene/merkene.

Den tar liten plass sammenlagt, noe som er viktig siden vi trenger plass til den + bur i bil, og må oppbevare vogna inne i leiligheten. Den har også god oppbevaring i kurven, og er lett å håndtere.

Jeg har ikke hatt vogn før, men jeg jobber i barneutstyrsbutikk ved siden av studiet, så har erfaring med vogner derfra og vet hva jeg ønsker meg. Jeg og samboer ble raskt enig om denne etter å ha sammenlignet flere i butikker.

Har babyjogger City mini gt, brukte den til nr 3 også, veldig fornøyd:) liten vogn som er lett å legge sammen og god på trilleturer:)

Vi har en vei i happy som vi arvet og da høgskule mer på ferie kjøpte vi en City elite som var mye bedre å slå sammen. Spent på å se hvordan den er med bagdelen nå

Nettopp kjøpt en lite brukt emmaljunga vogn i veldig god stand :-)
Har alltid ønsket meg en sånn vogn og siden dette er siste sjanse og jeg kom over en til en veldig grei pris så fikk jeg overtalt mannen:-)

Har brio Smile fra sist gang, den kommer vi nok til å selge nå :-)

Har tfk også, men den beholder vi nok da det er en super vogn når barnet blir litt større, og den er veldig grei til sovevogn i barnehage :-)

Har Babyjogger City Elite og var knallfornøyd med den til forrige barn :-) Gleder meg til å henge på bag igjen, men enn så lenge er den innimellom i bruk til treåringen som sportsvogn :-) Den har gode, store hjul som gjør den bra på ulendt terreng, er lang i både bag og sittedel, og har den beste kalesjen på sittedelen! Utrolig rask å slå sammen og blir ganske flat sammenslått.

Har fra storesøster.

Emmaljunga Edge duo, med classic chrome understell. Romslig, lun bag, lufthjul som kommer frem over alt, lufting i bagen, deilig håndtak, romslig kurv. den er tung i vekt, men en drøm å trille!! Velger også å bruke den som sportsdel, da baby kan sitte mot meg. Jeg er en av de som vil ha baby så lenge som mulig i bag da, ser overhodet ikke poenget å bytte til sportsdel før man må. Syns vogna er superfin!

Thule urban glide 2, den kommer frem absolutt over alt, fantastisk tur/joggevogn. Ikke like pen å se på syns jeg, men en superpraktisk vogn, minus er jo at ungen kun kan sitte fremover i sportsdelen.

Har en emmaljunga scooter 4s, en penere sportsvogn, og nettere og lettere enn edgen. Tar også mindre plass i bilen. Satt på lufthjul, kalesjen er superlang, fin i sola Kjøpte da storesøster var 1,5. Den sover hun i i bhg nå, lang rygg så holder mye lenger enn Edge.

Vi har kjøpt britax go big. Får den på fredag og gleder meg skikkelig. Vi valgte den etter å ha vært å sett på mange vogner. Men liker så trille komforten på den og at den er så lett å slå sammen. Så er det også veldig fin samle pris på den med barnesete og alt :)

Vi har Bugaboo Buffalo etter førstemann i tillegg til en gammel TFK joggster twist som vi bruker som sovevogn i barnehagen. Jeg har ikke erfaring med noen andre vogner, men vi er i alle fall veldig fornøyd med Bugaboo :) Nå finnes jo ikke Buffalo lenger å få kjøpt ny, men det ligger mange ute på Finn, og de har flere nye modeller som helt sikkert er like bra og bedre. Elsker at den er så lett å manøvrere rundt med svingbare forhjul, samtidig som den er god på grus o.l. siden forhjulene kan låses ved behov :) Jeg synes det er tryggest med fire hjul. Noen klager på at den er litt lav, men det har ikke vært noe problem her i alle fall. God og romslig oppbevaring under som har vist seg å også være ganske viktig for oss ;)

TFK'en kjøpte jeg godt brukt av en venninne, og jeg må si jeg ble imponert over trillekomforten på den også altså selv om jeg ikke har prøvd den mye siden den står fast i barnehagen. Den er en utrolig god sovevogn for barnehagebarn da, og er god og romslig. Aberet er at den har tre hjul (synes den kan bli litt ustabil pga det) og at sportsdelen ikke er bakovervendt, så jeg ville nok ikke gått for den med de minste. Jeg liker best å ha barnet mot meg, spesielt i starten :)

Vi kjøpte nxt90f med supreme bag, fordi den har svingbare men låsbare forhjul, den er god å trille synes vi, bagen vår har lufting under. Vi vil også bare ha én vogn til alt, fremfor flere til forskjellig bruk, og trehjulsvogner får jeg fnatt av. Og det var viktig med lokal forhandler.

Har enkelvogn fra storebror/storesøster men trenger nå en søskenvogn i tillegg. Har bestemt meg for en emmaljunga doubel viking og sitter bare å venter på salget

2020 modellene til emmaljunga kommer i august, så da selges 2019 modellene ut litt rimeligere

Vi har en Emmaljunga Edge Duo med fire faste lufthjul. Helt super vogn, men tar litt stor plass i bilen, og kan være litt tung å hanskes med om man er litt shabby i tiden etter fødsel. Vi har heldigvis adapter til bilstol, så ved korte turer på butikken og sånt så slipper vi lett unna med å bruke bilstolen og understellet det første tiden.

Synes den er super både i bruk og utseende, men kunne egentlig gjerne tenkt meg en litt mindre vogn som tok litt mindre plass når den var sammenlagt - men ønsker heller ikke å selge den vi har. Alternativet er om det dukker opp en brukt vogn i området til en rimelig penge, da kan det hende vi slår til - men å ha to dyre vogner stående tar vi oss ikke råd til. :-)

Sniker fra september: jeg har kjøpt Emmaljunga nxt90, og gleder meg veldig til å bruke den. Jeg valgte den fordi den virker solid, har et moderne design også har den store hjul som tåler en støyt. Den passer både på landet og i byen. Jeg tenkte litt på Bugaboo Fox også fordi den er veldig lett, men hjulene er små og det er upraktisk på grus, i snø og i litt ullent terreng tror jeg.

Jeg tenker litt på Babyjogger city premier. Noen som har erfaringer med den? Hørt mye bra om Babyjogger city elite, men den har ikke vendbar sittedel.

Har tenkt litt på Bugaboo Fox også, men har hørt at den er en god byvogn og ikke er så god på grus ol. Har lyst på en vogn som er grei på grusstier...

Jeg tenker litt på Babyjogger city premier. Noen som har erfaringer med den? Hørt mye bra om Babyjogger city elite, men den har ikke vendbar sittedel.

Har tenkt litt på Bugaboo Fox også, men har hørt at den er en god byvogn og ikke er så god på grus ol. Har lyst på en vogn som er grei på grusstier...

Naboen har den. Gutten sitter veldig godt i den, fordel at den kan snus begge veier.
Selv syns jeg den er litt stiv, og jeg liker ikke sånn teleskophåndtak. Samme syns naboen, men mannen hennes elsker den. Tar liten plass i bil :)

Vi har kjøpt (brukt) delux bag for å sette på vår Babyjogger City Mini gt. Bruker mest bæretøy i begynnelsen uansett.

Kjøpte "ordentlig" vogn da storebror kom. En Britax Go Next. Veldig god vogn, og ganske lett og manøvrerbar sammenlignet med Bogaboo og Emmaljunga. Men syns fremdeles den blir for stor og tung, og tar for mye plass i bagasjen på bilen.

Gikk over til Babyjogger City mini gt så fort vi kunne, og har vært superfornøyd siden.

Back
Topp